Juniper - czy warto czekać?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
@Grzesiek Po co rozsiewasz pierdoły. Doczytaj dobrze poniżej o co chodzi w Szwecji i nie daj się wkręcać we wszystko co widzisz (poniżej również oryginalny filmik).

i jak to się ma do tego, co ja napisałem? Bo uważasz, że to wina czego? Blokują wszystkie sieci?
Gdyby baterie były większe stało by tyle samo aut?
Nie rozumiem Twojego punktu widzenia, gdzie tu wkręt? Kolejka fikcyjna? Stali za darmowym hotdogiem? To bym zrozumiał.

właśnie takie filmiki tutaj są pożądane... studzą entuzjazm nadmierny. Rozumiem rozsiewanie euforii i pożądania, to jest wskazane aby najwięcej osób używało BEV dla zdrowia nas wszystkich.
Ale łyżka. powtarzam łyżka dziegciu nie zaszkodzi. Trzeba nam świadomych użytkowników.
 

Raf24

Fachowiec
Te Karkonosze też mnie najbardziej bolą bo blisko a robi się wyprawa. W drodze tam ładowałem w Kostomłotach na tyle żeby na powrocie znowu ładować się w Kostomlotach. Tylko, że czasami czas czekania na ładowarkę to godzina i do tego jeszcze ładowanie. Trochę lepiej było w Kątach wrocławskich ale czas ładownie długi. Jakieś ładowarki są niby w Legnicy czy Jaworze ale to dopiero latem sprawdzę jak będę miał dzień zapasu na szukanie ładowarek.
Zawsze przed wjazdem w nasze góry Karpacz , Świeradów ,Szklarska ... Greenway Kąty Wrocławskie 2x150 , 2x100 KW + Mc Donald doładowanie na pobyt i powrót z powrotem do Kątów i wtedy do "pełna"
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Cenie sobie niezależność a tą może mi dać tylko BEV. Jednak nie każdy... a wręcz mało który. Kiedyś bezwachania powiedział bym Tesla. I tylko zasięg mnie blokował dla auta głównego.

A widzisz, u mnie jest duża zmiana, bo właśnie kupiliśmy teslę y jako główne auto rodzinne.

Tutaj trudno jest dyskutować, bo każdy ma inne kryteria i indywidualną sytuację rodzinną.
Choć wymienię kilka aspektów:
  • dzieci (u nas 3) -> ja to bardzo analizowałem przed zakupem (https://forum.elektrowoz.pl/threads/model-y-3-dzieci.3312/) i rzeczywiście środkowe miejsce to koszmar. Oparcie jest twardą deską. To było moje główne kryterium, a nie zasięg.
  • Kupiłem specjalnie nowy wąski fotelik, ale też nie da się go zainstalować na środkowym miejscu bez dodatkowej przedłużki ( a tutaj różnie się mówi w temacie bezpieczeństwa. One nie maja homologacji). Mimo, że na szerokość mieści się idealnie.
  • My specjalnie czekaliśmy, aż młody wyrośnie z fotelika i zostaniemy tylko z jednym.
  • Przerwy
    • z dzieciakami i tak musimy się zatrzymać co te 200 km, więc dla mnie zasięg nie jest problemem. Ale zdecydowaliśmy się na wersję LR jednak własnie po te dodatkowe 50 - 60 km ze względu na infrastrukturę w PL
    • za granicą to w ogóle bez problemu o pewnie byśmy wzieli RWD

Za jakiś czas chętnie podzielę się doświadczeniem jak to nam wyjdzie w praktyce.
Tym bardziej trudna decyzja, bo przesiadamy się z Forda S-Maxa, gdzie komfort podróżowania z tyłu jest znacznie większy.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Hmmm..,
Ale Kto Was zmusza do kupna BEV, a tym bardziej tej badziewnej Tesli z małą baterią?
Skoro jest taki dramat to po co się w to ładować. A tym bardziej na jakimś niszowym forum pomstować, że jakiś producent nie realizuje Waszych marzeń.
Ja np aktualnie jestem w trakcie zakupu nowego auta i nie jest to T… ani BEV.
Co nie zmienia mojego zadowolenia z Tesli którą mam. Tyle że może ja kieruję się pragmatyzmem w podejściu i sposobu korzystania z auta, a nie emocjami i myśleniem życzeniowym.., ?
I nie udowadniam też innym, że mój sposób podróży jest najlepszy, a jak Ktoś jeździ inaczej to ma przerost prostaty, albo nie ma. 🤣😉
 

umcus

Pionier e-mobilności
Mamy 3 synów, w piątkę byliśmy w stanie pojechać Niro na tygodniowe wakacje do Włoch. Bagażnika wystarczyło. Patrząc przez pryzmat naszych potrzeb zachodzę w głowę kwestię demonizowania wielkości bagażnika.
Da się? Da! :) Mi chodzi tylko o sensowne porównywanie samochodów. IMHO bez sensu porównywać Scenica z Y albo Y z ID7. Tzn. można, ale to bez sensu :)
 

nabrU

Moderator
i jak to się ma do tego, co ja napisałem? Bo uważasz, że to wina czego? Blokują wszystkie sieci?
Gdyby baterie były większe stało by tyle samo aut?
Nie rozumiem Twojego punktu widzenia, gdzie tu wkręt? Kolejka fikcyjna? Stali za darmowym hotdogiem? To bym zrozumiał.

