Juniper - czy warto czekać?

krzyss

Pionier e-mobilności
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jak wiadomo nie jestem klientem na SUVy, ale zadziwia mnie, jak mało jest tutaj zachwytów nad Juniperem. Przecież przednia kamera to fajny update, a podwójne wszystkie szyby, czy frunk z rozwiązaniem z forda pumy (odpływ wody) to rewelacja.

Umknął tutaj post, że można już sobie zamówić Y Junipera, niestety tylko RWD (nie LR RWD), bo pokazuje się odbiór na maj.

Tej dźwigni (seryjnej!) kierunkowskazów to niesamowicie zazdroszczę przyszłym posiadaczom Y. Dyskusja o jej zbędności przypomina mi tę z wątku 3 AWD versus RWD. Wydaje mi się, że nikt, kto przesiada się z wielu różnych samochodów (na każdych licznych wakacjach w ciągu roku wynajmuje samochód i nie jest to highland, ani ferrari z kierunkowskazami w kierownicy, plus mam prywatnie inne smaochody) nie lubi tego rozwiązania, ono ma tylko wtedy sens, gdy jeździ się tylko i wyłącznie jednym samochodem.

Czekam, kiedy pojawi się odbiór modeli 3 na inny miesiąc niż luty, ale nic nie schodzi z inventory. Liczę, że przez unifikację produkcji 3 z Y, kierownica i manetka z Junipera wskoczą do 3. Albo przynajmniej darmowe SuC pomogą sprzedać inventory.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Liczę, że przez unifikację produkcji 3 z Y, kierownica i manetka z Junipera wskoczą do 3.

Na 99% tak będzie.

Np. w Niemczech Model 3 HL nie sprzedaje się praktycznie wcale, jakieś pojedyncze egzemplarze tu i tam; rok wcześniej poprzednia 3 sprzedawała się dużo lepiej.

Problemy nie wynikają raczej z generalnego odwrotu do Tesli (bo MY dalej w czołówkach sprzedaży), ani od tego, że M3HL jest gorszym autem - obiektywnie jest lepszy w wielu miejscach. To moja teoria, ale sądzę że klient po prostu nie chce tych kretyńskich kierunkowskazów na kierownicy. I te guziki znikną, żeby ratować model...
 

nabrU

Moderator
Oddawaj watek o EV Klubie ! Nie dobry moderatorze 😛😂😁

W przyszłym tygodniu.
A niedobry to się pisze razem ;). Wstyd żeby Cię emigrant uczył polskiego :p
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na 99% tak będzie.

Np. w Niemczech Model 3 HL nie sprzedaje się praktycznie wcale, jakieś pojedyncze egzemplarze tu i tam; rok wcześniej poprzednia 3 sprzedawała się dużo lepiej.

Problemy nie wynikają raczej z generalnego odwrotu do Tesli (bo MY dalej w czołówkach sprzedaży), ani od tego, że M3HL jest gorszym autem - obiektywnie jest lepszy w wielu miejscach. To moja teoria, ale sądzę że klient po prostu nie chce tych kretyńskich kierunkowskazów na kierownicy. I te guziki znikną, żeby ratować model...
Tez sie zgadzam z tym co napisales. Tesla byla dziwna na swoj sposob ale jak soe przyzwyczailes do ekranu to jezdzila jak zwykle auto.

Zaczeli kombinowac z przyzwyczajeniami i im to wychodzi bokiem.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W przyszłym tygodniu.
A niedobry to się pisze razem ;). Wstyd żeby Cię emigrant uczył polskiego :p
Wstyd to krasc 😛 ja ułomny jestem ;)
Juz sie poprawiam.

Ale ograniczenie mi prawa pisania odbieram jako cenzure i odebrania mi praw elektro-spolecznika !
Nie za takie forum nic nie placilem 🙃
 

nabrU

Moderator
Np. w Niemczech Model 3 HL nie sprzedaje się praktycznie wcale, jakieś pojedyncze egzemplarze tu i tam; rok wcześniej poprzednia 3 sprzedawała się dużo lepiej.

Sprzedaż Tesli w DE w 2024:
Tesla model Y - 29 896
Tesla model 3 - 7012

Sprzedaż Tesli w DE w 2023:
Tesla model Y - 45 618
Tesla model 3 - 15 865

Różnica jest (na niekorzyść TM3) ale ciężko to nazwać pojedynczymi egzemplarzami jeśli w obu latach było to ok 20 - 25%
 

inter

Pionier e-mobilności
Na 99% tak będzie.

Np. w Niemczech Model 3 HL nie sprzedaje się praktycznie wcale, jakieś pojedyncze egzemplarze tu i tam; rok wcześniej poprzednia 3 sprzedawała się dużo lepiej.

Problemy nie wynikają raczej z generalnego odwrotu do Tesli (bo MY dalej w czołówkach sprzedaży), ani od tego, że M3HL jest gorszym autem - obiektywnie jest lepszy w wielu miejscach. To moja teoria, ale sądzę że klient po prostu nie chce tych kretyńskich kierunkowskazów na kierownicy. I te guziki znikną, żeby ratować model...
Brak dofinansowania od końca 2023 roku, to główna przyczyna.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
W nowym modelu (w stosunku do starszej Y) zazdroszczę:
  • przedniej kamery i nadziei, że Vision Park będzie działał jak tradycyjne czujniki parkowania, a i być może wycieraczki będą miały akceptowalną inteligencję
  • zawieszenia FSD
  • wyciszenia ... człowiek przyzwyczaja się do ciszy i chce więcej
  • syn zazdrości ekranu z tyłu
  • UWB - pewnie więcej bym korzystał z bagażników, a mniej z fotela pasażera 🙃
  • a latem w upały jak będę w koszuli lnianej to na pewno pomyślę o fotelach wentylowanych
Gdybym podejmował decyzję o zakupie EV dzisiaj - raczej bym poczekał na normalną wersję (nie "Launch") zakładając utrzymanie obecnej ceny i standardowe warunki finansowania (np. 8,33% zamiast promocyjnych 0,99%).

To kiedy zmieniam? Raczej nie będę się spieszył i zamortyzuję obecny model do końca - no chyba, że zaraz wyjdzie wersja Extra Long Range 😅
 
Top