Juniper - czy warto czekać?

cooler

Pionier e-mobilności
Ja tam wolę korzystać z EV z baterią jaka jest tu i teraz, zamiast narzekać i postulować 200kWh w BEV.
No widzisz, a u nas można jeździć szybciej niż 110 i zasięgi BEV są niewystarczające dla wielu użytkowników. Gęsta infrastruktura jak u Was tego nie zmieni , bo przy 140-150 (tak, 150 to dalej normalna i bezpieczna prędkośą na naszych autostradach, na Waszych z tymi rondami co kilkanaście km na pewno nie) postoje co 1.5h lub mniej dla 150km/h znacząco spowalniają podróż która z większymi bateriami mogła by być dużo szybsza i bardziej komfortowa.
Odczuwam to wyraźnie w DE, gdzie jadąc jak wszyscy musiałem stawać co chwila tam, gdzie leciałbym około 4h 160-180 ICE, cały czas na legalu i bezpiecznie.
Dlatego następnego BEV-a z małą baterią nikt nie kupi kto już takiego miał, a także spodziewam się że będzie problem ze sprzedażą takowych (już jest, nie tylko u nas)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
150 km/h jest nielegalne na naszych autostradach.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No widzisz, a u nas można jeździć szybciej niż 110 i zasięgi BEV są niewystarczające dla wielu użytkowników. Gęsta infrastruktura jak u Was tego nie zmieni , bo przy 140-150 (tak, 150 to dalej normalna i bezpieczna prędkośą na naszych autostradach, na Waszych z tymi rondami co kilkanaście km na pewno nie) postoje co 1.5h lub mniej dla 150km/h znacząco spowalniają podróż która z większymi bateriami mogła by być dużo szybsza i bardziej komfortowa.
Odczuwam to wyraźnie w DE, gdzie jadąc jak wszyscy musiałem stawać co chwila tam, gdzie leciałbym około 4h 160-180 ICE, cały czas na legalu i bezpiecznie.
Dlatego następnego BEV-a z małą baterią nikt nie kupi kto już takiego miał, a także spodziewam się że będzie problem ze sprzedażą takowych (już jest, nie tylko u nas)
Jak jest infrastruktura to mozna jezdzic.
Wieksza bateria oczywiscie by sie przydala, ale jechalem do Monachium w lecie i dojazd 1100km ponizej 11h mnie satysfakcjonowal. Benzynowym bym to przejechal przewnie w 10h ale juz nie robilo takiej roznicy. U mas ciagle za malo ladowarek 150kW+

Ale jak bym mial marzyc to takie 95-105kWh w TMY by sie przydalo :)
 

to_masz

Posiadacz elektryka
150 km/h jest nielegalne na naszych autostradach.
Tak. Kropka.

Za to jadąc niemiecką A9 praktycznie od Berlina do Monachium (ponad 500km) dużą część trasy można jechać realnie szybciej i legalnie. 3 postoje co 180km TMY vs 1 postój dowolnym spalinowym robią różnicę. Pierwsze 5 razy można traktować jak przygodę, zwiedzanie różnych SUC i odkrywanie ich okolic, ale potem zaczynasz myśleć jak @cooler 🙃
 

Michal

Moderator
Dlatego następnego BEV-a z małą baterią nikt nie kupi kto już takiego miał
Dokładnie, nikt nie kupi drugiego... A nie czekaj... Ja kupiłem i nie jestem sam na forum :p
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Szkopuł w tym, ze to nie atak zimy był powodem kolejki :p

Mimo wszystko uważam, że to "sezon wakacyjny" był bezpośrednim powodem kolejki.
Dzisiaj nie ma tam kolejki, a raczej Tesla nie dogadała się ze związkami przez ostatnie dni.
Oczywiście muszę też przyznać, że gdyby otworzyli 100 nowych SuC, to pewnie byłoby lepiej 😅

Z drugiej strony pamiętam jakiś filmik z SUC Kostomłoty z 8 samochodami w kolejce. Aż policzyłem w tym Malung - stoi około 40 samochodów do 20x v3 ... w Kostomłotach stało 8 samochodów do 4x v2. Nadal myślę, że u nas było gorzej 🙈 a w tej Szwecji to pewnie godzinka stania.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Pierwsze 5 razy można traktować jak przygodę, zwiedzanie różnych SUC i odkrywanie ich okolic, ale potem zaczynasz myśleć jak @cooler 🙃
No ale narzędzie dobierasz do zadania, a nie zadanie do narzędzia? Jak latasz tylko trasy, to EV ma bardzo mały sens. Również za granicą. Po to wymyślili diesle, w założeniu miały być to silniki na trasy. Jak w ciągnikach siodłowych ;)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tak. Kropka.

Za to jadąc niemiecką A9 praktycznie od Berlina do Monachium (ponad 500km) dużą część trasy można jechać realnie szybciej i legalnie. 3 postoje co 180km TMY vs 1 postój dowolnym spalinowym robią różnicę. Pierwsze 5 razy można traktować jak przygodę, zwiedzanie różnych SUC i odkrywanie ich okolic, ale potem zaczynasz myśleć jak @cooler 🙃
I dlatego na niemieckich forach jest pełno narzekania, że nie ma BEV z bateriami 200 kWh :)
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
No ale narzędzie dobierasz do zadania, a nie zadanie do narzędzia? Jak latasz tylko trasy, to EV ma bardzo mały sens. Również za granicą. Po to wymyślili diesle, w założeniu miały być to silniki na trasy. Jak w ciągnikach siodłowych ;)
Jednak założenie jest takie, że cały transport drogowy będzie w przyszłości zeroemisyjny, a do tego według mnie konieczne są (w przyszłości) większe baterie.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jednak założenie jest takie, że cały transport drogowy będzie w przyszłości zeroemisyjny, a do tego według mnie konieczne są (w przyszłości) większe baterie.
W przyszłości. Już za 5 lat, toyota będzie miała baterie Solid State ;)
Nie wiemy, jak bardzo rozwinie się to w 5 lat.
 
Top