Czy jest aż tak źle?

nabrU

Moderator
Czy aby ten "rekordowy wzrost liczby nowo zainstalowanych punktów ładowania" nie wziął się z narzucenia takiego obowiązku na markety?

Słowo 'rekordowy' to stwierdzenie względne. Jeśli zainstalowano by w 2024 o 1 ładowarkę więcej niż w 2023, to też byłby 'rekordowy', nieprawdaż. Ilość tych ładowarek się oczywiście liczy ale trzeba ją chyba brać pod uwagę razem z ilością zakupionych BEV.
 

Michal

Moderator
Może podam trochę danych dla ucięcia dyskusji czy rekordowy czy nie:
wszystkie publiczne punkty ładowania (dowolną moc) z UDT / takie z mocą >= 50kW (przyrosty liczę w głowie i zaokrąglam):
  • Koniec 2021: 1309 / 465
  • Koniec 2022: 1898 / 633 (przyrost 600 / 170)
  • Koniec 2023: 3403 / 1102 (przyrost 1600 / 500)
  • Koniec 2024: 5478 / 1883 (przyrost 2000 / 800)
 

nabrU

Moderator
  • Koniec 2024: 5478 / 1883 (przyrost 2000 / 800)

Czyli poziom DE czy UK z mniej więcej 2018 (o Francji nawet nie wspomnę) :(
 

Runior

Zadomawiam się
Słowo 'rekordowy' to stwierdzenie względne. Jeśli zainstalowano by w 2024 o 1 ładowarkę więcej niż w 2023, to też byłby 'rekordowy', nieprawdaż. Ilość tych ładowarek się oczywiście liczy ale trzeba ją chyba brać pod uwagę razem z ilością zakupionych BEV.
W swoim poście chciałem zwrócić uwagę na fakt, że cześć nowych ładowarek powstaje w ramach comliance, a nie w ramach czy to przedsięwzięcia komercyjnego czy też inicjatywy samorządowej czy centralnej, która miałaby wspierać elektromobilność. Tym samym nie ma znaczenia nie tylko czy stoją w miejscach, gdzie są potrzebne, czy cena prądu jest konkurencyjna, ale nawet czy same ładowarki działają.
 

nabrU

Moderator
Wszystko się zgadza @Runior, ale niezależnie od tego czy to compliance (przepisy krajowe czy UE) czy też inicjatywa firmowa, samorządowa czy prywatna dla Kowalskiego liczy się, że ta ładowarka jest.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wszystko się zgadza @Runior, ale niezależnie od tego czy to compliance (przepisy krajowe czy UE) czy też inicjatywa firmowa, samorządowa czy prywatna dla Kowalskiego liczy się, że ta ładowarka jest.
prawie... w tej całej elektryfikacji nie chodzi, żeby ładowarką w ogóle była i mamy się cieszyć.
Wypadało by aby jednak była ona konkurencyjna. Bo wymuszanie stawiania przepisami tego już nie obejmuje. One zwykle jak wspominałeś... są. I na tym plusy się kończą.
Na szczęście, nawet takie powodują, że konkurencja jest. Tylko, że presji nie ma zwłaszcza w Polsce.
 

Michal

Moderator
Czyli poziom DE czy UK z mniej więcej 2018 (o Francji nawet nie wspomnę) :(
Przeliczyłeś na populację? Jeśli nie, to po przeliczeniu pewnie bliżej ich stanu z 2020, a to już nie tak dawno ;)
 

nabrU

Moderator
Przeliczyłeś na populację? Jeśli nie, to po przeliczeniu pewnie bliżej ich stanu z 2020, a to już nie tak dawno ;)

Pewnie masz rację (y)

A znajdziesz ile BEVów było w UK w 2018?

Proszę bardzo:

The total cumulative figure to the end of 2018 shows that there are more than 193,000 electric cars on UK roads, excluding any vans, quadricycles etc.

 
Top