Juniper - czy warto czekać?

eimi

Pionier e-mobilności
A jak wpłynęło by to na koszt, degradację i dostępność?
W żaden sposób. Obecna bateria nadal by była do wyboru a za long range by dopłacił ten kto potrzebuje większego zasięgu. Nawet niech to będzie +20% ceny samochodu.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Ale w takich przypadkach TM3 wygrywa. Aerodynamika robi swoje
robi bardzo dużo, tym bardziej twierdzę że TMY powinna mieć większą baterię. Nie wszyscy mogą sobie pozwolić na sedana typu TM3
Do firmy nie nadaje się dlatego że pracownik zamiast skupić sie na robocie to musi skupiać się na planowaniu trasy. Jeśli codziennie robi te same trasy to ok, ale jeśli musi jeździć po Polsce w losowe miejsca to elektryk jeszcze z 10 lat na pewno nie bedzie sie nadawał do takiego zastosowania.
byłby większe baterie/zasięgi problem byłby mniejszy, lepsze wskaźniki, firmy obawiały by się mniej a to znacznie przyspieszyło by rozwój EV w Polsce.

Jak to zawsze u mnie w domu się mówiło: najgorszy jest wiatr.
różnice w zużyciu w TMY widać od razu.
dochodzi jeszcze temp. wiadomo wydajność baterii spada ale ja też widzę wzrost zużycia przez przygotowanie baterii do szybkiego ładowania, przy takich temp. w TMY zaczyna się to ok 1h przed ładowaniem.

szkoda że z wielkością baterii nic nie zrobili.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Serio, siedzicie w swojej własnej bańce zachcianek i przyzwyczajeń.
nie tylko własnych. Również w Niemczech, Austrii sporo dużych firm wstrzymuje przejście na EV, powód podają jeden, zbyt mały zasięg.

Rozwój infrastruktury ładowania w PL to inny i złożony temat, który już poruszaliście na wiele sposobów ale gdyby aut EV przybywało znacznie szybciej to szybciej wzięli by się za infrastrukturę. EV szybciej przybędzie jak wejdą masowo do firm, a to hamuje tylko temat zasięgu bo cała reszta jest już postrzegana na +

Wybaczcie ale na samym kliencie indywidualnym znaczny rozwój EV nie przyspieszy, a chyba na tym nam zależy?
Ogólny consensus był taki że zasięg 300 mil (czyli niecałe 500km) jest wystarczający. Choć byli i tacy co domagali się baterii 100 kWh ;). Ciekawie się czyta posty sprzed ponad 6 lat...
jest sporo takich analiz, nie tylko na forach i zgadza się, w większości podają za wystarczające 500km. Ale 500km użytkowego zasięgu, czyli w zakresie 20-80% aby nie zarzynać baterii z normalnym użytkowaniem w zmiennych warunkach.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Dlatego to jest symulacja 😛
Kiedys bym sie przejechal z kims na prawdziwy test dlugodystansowy
ABRP jest dokładne, wiele razi mi się potwierdzał plan. Ile zrobi realnie więcej LR, 50km? Trochę dalej pojedzie, ale żeby dalej pojechało to musi się dłużej ładować, większa bateria.
Szkoda, że nie można w ABRP ustawić RWD LR, ciekawy jakby to wtedy wyglądało.
 

nabrU

Moderator
nie tylko własnych. Również w Niemczech, Austri sporo dużych firm wstrzymuje przejście na EV, powód podają jeden, zbyt mały zasięg.

Mam wrażenie, że Niemcy to akurat zły przykład, jeśli chodzi o Teslę. Tam niestety nadal króluje VAG i BMW z wiadomych względów.

A co do 'bańki' to proszę bardzo:


'W 1 kwartale 2024 Tesla Model Y zajęła w UK 1 miejsce sprzedaży wśród wszystkich samochodów flotowych, Tesla Model 3 była trzecia'


25,4% procent wszystkich 381 970 sprzedanych BEV w 2024 roku w UK było przeznaczone dla flot.
 

nabrU

Moderator

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
ABRP jest dokładne, wiele razi mi się potwierdzał plan. Ile zrobi realnie więcej LR, 50km? Trochę dalej pojedzie, ale żeby dalej pojechało to musi się dłużej ładować, większa bateria.
Szkoda, że nie można w ABRP ustawić RWD LR, ciekawy jakby to wtedy wyglądało.

No właśnie główna różnica to taka, że LR do takiego samego zasięgu ładuje się dużo szybciej... Jeden to jakieś 20min 65%, drugi ponad 30min, bo się musi do ~80% doładować...

Zaplanowałem trasę Milan -> Bremen. ~1100km. Różnica między SR a LR to 90 minut... IMHO całkiem już znacząca...
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Serio, siedzicie w swojej własnej bańce zachcianek i przyzwyczajeń. Poniżej wątek ze SpeakEV z roku 2018 gdy UK miało mniej więcej tyle ładowarek DC co Polska teraz i sprzedawano już np. Teslę Model 3.

Jak duże baterie będą w przyszłości

Ogólny consensus był taki że zasięg 300 mil (czyli niecałe 500km) jest wystarczający. Choć byli i tacy co domagali się baterii 100 kWh ;). Ciekawie się czyta posty sprzed ponad 6 lat...



No jakoś do mnie musisz dotrzeć, abym Cię wziął w drogę powrotną ;)
Ale to pryzmat jakieś tam grupy której to odpowiada. Ta grupa też jest w Polsce. Ale to nie są wszyscy. Na ten moment brak aut w zasięgu zwykłych ludzi aby pokazać jaka jest prawda. Czy rzeczywiście jest już dobrze? Czy jednak chętnie ludzie wybiorą większe baterie jeśli zostaną im zaproponowane w uczciwej wycenie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ABRP jest dokładne, wiele razi mi się potwierdzał plan. Ile zrobi realnie więcej LR, 50km? Trochę dalej pojedzie, ale żeby dalej pojechało to musi się dłużej ładować, większa bateria.
Szkoda, że nie można w ABRP ustawić RWD LR, ciekawy jakby to wtedy wyglądało.
Wiele razy to jest 30, 60 wypraw czy 6 ?
Ile tysiecy kilometrow przejechales przy pomocy ABRP ?
Ile razy policzyl Ci ladowanie w Ciechocinku 60minut?
To tylko program, bez wiedzy o realnych warunkach jakie beda, planowanie obarczone duzym bledem. Czy jesli na stacji ladowania Orlen stoi spalinowe auto to ABRP policzy czas zwloki ? :)
 
Top