Juniper - czy warto czekać?

cwireq

Posiadacz elektryka
W miescie moja średnia tez tak wyglądała. Nawet identycznie. Z tą różnicą, że to miasto i trasy glownie 10km.
Nie ma co porównywać, MY i P208e to epoka w wydajności.
Ale ja ekonomicznie niczym nie jeżdżę. Bo nie lubię.
Jak mam płacić to różnica 10-50zl 100km to żadna różnica.
Ona jest wtedy kiedy nie tankuje albo tankuje/laduje.

Edyta. Do zużycia jeszcze można policzyć to co się wezmie z licznika. Wtedy różnica tez jest wyrazna w stosunku do wskazań samochodów.
Generalizowanie ma szereg założeń... trzeba być ich swiadom

Zuzycie wskazan w stosunku do tego ile pojedzie z licznika dla elektryków co do zasady wygląda podobnie:
1736675617686.png

Ogólnie Y daje od siebie bardzo duzo: wydajnosc, osiągi, zasieg. W zależności od stylu jazdy kazdy znajdzie coś dla siebie. Pewnie w tym tkwi sukces sprzedazowy tego auta. A 10 lat temu tesla nie istniała na drogach.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Jeżeli się nie pomyliłem w obliczeniach to średnia wychodzi 124km/h, to sporo w takich warunkach.
Nie no ale też elektrykiem nie zamykajmy się tylko na prędkość 110kmh. Jak mial ograniczenie na autostradzie 140kmh to tyle chciał lecieć. Jak widać można i wykręcić niecałe 27kWh, a pewnie można było i więcej.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeżeli się nie pomyliłem w obliczeniach to średnia wychodzi 124km/h, to sporo w takich warunkach.
Pewnie tak, ale 99% bylo autostrada (mieszkalem w ursusie 1km od trasy), droga byla czarna i mokra od soli, temperatury nie pamietam ale bylo na minusie cos kolo -2 , -3.
Jechalo sie dobrze ale pradozernie :)
 

blazej

Pionier e-mobilności
Przetrawiłem dopiero całość tych zmian i wg mnie jest naprawdę dobrze. Do HL dołożyli kamerę w zderzaku i kilka fajnych dodatków jeszcze. Całościowo jest naprawdę spora poprawa. Obawiałem się trochę, że po wejściu Junipera będę żałował, że wziąłem TM3 HL i pewnie by tak było, gdyby nie dwa aspekty:

1. To wciąż brzydkie auto, choć już jest lepiej i pewnie bym przełknął.
2. Teraz jeżdżąc zimą uważam, że zasięg TM3 HL LR to i tak troszkę za mało. Akceptuję to, że zimą przy śniegu i wietrze trzeba jeździć wolniej, bo i spalinowym to robiłem, ale wtedy chciałbym mieć te 450 km zasięgu, a to tylko na krajówce zimą. W Y byłoby gorzej. Latem pewnie Y byłby pod tym względem zupełnie wystarczający, ale zimą już bym trochę cierpiał.

Także podsumowując - daliby mi tego Y z zasięgiem jak z TM3 LR i bym wymienił TM3 jak nic.
 

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
Nie no ale też elektrykiem nie zamykajmy się tylko na prędkość 110kmh. Jak mial ograniczenie na autostradzie 140kmh to tyle chciał lecieć. Jak widać można i wykręcić niecałe 27kWh, a pewnie można było i więcej.
Nie chodzi zeby jechac 110, ale zeby miec srednia 110, jak srednia jest 124 to pewnie byly odcinki z predkoscia 140, ale podejrzewam ze byly tez odcnki w okolicach 150 i wolniejsze w okolicach 100 pewnie tez.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Nie chodzi zeby jechac 110, ale zeby miec srednia 110, jak srednia jest 124 to pewnie byly odcinki z predkoscia 140, ale podejrzewam ze byly tez odcnki w okolicach 150 i wolniejsze w okolicach 100 pewnie tez.

Mam wrażenie, że to powszechne latanie autostradami po 140-150 km/h to też jest tylko Polska rzeczywistość. W Niemczech tylko nieliczni dieslami BMW tak jadą. Co chwila i tak ograniczenie do 120km/h - bo ochrona hałasu czy zaraz roboty drogowe. Jak jedziesz 130 km/h, to ani nie wyprzedzasz, ani nikt Cię szczególnie nie wyprzedza, a przy ograniczeniu spokojnie żeglujesz kawałek aż prędkość spadnie do tych licznikowych 125km/h.

A samego zasięgu, nawet w zimie, mnie nie brakuje. Jechaliśmy na święta. Były okolice zera, cztery osoby i bagażnik po dach... Naładowaliśmy pod Dreznem i starczyło do Wrocławia, bez zamulania... Pewnie, chciałoby się więcej - ale bez przesady...
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Skąd ja to znam... na forach typowy problem od czasów diesli nawet.
"Mój nigdy nie spalił wiecej jak 4,9l/100km" konkluzja?" Nie umiesz jezdzic"
Żygać mi się chce od czytania tego. W życiu nie miałem lepszego auta. 500 kucy w ciszy i dostępne od natychmiast ! Audio mega! Napęd na 4! Bardzo przestronny samochód ale nie przesadnie wieki. Z wyglądu mi się bardzo podoba ! Zrobiłem Tesla 9500 km w jednej podróży z 3city do Portugalii. Ale ciągle muszę czytać spazmy kurierów krwi. Idź pan w ujjj.
 

Namtih

Zadomawiam się
I z odświeżonego modelu zrobił nam się koncert życzeń..
Dla przypomnienia FL - znaczy face lifting - nie zmiana czy gruntowna przebudowa podwozia by pomieścił większy akumulator, przeprojektowana instalacja na 800v czy sterowanie kołami na steer by wire. Ręka do góry, który model innej marki dostał lub dostanie zmiany tego typu w lifcie.. dodatkowo oczekujecie tego typu zmian w mainstreamowym aucie ;)) który od lat walczy ceną a nie nowinkami..
Po prawdzie to najgorszy czas na kupowanie elektryka bo żadnych rewolucyjnych zmian nie dostajemy i bazujemy na postępie od premiery 10-20% zasięgu więcej.. Dopiero następna generacja wprowadzi przełomowe zmiany ale czy to będzie za 2-3 lata to trudno powiedzieć ale nic tak nie pcha postępu jak konkurencja a jak sprzedaż siądzie ( minie efekt nowej wersji) który może podtrzyma dynamikę w tym roku jeszcze to już będzie inny rynek na którym będzie więcej dopracowanych modeli czego sobie i wszystkim innym życzę jak najszybciej..
 
Top