właśnie takie filmiki tutaj są pożądane... studzą entuzjazm nadmierny. Rozumiem rozsiewanie euforii i pożądania, to jest wskazane aby najwięcej osób używało BEV dla zdrowia nas wszystkich.
Ale łyżka. powtarzam łyżka dziegciu nie zaszkodzi. Trzeba nam świadomych użytkowników.

Już tłumaczę i mam nadzieję, że przeczytałeś cały artykuł, który zalinkowałem.

Otóż wiele SuC w Szwecji nie ma prądu bo chodzi o brak zgody na związki zawodowe w Tesli. A ty tymczasem linkujesz jakiś FUD, który twierdzi, że kolejki są z powodu alertu pogodowego i jak pod tym filmikiem piszą na innych wstawkach na X 'zasięgu BEV spadającego w zimie o 50%'

Nawet Electrek zrozumiał, a Ty nie...

That’s a bummer. As de Zegher says, wait lines at chargers are not a great look for EVs. The good news is that most people know the reason for this problem in this specific case is this union dispute rather than an actual problem with EVs.

Now, of course, Tesla blames it on the unions, and the unions blame it on Tesla for not engaging with them.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Gdyby baterie były większe stało by tyle samo aut?
Raczej tak bo tylko pierwszy odcinek z domu pokonasz dłuższy o te 100km a potem tak samo. Podczas ataku zimy to użytkownicy najgorzej obciążają infrastrukturę. Wystarczy kilku co podjedzie ze zmrozona baterią i zajma stanowisko na 4-5x dłużej. Sprzęt też oczywiście czasem sie poddaje, zmrożone wtyczki, sztywne kable, ale ten pierwszy czynnik spowodował ze Chicago było sławne zeszłej zimy.

@Wasp ja uważam że podróżowanie w 5 osob w Y jest bardzo niekomfortowe. Najbardziej niekomfortowe gdy mamy 2 foteliki. Drzwi z tyłu sa bardzo grube i mimo gabarytów auta w srodku nie jest szeroko a dosc mocno wyprofilowana kanapa utrudnia sytuację.
 

nabrU

Moderator
Raczej tak bo tylko pierwszy odcinek z domu pokonasz dłuższy o te 100km a potem tak samo. Podczas ataku zimy to użytkownicy najgorzej obciążają infrastrukturę. Wystarczy kilku co podjedzie ze zmrozona baterią i zajma stanowisko na 4-5x dłużej. Sprzęt też oczywiście czasem sie poddaje, zmrożone wtyczki, sztywne kable, ale ten pierwszy czynnik spowodował ze Chicago było sławne zeszłej zimy.

Szkopuł w tym, ze to nie atak zimy był powodem kolejki :p
 

ypl

Pionier e-mobilności
zazdraszczam ;) fantastyczny pojazd
Brałbym Raptora ale ma za mały uciąg na haku, więc stanęło na wersji Wildtrak X, taki to będzie "baby" Raptor, ale czas oczekiwania około 7 miesięcy na tę wersję ...
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Hmmm..,
Ale Kto Was zmusza do kupna BEV, a tym bardziej tej badziewnej Tesli z małą baterią?
Skoro jest taki dramat to po co się w to ładować. A tym bardziej na jakimś niszowym forum pomstować, że jakiś producent nie realizuje Waszych marzeń.
Ja np aktualnie jestem w trakcie zakupu nowego auta i nie jest to T… ani BEV.
Co nie zmienia mojego zadowolenia z Tesli którą mam. Tyle że może ja kieruję się pragmatyzmem w podejściu i sposobu korzystania z auta, a nie emocjami i myśleniem życzeniowym.., ?
I nie udowadniam też innym, że mój sposób podróży jest najlepszy, a jak Ktoś jeździ inaczej to ma przerost prostaty, albo nie ma. 🤣😉

A gdzie ja napisałem, że ktoś mnie zmusza. I nikt tu nie marudzi. Rzeczowo przedstawiam fakty.
I dlatego napisałem też, że nie ma jednej prawdy. Każdy ma swoją sytuację i sam musi zdecydować.

Chcemy mieć BEV i Tesla na ten moment wypadła dla nas najlepiej. Jestem świadomy minusów. Ale jak widać plusów jest więcej ;)
 
Top