Dywagacje Toyota Corolla vs TM3

bbart79

Zadomawiam się
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.

Czyli Tesla ewidentnie nie jest dla Ciebie. To auto ma określone wady typu wycieraczki czy czujniki parkowania ale te które wymieniłeś (oprócz awarii komputera) rzadko są wymieniane. Manetki to kwestia 2 tygodni na przestawienie się - ja mam zainstalowane po czasie manetki aftermatketoee ale kompletnie ich nie używam.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
Opinia jest jak dupa, każdy ma swoja, ale zarzutu taniości wobec highlanda to jeszcze nie słyszałem. Szczególnie od osoby jeżdżącej Corolla (trolling?). Wyposażenie, którego większość w segmencie nie oferuje, plus wnętrze, w którym jedynym chamskim plastikiem jest wewnętrzna obudowa kolumny kierownicy. Osiągi awd kasujace 99% samochodów na drodze. Ergonomia typu zapinasz pasy, jedziesz, odpinasz, koniec.
 

Rorschach

Zadomawiam się
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
Przecież to jest trolling. Nic nie wnoszący do dyskusji. Do usunięcia
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę.
To nie tylko kwestia niskiej deski tylko wysoko umiejscowionych foteli (przez baterię która jest w podłodze), nawet w najniższym położeniu w TM3 siedzi się za wysoko, ale nie da się niżej, bo sama podłoga jest wysoko. Przejedź się Y, auto jest wyższe, wyżej zabudowane, siedzi się jeszcze wyżej ale nie ma tego efektu o którym piszesz.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Parę dni temu odbyłem jazdę próbną i tak się zastanawiałem nad zakupem. TM3 zrobiła na mnie wrażenie taniego elektryka z dużymi brakami ergonomii. Bardzo przeszkadza mi rozwiązanie z kierunkowskazami i taka jakaś nijakość w środku oraz strasznie niewygodne fotele. Dodatkowo bardzo dziwnie czuję się w środku z powodu niskości samej deski rozdzielczej. Nie jeździłem do tej pory autem, w którym z zewnątrz widać moją klatkę piersiową :) ewidentny brak kilku centymetrów w górę. Teraz na dodatek wyszły te problemy z komputerami. Masakra jakaś. Coś Tesla za wszelką cenę chce chyba aby im sprzedaż spadła.
Przecież to jest trolling. Nic nie wnoszący do dyskusji. Do usunięcia
Moim zdaniem to nie trolling, ma trochę racji, dla mnie też TM3 jest nieergonomiczna, pozycja za kierownicą jest dziwna, bardzo słabe możliwości regulacji kierownicy i fotela. Ładowanie się do tego pojazdu jest bardzo niewygodne, jest zbyt niski. Rozumiem dlaczego tak jest, aby miał mniejsze opory itd. TMY jest o niebo lepszy ergonomicznie i w środku, jak i przy wchodzeniu i wychodzeniu z auta. Stąd też mój wybór Y ponad 3, bo nie do przejścia jest dla mnie wchodzenie z trudnością za każdym razem do auta - jak do Hondy Civic siedząc 35cm nad asfaltem. Już o bagażniku i innych aspektach nie wspominając. Gdyby to był ciut większy/wygodniejszy samochód to zapewne bym nim jeździł, a nie Y.

Nie zgodzę się tylko z "problemami z komputerami", zdarza się każdej marce wypuścić wadliwą serię, w moim Y też wymieniano elementy zawieszenia, jeżeli serwis rozwiązuje to bezkosztowo i bez zbędnego przepychania się to jest jak najbardziej ok. Przykro mi, że użytkownicy musieli tak długo czekać na nowe komputery i borykać się z niesprawnym autem tak długo.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem to nie trolling, ma trochę racji, dla mnie też TM3 jest nieergonomiczna, pozycja za kierownicą jest dziwna, bardzo słabe możliwości regulacji kierownicy i fotela. Ładowanie się do tego pojazdu jest bardzo niewygodne, jest zbyt niski. Rozumiem dlaczego tak jest, aby miał mniejsze opory itd. TMY jest o niebo lepszy ergonomicznie i w środku, jak i przy wchodzeniu i wychodzeniu z auta. Stąd też mój wybór Y ponad 3, bo nie do przejścia jest dla mnie wchodzenie z trudnością za każdym razem do auta - jak do Hondy Civic siedząc 35cm nad asfaltem. Już o bagażniku i innych aspektach nie wspominając. Gdyby to był ciut większy/wygodniejszy samochód to zapewne bym nim jeździł, a nie Y.

