Juniper - czy warto czekać?

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Dobre ;) A to że 80% (albo i więcej) postów na tym Forum jest o Tesli to rozumiem nic z modą wspólnego nie ma :p.
Mnie nie moda do Tesli przyciagla. A wydajność i to,że pierwsi się wyłamali dając cos dobrego. Były oczekiwania, że będą chcieli zmienić swiat. Tak cos chyba Musk pisal kiedys. A wyszlo jak wyszło. Kapitalizm z worka. Zmienił ale tylko troszkę, bardziej to stworzyl sobie miejsce w biznesie.
 

KrzysztofFly

Moderator
A ja cały czas uważam, że doczekamy się większego akumulatora, zarówno w 3 jak i w Y, moim jednak zdaniem pojawi się on za jakiś czas, kiedy rynek nasyci się już "nowością" czyli Y po lifcie. Natomiast zmiany architektury na 800V doczekamy się raczej dopiero w kolejnej generacji obu modeli. W międzyczasie Tesla będzie montowała V4 już z szafami nowej generacji, więc jak już pojawią się samochody Tesli z architekturą 800V, to będzie gdzie je ładować.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Dobre ;) A to że 80% (albo i więcej) postów na tym Forum jest o Tesli to rozumiem nic z modą wspólnego nie ma :p.
naprawdę myślisz że to przez modę :oops:
Mam wrażenie, że Niemcy to akurat zły przykład, jeśli chodzi o Teslę. Tam niestety nadal króluje VAG i BMW z wiadomych względów.
jeśli chodzi o tesle to może i tak, choć nie w całych ale jesli chodzi o zasięgi to bardzo dobry, tam średnie prędkości przejazdów na trasach są nieco inne dlatego potrzebne są większe baterie/zasięgi. Gdyby tesla miała w ich warunkach dużo większe zasięgi posyrzegsnie byłoby też inne. Sam pracuję w Niemieckiej firmie z Bawarii i do tej pory było tylko VAG i BMW, ale dla Niemców ważne są parametry, dlatego tesla też jest w grze.

A co do 'bańki' to proszę bardzo:

'W 1 kwartale 2024 Tesla Model Y zajęła w UK 1 miejsce sprzedaży wśród wszystkich samochodów flotowych, Tesla Model 3 była trzecia'

25,4% procent wszystkich 381 970 sprzedanych BEV w 2024 roku w UK było przeznaczone dla flot.
Nic tylko się cieszyć i gratulować rozwoju. Skoro w UK rusza to może ruszy i u nas.
Oby nie okazała się to tylko "Angielska bańka" UK jest często mocno inne w postrzeganiu różnych tematów.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Kilkanaście, może więcej. Mnie to wystarczy, podobnie jak z „nawigacją” Tesli, której nie używam. W staniu w kolejce do ładowarki raczej różnic nie będzie między SR, a LR :).
Z Y najlepszy jest wg mnie RWD LR. W nowym Y poprawili wyciszenie i będzie prowokowało żeby nim jeździć szybciej niż 120km/h, a tutaj już wielkość baterii będzie miała znaczenie. Ciekaw jestem jak się będzie prowadził nowy Y, obecna wersja ma problemy z szybszą jazdą.
SR bedzie stal dluzej :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ale problem w tym że jest wciąż 75, a nie 100 co stanowiłoby progres. 100 kwh przy takim zużyciu było by super. Te 170 to legenda.
Jeśli potrzebujesz 100 to bierz S/X, przecież 100kWh w Tesli jest od wielu lat;)
Dopóki sie sprzedaje pełna moc produkcyjna to po co pakować większa baterię? Dzięki temu że Tesla produkuje nadal 75kWh netto a nie 97kWh netto moze wyprodukować 30% wiecej samochodów z tej samej ilości ogniw.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Dopóki sie sprzedaje pełna moc produkcyjna to po co pakować większa baterię? Dzięki temu że Tesla produkuje nadal 75kWh netto a nie 97kWh netto moze wyprodukować 30% wiecej samochodów z tej samej ilości ogniw.
i wszystko w temacie dlaczego nie dali większej.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Dzięki temu że Tesla produkuje nadal 75kWh netto a nie 97kWh netto moze wyprodukować 30% wiecej samochodów z tej samej ilości ogniw.
O żesz!!!
A przy 25kWh netto taniej będzie kupić nowy samochód, niż go naładować.
Dobra, idę spać.
 

tomA

Posiadacz elektryka
No gdzie… jechalem w takich warunkach z Warszawy do Ciechocinka i mialem zuzycie 28kWh
Może masz inne ustawienia klimy, waga osób w aucie, opony, wielkość felg, większa masa samochodu bo LR, styl jazdy i dlatego takie żucie 🤷🏼‍♂️ ja tylko wiem że nigdy nie miałem tyle co piszesz przy przepisowej jedzie autostradą zima. A zrobiłem w dwa lata ponad 60k km.
 
Top