Juniper - czy warto czekać?

Jaceq

Pionier e-mobilności
Nie koniecznie. Tesla mogła by zastosować ogniwa o 14% większej gęstości energii, czyli albo 14% mniejsza masa albo 14% większy zasięg bez zmiany masy. Ale to kosztuje.
Sam sobie odpowiedziałeś ;-) Raczej tutaj wszyscy oczekują, że cena albo zostanie na obecnym poziomie, albo wręcz spadnie.. To się nie spina z droższymi bateriami
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Porównanie robiłem jeszcze przed zmianą auta. Zastanawiałem się między Y a Scenicem. Wziąłem Y, ale Scenic w pewnych aspektach jest lepszy. Dla mnie największa wada to przód napęd i moc. Żonie udało się namówić pracodawcę na to auto, więc będziemy porównywać. W ten sposób też całkowicie pozbędziemy się ICE i jazda na dalsze wakacje to też będzie ciekawe doświadczenie, na ten moment nie wiem które będzie lepsze. Obawiam się że Scenic w długiej trasie dla rodziny 2+2 może lepiej wypaść.
Z tym Scieniciem w trasie już może nie być tak różowo, o ile pierwsze kilometry z ładowania domowego na plus dla Scienica
1736163367887.png
to kolejne w trasie już kiepsko:
1736163409171.png

Parametry aut to już w ogóle przepaść na korzyść Tesli: napęd, osiągi, optymalizacja, soft, wielkość bagażnika.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
lepiej tylko co w przypadku jak nie ma gdzie się zatrzymać?
Na przestrzeni 250 km autostrady / 350 km poza autostradą to raczej będzie ładowarka.. Przejechałem już trochę kilometrów i jeszcze nie miałem takiej sytuacji. Znasz konkretną trasę czy teoretyzujesz?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Z tym Scieniciem w trasie już może nie być tak różowo, o ile pierwsze kilometry z ładowania domowego na plus dla Scienica
View attachment 23501
to kolejne w trasie już kiepsko:
View attachment 23502

Parametry aut to już w ogóle przepaść na korzyść Tesli: napęd, osiągi, optymalizacja, soft, wielkość bagażnika.
Zgadzam się.

Scenic ładuje się szybciej od Tesli przy wiekszym SoC, bo długo trzyma ponad 130kW. Nam przy trasie z dziećmi nie powinno robić różnicy, ale wyjdzie w praniu.

Jeżeli chodzi o soft - Scenic to bardziej takie tradycyjne auto z przyciskami, wbudowanym androidem, bezprzewodowym android auto i apple car play. System kamer 360 bije Tesla Vision. Nie wspomnę o pracy wycieraczek ;))
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Raczej do S. ID7 to jest wielkie bydlę, jak Passat, nie brakuje miejsca ani z tyłu ani w bagażniku. Jak usiadłem z tyłu, przy fotelu przednim ustawionym pode mnie, miałem od cholery miejsca na kolana/nogi/stopy. W 3 w tej samej sytuacji miałem może parę cm do fotela, na stopy niewiele miejsca. Co ciekawe na wysokość już tak dobrze nie było :)
Zdecydowanie to jest straszliwa krowa, samochód raczej dla kogoś kto ma własny dom z dużym garażem i jeździ głównie w trasy. Obecnie jeżdżę Mondeo mkV który jest krótszy o 10 cm od tego id.7 i już jest to uciążliwe w mieście.
Miałem id.7 na orbicie ale jak opublikowali dane techniczne to z listy wyleciał, zwyczajnie za duży.
 

inter

Pionier e-mobilności

KrzysztofFly

Moderator
Zdecydowanie to jest straszliwa krowa, samochód raczej dla kogoś kto ma własny dom z dużym garażem i jeździ głównie w trasy. Obecnie jeżdżę Mondeo mkV który jest krótszy o 10 cm od tego id.7 i już jest to uciążliwe w mieście.
Miałem id.7 na orbicie ale jak opublikowali dane techniczne to z listy wyleciał, zwyczajnie za duży.
No jest ;).
Zrzut ekranu 2025-01-06 125629.png
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Raczej do S. ID7 to jest wielkie bydlę, jak Passat, nie brakuje miejsca ani z tyłu ani w bagażniku. Jak usiadłem z tyłu, przy fotelu przednim ustawionym pode mnie, miałem od cholery miejsca na kolana/nogi/stopy. W 3 w tej samej sytuacji miałem może parę cm do fotela, na stopy niewiele miejsca. Co ciekawe na wysokość już tak dobrze nie było :)
naczytałem się takich tekstów... a jak się okazało, że to ID7 wcale takie bydle nie jest. Mnie rozczarowała wielkość. Bagażnik mocno zabudowany, wąski. W srodku przyzwoicie... ale do wielkiego bydlęcia to jeszcze brak.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Top