Nie zgodzę się tylko z "problemami z komputerami", zdarza się każdej marce wypuścić wadliwą serię, w moim Y też wymieniano elementy zawieszenia, jeżeli serwis rozwiązuje to bezkosztowo i bez zbędnego przepychania się to jest jak najbardziej ok. Przykro mi, że użytkownicy musieli tak długo czekać na nowe komputery i borykać się z niesprawnym autem tak długo.
To o czym piszesz to kwestia preferencji - jedni lubią bryłę SUV - głównie za wysokość i pakowność a inni wolą sedany i pochodne konstrukcje. Ja gdybym mógł to siedziałbym na ziemi jak w gokartcie niezależnie od kwestii wchodzenia i wychodzenia. Tak wolę dlatego poprzednio kilka samochodów miałem w bryle coupe. Ale rozumiem takich dla których jest to nie do zaakceptowania. To nie sa jednak wady projektowe ale preferencje.
 

bbart79

Zadomawiam się
Opinia jest jak dupa, każdy ma swoja, ale zarzutu taniości wobec highlanda to jeszcze nie słyszałem. Szczególnie od osoby jeżdżącej Corolla (trolling?). Wyposażenie, którego większość w segmencie nie oferuje, plus wnętrze, w którym jedynym chamskim plastikiem jest wewnętrzna obudowa kolumny kierownicy. Osiągi awd kasujace 99% samochodów na drodze. Ergonomia typu zapinasz pasy, jedziesz, odpinasz, koniec.
Przed highlandem też wszyscy się zachwycali na temat jakości TM3 a jak pojawił się highland to nagle wszyscy zaczęli mówić jak to w końcu poprawiła się jakość materiałów wewnątrz. To jak to w końcu jest i było? Jakość była dobra czy w końcu się poprawiła? Szukając następcy Corolli chciałem poczuć lepszej jakości ale jak się okazało nie znajdę tego w Tesli. Wydaje ci się, że skąd wziął się najlepszy ”układ napędowy” w połączeniu z bogatym wyposażeniem modelu we wszelakie systemy pomagające w jeździe i poprawiające bezpieczeństwo w TM3 w porownaniu do innych elektryków na rynku? Właśnie stąd, że zaoszczędzono na reszcie. Jest to przecież jeden z najtańszych modeli w tej klasie na rynku, choć elektronika i elektryka jest najwyższych lotów. Wydaje Ci się, że skąd taka cena auta? Elon dopłaca do każdego egzemplarza z własnej kieszeni? Moja żona powiedziała po jeździe próbnej, że auto wydaje się niedokończone choć zachwyciła się ekranem z tyłu :) Ja bym wolał zamiast ekranu z tyłu ekran z przodu. Jeśli chodzi o siedzenia to do tej pory myślałem, że w mojej Corolli są bardzo małe i niezbyt wygodne choć jazda 1500km nie stanowi dla nich problemów. Po przesiadce z TM3 do Corolli odrazu czujesz, że siedzisz na mięsistym siedzeniu a nie jak na krześle. TMY nie biorę pod uwagę, gdyż nie podobają mi się auta terenowe i crossovery. Poza tym zawieszenie w nim (a raczej jego brak) jest całkowicie nieakceptowalne. W TM3 jest już OK.

