Juniper - czy warto czekać?

ypl

Pionier e-mobilności
Co z tego, że długi, jak na szerokość węższy o 11 cm, a bagażnik 250 litrów mniejszy. Przy trójce dzieci, masakra, to tak jak ja zanim zamówiłem ygreka pojechałem obejrzeć bmw iX, no i jak zobaczyłem bagażnik to nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Sprzedawca próbował ratować temat tłumacząc mi, że gdzieś muszą się silniki zmieścić, ale wtedy poleciłem mu żeby po pracy pojechał obejrzeć ygreka który też ma silniki. Wtedy zamilkł i już nic nie odpowiedział 🤣
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale wiecie, że Teslę można ładować na dowolnej ładowarce? Można omijać Superchargery szerokim łukiem jeśli kto chce i Tesla nic nie zarobi. Obecnie trzeba przyznać, że oferta cenowa na Superchargerach jest bardzo atrakcyjna i jedynie życzylibyśmy sobie więcej punktów. Spójrzcie na dostępne punkty ładowania w krajach zachodnich. Można wybierać i przebierać, na MOP-ach jest kilku operatorów itp. Raczej w tę stronę to będzie szło niż w monopol..
Czyżby? A jak zaplanujesz trasę to Cię po tych dowolnych ładowarkach poprowadzi?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
... ale papier to nie wszystko. Y wydaje się być bardziej uniwersalnym samochodem, a Renault nie kojarzy mi się z dopracowanym samochodem. Fakt, ma niezaprzeczalną zaletę, obsługa bardziej przypomina samochody tradycyjne.
Fotele wyglądają na niewygodne, wydaje się być niedopracowany - siła argumentów... ;-D
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale wiecie, że Teslę można ładować na dowolnej ładowarce? Można omijać Superchargery szerokim łukiem jeśli kto chce i Tesla nic nie zarobi. Obecnie trzeba przyznać, że oferta cenowa na Superchargerach jest bardzo atrakcyjna i jedynie życzylibyśmy sobie więcej punktów. Spójrzcie na dostępne punkty ładowania w krajach zachodnich. Można wybierać i przebierać, na MOP-ach jest kilku operatorów itp. Raczej w tę stronę to będzie szło niż w monopol..
a to kompletnie nie wyklucza stwierdzenia @cooler. Taka prawda, Elon już wspominał, że nie widzi sensu w pojemniejszych bateriach. Ma to oczywiście sens ze względu biznesowego. To taki kompromis. Który jedynie klienci mogą zmienić. A żeby mogli to zrobić potrzebna jest zdrowa konkurencja.
A ta nie bardzo chce się wychylać, bo prawa rynku są jakie są...wprowadzenie produkty "przełomowego" zbyt wyróżniającego daje oczywiście zastrzyk gotówki, ale w długiej perspektywie jest odwrotnie, bo oczekiwania są na kolejny taki produkt a jeśli poprzeczka jest zbyt wysoko - to się mści.
Stąd kolejne ulepszenia Tesli są... jakie są. Trend ten jest w każdej branży od elektroniki po skarpety. Jak ktoś się wychyla to ktoś bogatszy sporwadza firmę do pionu :) wykupując czy w inne bardziej cywilizowane sposoby.

