Przejściówka CHAdeMO CCS

elveh

Posiadacz elektryka
To nie są przejściówki chademo->CCS. Pierwsze to jest przejściówka chademo->type2 (bez części DC).
Drugie to samo gniazdo CCS (female connector).


Jak na razie jedyne miejsce gdzie nie widziałem chademo to były Ionity. Wszystkie pozostałe ładowarki 50kW+ z którymi miałem do czynienia jak najbardziej miały chademo.
Właśnie ciągle o tym gadamy że to absurd iż inwestorzy wydają środki na NOWE stacje z tymi interfejsami a realnie to tylko zajmuje slot / miejsce na 2giego CCS'a...

W 2gi dzień świąt miałem przyjemność o 2 w nocy w Miechowie spotkać się z kolegą z Warszawy na stacji gdzie był 1 CCS i 1 Szajsemo. 17 minut czekania na 8 minut ładowania...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Punkt widzenia.... Kiedyś było odwrotnie.Dużo Teślarzy kupowało przejściówki jako obowiązkowe Nissan rządził i miał szansę pozostać szefem..
Zmarnowali potencjał
 

elveh

Posiadacz elektryka
Punkt widzenia.... Kiedyś było odwrotnie.Dużo Teślarzy kupowało przejściówki jako obowiązkowe Nissan rządził i miał szansę pozostać szefem..
Zmarnowali potencjał
Oczywiście że tak. Mnie chodzi o sytuacje dzisiaj. O ile rozumiem, że gdy ktoś ma 5-10-100 pkt. ładowania, to pewnie zasadne jest posiadanie 1 chademo, natomiast w przypadku 2 punktów udział 50% w ogólnej puli jest niezrozumiały i nieodzwierciedlony w rynku.

Dodatkowo Komisja Europejska już praktycznie 10 lat temu podjęła decyzję *1 , że standardem interfejsu ładowania dla EU jest złącze Type-2 dla systemów AC oraz "Combo 2" dla DC. Uchwalona została w tym temacie Dyrektywa, czyli już od 10 lat mamy wybrany konkretny standard (jaki by on nie był).

1706200439837.png

1) odnośnik: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32014L0094
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ciągle się sprzedają auta z CHademo.
Wszystko zależy od skali - jak ładowarka ma 2 kable, to lipa jak masz moc 50 kW to lipa itd.. Jak masz ładowarek od diabła to nie ma problemu, że jedna czy dwie mają CHademo.
Samochodów z chademo jest stosunkowo sporo jeszcze na naszym zadupiu.
Z każdym rokiem przybywa ładowarek ale z 5 - 10 lat potrwa zanim będzie ich w miarę iwystarczająco. Ja nie jestem na obecnym etapie za intensywnym przyrostem EV.
Rośnie dysproporcja i masz rację że stawiają "bieda chargery" z małą ilością stanowisk i z dzielonymi kiepskim mocami. I obojętnie jakie to złącza to i tak moce bywają śmieszne.
 

Keijo

Zadomawiam się
Można już kupić:

A tu test:

Czy ktoś z forum to ma w ogóle? Nie wiem teraz czy na to był oddzielny temat, a zastanawia mnie na ile to poprawia atrakcyjność leafów.

Przejechałem sie ostatnio używką leafa z nissan zdunek na grunwaldzkiej w gdańsku i był za około 90k więc o wiele taniej niż inne EV i do tego fajny, ale brak CCS boli.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Czy ktoś z forum to ma w ogóle? Nie wiem teraz czy na to był oddzielny temat, a zastanawia mnie na ile to poprawia atrakcyjność leafów.

Przejechałem sie ostatnio używką leafa z nissan zdunek na grunwaldzkiej w gdańsku i był za około 90k więc o wiele taniej niż inne EV i do tego fajny, ale brak CCS boli.
Spec od Leafów poleca adapter od poniższej firmy. Ponoć $750 z wysyłką tylko nie mają sklepu online trzeba pisać do przedstawiciela.

1721649735455.png

Polski V-Tech też pracuje nad swoim adapterem ale ponoć projekt aktualnie nie priorytetowy.
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Spec od Leafów poleca adapter od poniższej firmy. Ponoć $750 z wysyłką tylko nie mają sklepu online trzeba pisać do przedstawiciela.

View attachment 19383

Polski V-Tech też pracuje nad swoim adapterem ale ponoć projekt aktualnie nie priorytetowy.
Jakby ktoś jeszcze tym się interesował, zapytałem.
Cena na dziś $650 razem z wysyłką UPS do Polski. Całkiem atrakcyjna cena w porównaniu z Ali*.
Sprzedawca Leslie pyta, czy jestem klientem z polecenia Pawła ? :cool:
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Jakby ktoś jeszcze tym się interesował, zapytałem.
Cena na dziś $650 razem z wysyłką UPS do Polski. Całkiem atrakcyjna cena w porównaniu z Ali*.
Sprzedawca Leslie pyta, czy jestem klientem z polecenia Pawła ? :cool:
No specjalista od Leafów o którym wspominałem że poleca to właśnie Paweł Drozd ;)
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
No specjalista od Leafów o którym wspominałem że poleca to właśnie Paweł Drozd ;)
Dzięki za kontakt. Chyba będę to sprowadzał. Zapewne będzie trzeba dopłacić jeszcze 23% VAT jak przyjdzie do Polski. Ale jakoś przełknę, powinno rozłożyć się na dobre kilka lat użytkowania. A z tego co widziałem, nawet przy Lidlach stawiają już ładowarki 60 kW 2xCCS+AC, bez Chademo :(
Bo że 120/150 kW tak miały, to było oczywiste.

Słabo że dealer pozostawia klientów samych sobie z tym zagadnieniem, 10 lat po oficjalnym zarzuceniu standardu w UE. Przy kupnie auta niedouczony handlowiec zapewniał, że ładuje się "ze wszystkiego" za co został wyśmiany :ROFLMAO:
 
Top