PHEV - taka Tesla Model 3 tylko z REXem - co polecacie?

tokwi

Pionier e-mobilności
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • niskie kombi lub sedan (ale żeby 2 szosy weszły)
  • odpowiednik teslowego trybu psa
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?

(Edytowane wymagania 09.01)
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Ale wiesz.., bez gwiazdy nie ma jazdy 😉🤣👍
a wez pan idi na ch..
mam od 2 dni nowke cle 300 4x4 jako samochod zastepczy i boje sie przekroczyc 120 - tak niepewnego prowadzenia nie mialem nawet w zastavie
do tego zimno i halas (kabriolet)
i te chinskie tablety... o_O

ciesze sie juz na piatek kiedy odbiore smarta i oddam to przereklamowane g...
 

p0li

Pionier e-mobilności
a co do merca zeby nie bylo ze jestem teslamercedes hejterem to pare rzeczy musze pochwalic:
- matrixy - bajka - jasne szybko reagujace, nieoslepiajace kierowcy od znakow drogowych
- asystent glosowy - rozumie wiecej, potrafi wiecej i jest grzeczniejszy
- ogrzewanie - dziala w tempie TGV - 2 minuty po starcie auta juz sie poce
- przycisk start-stop !
 

tokwi

Pionier e-mobilności
a wez pan idi na ch..
mam od 2 dni nowke cle 300 4x4 jako samochod zastepczy i boje sie przekroczyc 120 - tak niepewnego prowadzenia nie mialem nawet w zastavie
do tego zimno i halas (kabriolet)
i te chinskie tablety... o_O

ciesze sie juz na piatek kiedy odbiore smarta i oddam to przereklamowane g...
podobne mam obawy do BMW, dlatego pisałem że musze iść do salonu.
Ostatnie 2 moje próby jazdy tą marką, pozostawiły wspomnienie bardzo luźnej kierownicy i braku czucia drogi. Nawet w trybie sport to było dla mnie trudne.
 

OldSeb

Posiadacz elektryka
Tę BM-kę 330e to chyba sam obmacam, nie żebym był fanem PHEV-ów (wręcz odwrotnie uważam że ta koncepcja jest bez sensu) ale ciekaw jestem czy Bawarczycy się przyłożyli do tej konstrukcji czy też zrobili ją na odpierdziel byleby móc sprzedawać więcej aut czysto spalinowych.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Miałem 2 lata plug-ina i moim zdaniem szkoda na to pieniędzy. Po pierwsze to kilka różnych napędów co potęguje ryzyko awarii, a i normalna obsługa jest droższa, bo mechanizmy skomplikowane plus wymiana elementów i płynów zużywających się. Wbrew pozorom wcale nie jest taniej z powodu prądu. Plug-iny wymuszają co pewien czas spalenie zbiornika paliwa, bo algorytm uważa, że jest za stare, wówczas nie ma możliwości korzystania z prądu. Reasumując, ja swojego sprzedałem uznając, że żadna oszczędność, a ułomności skrzyni biegów i dźwięk silnika spalinowego coraz bardziej mnie irytowały.
Mnie tym PHEV zainspirował sąsiad, który ma MINI Countrymana PlugIn i jeździ nim już 6 rok, bez najmniejszych problemów.

Ja osobiście w swoim życiu ominąłem hybrydy, stąd ten wątek
W tytule wątku jednak "Tesla .. tylko z REXem" bo to byłoby dla mnie idalne.
No ale wybieramy z tego co jest w ofercie :-(

Być może Chińczycy tu coś namieszają dodając do BEV REXy, żeby uciec od zabójczych ceł.
No i do kompletu musisz jeszcze sobie dokupić samochód z gniazdem ładowania GBT zamiast CCS2 ;).
jeszcze się nie przyglądałem złączom prądowym w PHEV, ale coś mi się zdaje że tam mogą być tylko Type2, więc wszystkie rozwiązania oparte o jakieś dodatkowe konwertery DC->3xAC nie mają racji działać.
 

vwir

Pionier e-mobilności
jeszcze się nie przyglądałem złączom prądowym w PHEV, ale coś mi się zdaje że tam mogą być tylko Type2, więc wszystkie rozwiązania oparte o jakieś dodatkowe konwertery DC->3xAC nie mają racji działać.
Są też i takie z CCS. Z tego co pamiętam to głównie Mercedesy.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ponad 3,5 roku temu zmigrowałem swoją flotę w 100% do BEV.
Od roku, za namową koleżeństwa nawet kosiarka jest teraz ładowana, a nie tankowana.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem elektromobilności i zamierzam nadal jeździć na prąd.

Jeździmy obecnie Tesla Model3 i żona MiniSE.
Samochody mamy dobrze dobrane i nic nie potrzebujemy korygować, oprócz większej baterii.
Z Mini nie ma problemu bo teraz producent dorzucił wersję z blisko 2 większym zasięgiem (bateria 49,2kWh) i jak tylko wyjaśnią się zasady mojego elektryka, to pewnie będziem zamawiać. Żona będzie zadowolona. Ja jednak póki co nie widzę elektrycznego samochodu, który będzie mi pasował tak jak TM3LR i miał zasięg 800km

Dlatego rozglądam się za hybrydą plug-in. Czy koleżeństwo może polecić niezawodny model PHEV
  • dającego taką przyjemność jak TeslaM3
  • z zasiegiem elektryczym ca. 100km + spalina
  • z napędem 4x4,
  • z hakiem
  • preferowany sedan
a może odpuścić sobie te PHEVy i omijać to szerokim łukiem?
-Hybryda plug in
-Hak
-Napęd 4x4
-Jeszcze sedan

To chyba nawet nie istnieje jeszcze xD

Hybrydy toyoty to do przyczepek się nie nadają, te eCVT z silnikiem w trybie otto, to same ledwo budę ciągną. Co dopiero ładunek na przyczepce.
 
Top