Wniosek, bateria 95kWh jest mało prawdopodobna, liczę na 82kWh a może 85...
Bo dysproporcja między Standard a Long range jest żenująca.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Czyżby? A jak zaplanujesz trasę to Cię po tych dowolnych ładowarkach poprowadzi?
A guzik, to jest największa lipa w tesli, tylko po SuC prowadzi, a mało tego u nas w Polsce miałem sytuację jak wbiłem na greenway to mnie nawigacja tesli naokoło przez miasto prowadziła zamiast krótszą drogą, teraz już z Google maps jadę na inne ładowarki. Miałem autentycznie dwie takie sytuacje i innego wyjaśnienia nie widzę jak to, że celowo algorytmy nas dłuższą drogą do innej ładowarki prowadził.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Fotele wyglądają na niewygodne, wydaje się być niedopracowany - siła argumentów... ;-D
Możesz się śmiać, ale w większości przypadków moje pierwsze wrażenie się potwierdza po zajęciu miejsca - niewygodne (twarde) fotele zazwyczaj mają coś charakterystycznego w swoim wyglądzie. Nic na to nie poradzę. Są samochody, które na pierwszy rzut oka wyglądają zgrabnie, jakby wszystko było przemyślane i które są zrobione z niezłych materiałów (choć coraz rzadziej, niestety jakość ogólnie spada, niezależnie czy mowa o VW czy o Mercedesie). Ten Scenic taki nie jest i tyle. To jest tak, jakby dopiero się uczyli robić samochody. Moim zdaniem to jest fajny samochód na służbówkę, woła roboczego. Prywatnie bym go nie brał. Skoro nie zachęciły mnie recenzje video i zdjęcia, to raczej bym się w to nie pchał. Ale to moja opinia, a każdy ma prawo do swojej :)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
A guzik, to jest największa lipa w tesli, tylko po SuC prowadzi, a mało tego u nas w Polsce miałem sytuację jak wbiłem na greenway to mnie nawigacja tesli naokoło przez miasto prowadziła zamiast krótszą drogą, teraz już z Google maps jadę na inne ładowarki. Miałem autentycznie dwie takie sytuacje i innego wyjaśnienia nie widzę jak to, że celowo algorytmy nas dłuższą drogą do innej ładowarki prowadził.
i takie niuanse w Tesli są... one nieco studzą mój entuzjazm. Każdy producent stosuje/lubi/chce takie sztuczki. Więc tutaj trzeba raczej uwzględnić moc zaufania lub zauroczenia. Tesla jako nowość miała silny efekt nowości i zauroczenia, ma kilka fajnych rozwiązań które nawet potrafią przyćmić część minusów.
Po Opal/Juniper warto by się skupić na polityce samej firmy czy idzie w stronę uczciwą czy jednak zbyt mocno skręca na dojenie kasy i uzależnianie od siebie odbiorców.
Cenie sobie niezależność a tą może mi dać tylko BEV. Jednak nie każdy... a wręcz mało który. Kiedyś bezwachania powiedział bym Tesla. I tylko zasięg mnie blokował dla auta głównego.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Czyżby? A jak zaplanujesz trasę to Cię po tych dowolnych ładowarkach poprowadzi?
Poprowadzi bo mam ABRP ;-) Auto to tylko narzędzie, od kierowcy zależy jak z tego będzie korzystać. Czy tak jak go kieruje producent (często w celu maksymalizacji własnego zysku..), czy bardziej świadomie. Na miejscu Tesli też bym nie prowadził po obcych ładowarkach - to wbrew ich interesowi. Kłopot mają tylko takie zaścianki jak nasz, że Superchargerów jak na lekarstwo i faktycznie trochę sobie tym strzelają w kolano bo nie da się wszędzie dojechać korzystając wyłącznie z SuC i trzeba kombinować. W krajach typu Austria, Niemcy, Włochy itp. nie ma tego problemu.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
i takie niuanse w Tesli są... one nieco studzą mój entuzjazm. Każdy producent stosuje/lubi/chce takie sztuczki. Więc tutaj trzeba raczej uwzględnić moc zaufania lub zauroczenia. Tesla jako nowość miała silny efekt nowości i zauroczenia, ma kilka fajnych rozwiązań które nawet potrafią przyćmić część minusów.
Po Opal/Juniper warto by się skupić na polityce samej firmy czy idzie w stronę uczciwą czy jednak zbyt mocno skręca na dojenie kasy i uzależnianie od siebie odbiorców.
Cenie sobie niezależność a tą może mi dać tylko BEV. Jednak nie każdy... a wręcz mało który. Kiedyś bezwachania powiedział bym Tesla. I tylko zasięg mnie blokował dla auta głównego.
Odpalasz sobie ABRP, nawet w przeglądarce na ekranie Tesli i już masz niezależność w kwestii ładowania. Tak jak napisałeś, każdy producent stosuje różne sztuczki. Tesla jest z tym fajna, że jest otwarta na modyfikacje. Możesz się wpiąć z dodatkowym ekranem i tam mieć to, czego nie masz seryjnie w aucie (Android Auto/Carplay, dodatkowe aplikacje itp). Możesz podłączyć S3XY Commander-a i grzać baterię w dowolnym momencie, wyciągać dodatkowe statystyki, definiować akcje. Itd, itp.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Znasz konkretną trasę czy teoretyzujesz?
znam. wyjeżdżasz wczesnym zimowym rankiem do Karpacza(przykładowo) pojeździć na nartach. dojeżdzasz na oparach, powiedzmy tak jak tutaj większość na 3% i nie szukasz ładowarki ponieważ chcesz mieć miejsce parkingowe na ul.Olimpijskiej i wjechać na Kopę bez kilkugodzinnego stania po bilet, bo jest mroźno około -10oC. jesteś pierwszy na szczycie, zjeżdzasz bawisz się w narciarza aż nadchodzi zmierzch i stwierdzasz, że wracasz do domu drogą na Kowary i dalej do S3. mam pytanie do ciebie, gdzie się konkretnie szybko ładujesz? w parę minut żeby do małżonki na kolację wrócić? SUC albo inny 200kW?
 

Najnowsze dyskusje

Top