Co do kierunkowskazów to nie tyle jest to kwestia przyzwyczajenia co brak możliwości ich użycia w pewnych sytuacjach. Tak się składa, że mieszkam w UK a tutaj jest bardzo dużo malutkich rond i właśnie jazdę testową miałem w okolicy, gdzie takie ronda są. Nie jest możliwe aby sygnalizować prawidłowo jazdę po rondzie i chęć zjazdu z tego ronda, gdyż poprostu nie masz możliwości aby po pierwsze znaleźć odpowiednią stronę z przyciskami a po drugie odpowiedni przycisk i jedziesz jak „typowy” kierowca BMW. Oglądając filmy z USA z FSD widać tam jak samochód sam używa kierunkowskazów podczas jazdy i być może byłoby to rozwiązaniem w tym wypadku. Jeśli Tesla łaskawie wprowadzilaby automatyczne kierunkowskazy w połączeniu z ustawieniem celu w nawigacji problem by w znacznym stopniu został zniwelowany. Znam osobiście trzy osoby, które przez brak kierunkowskazów TM3 nie kupiły. Jedna z nich kupiła TMY. Dla mnie jest to poważny minus aby w ogóle zastanawiać się jak włączyć kierunkowskaz. To powinno być intuicyjne i automatyczne a bez dźwigni jest bardzo trudne i wymaga skupienia na tej czynności. Ktoś tutaj pisał, że dokupił akcesoryjną dźwignię kierunkowskazów i jest to doskonałym przykładem, że samochód jest niekompletny.

Kwestia „niskości” deski rozdzielczej to fakt. TM3 jest niski (płaski?) co w połączeniu z baterią w podłodze i w związku z tym trochę wyższym usytuowaniem siedzeń spowodowało, że deska rozdzielcza tak na oko jest o ok 10-15cm za nisko. Ja lubię jak mnie wnętrze „otula” dookoła. Jest to jednak wada na tyle mało istotna, że napewno nie będzie głównym czynnikiem branym pod uwagę przy kupnie auta.

Kamilthusz właśnie szczególnie w porównaniu do Corolli (taniego auta od producenta, który oszczędza tam gdzie się tylko da) dziwi jak bardzo TM3 jest do niej zbliżona a o siedzeniach z Corolli to Tesla może tylko pomarzyć :).

Część o trollingu w tym wypadku uznaję za komplement szczególnie teraz, gdy wyrażenie jakiejkolwiek negatywnej opinii o czymkolwiek jest uznawane za trolling. Ja tutaj nikogo nie wyzywam od fanbojów a niektórzy bardzo szybko i łatwo zaszufladkowali mnie jako trolla. Cóż takie czasy.

O odbijającej się listwie oświetlenia w przedniej szybie też nikt nie pisał a jest to fakt, który każdy widzi jednak niewielu o nim pisze i niewielu on przeszkadza. Ja mam akurat neutralny do tego stosunek.

Zeszliśmy znacząca z tematu tego wątku więc autora za to przepraszam.
 

nabrU

Moderator
@bbart79, tyle różnych EV do wyboru, że masz w czym wybierać. Na tym Forum niestety 70% postów jest o Tesli. W UK jest odwrotnie, może góra 30% to teslarze :p.

Brandon to trochę daleko ode mnie, bo byśmy się spotkali i pojeździli Teslą. Może byś zmienił zdanie ;)

Sorki za off-topic
 

bbart79

Zadomawiam się
@bbart79, tyle różnych EV do wyboru, że masz w czym wybierać. Na tym Forum niestety 70% postów jest o Tesli. W UK jest odwrotnie, może góra 30% to teslarze :p.

Brandon to trochę daleko ode mnie, bo byśmy się spotkali i pojeździli Teslą. Może byś zmienił zdanie ;)

Sorki za off-topic
Decyzji jeszcze nie podjąłem. Jestem tylko rozczarowany tym, że TM3 okazała się być zupełnie innym autem niż to jakim się ją na siłę próbuje zrobić. Ot to zwykły samochód z USA i projektowany i wykonany według tamtejszych standardów. Ma jednak w sobie coś, co pomimo tych wad uniemożliwia mi całkowite jego skreślenie z mojej listy zakupowej. Ktoś tutaj wspominał o aftermarketowych kierunkach i chyba będę musiał przyjrzeć się temu bliżej :) A tak na zakończenie to TM3 nie jest lepsza od mojej Corolli niestety. Jest poprostu zdecydowanie inna.

Napewno umowię się na kolejną jazdę testową przed dokonaniem wyboru.
 
Last edited:
Top