Juniper - czy warto czekać?

CyanAppl16

Posiadacz elektryka
View attachment 23985Z ciekawości chciałem sprawdzić kiedy rozpoczną się dostawy nowego Y w Chinach (zakładam ze tam będzie najwcześniej) i trochę mnie zdziwiło że dopiero marzec biorąc pod uwagę że już wyjeżdżają dostawy poza fabrykę.
Drugie zaskoczenie że gwarancja 2 lata lub 40 kkm. Jak czytać to "rozszerzoną"?
Już myślałem, że to informacja z polskiej strony Tesli... :(
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Rozszerzona gwarancja 2 lata i 40kkm.
Zwykla to rok i 20kkm?
Mamy drogo... ale coś za coś.
 

blazej

Pionier e-mobilności
A jakie niedoróbki były w TM3 HL?
Z takich problemów, o których ja wiem, że były i część została wyeliminowana:
1. Przeskakujący fotel - wprowadzono nowe śruby (mi między innymi wymienili)
2. Awaryjna klapka portu ładowania - to chyba akurat problem niewyeliminowany od lat.
3. Drgania na kierownicy - niektórym pomagało wyważenie, innym geometria (ja), jeszcze innym zmiana opon na inne, a są i tacy, że nic nie pomogło.
4. Wadliwy komputer - to akurat przypadłość szeroko tu dyskutowana i raczej nie wada wieku dziecięcego, a wada partii komponentu.
5. Część HL miała wadliwie zamontowany podłokietnik - skrzypiał, z tego co wiem, coś w tym zmieniali szybko w późniejszych wypustach.
6. Stukające elementy nawiewów (ja nie miałem, ale wiem, że problem powszechny dość)
7. W kierownicy wadliwe działanie prawej rolki oraz przycisku kierunkowskazu - konkretnie prawego.

Prawdą jest jednak, że wady w Teslach wychodzą na różnych etapach produkcji, a jeśli nie są bardzo poważne, to serwis mobilny działa przyzwoicie (wyciągam średnią z mojego „znakomicie” i tego, co tu często można przeczytać). Ja bym szczególnie nie czekał, no chyba że na niższą cenę i normalną wersję. Na pewno nie półtora roku, bo wtedy to się okaże, że zaraz będzie ten nowy Y i on już będzie miał 174kWh baterię.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Prawdą jest jednak, że wady w Teslach wychodzą na różnych etapach produkcji, a jeśli nie są bardzo poważne, to serwis mobilny działa przyzwoicie
Nie wiem jak mają inni ale mój TMY z Berlina tych niedoróbek nie ma.

Czytałem o nich przez decyzją, bałem się ich i jestem pozytywnie zaskoczony.

Więc może niedoróbki wychodzą tylko z niektórych fabryk?

Jedyna wada jaką miałem to krzywy hak, w zasadzie główka haka, która po zgłoszeniu została wymieniona
 

eimi

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak mają inni ale mój TMY z Berlina tych niedoróbek nie ma.

Czytałem o nich przez decyzją, bałem się ich i jestem pozytywnie zaskoczony.

Więc może niedoróbki wychodzą tylko z niektórych fabryk?

Jedyna wada jaką miałem to krzywy hak, w zasadzie główka haka, która po zgłoszeniu została wymieniona
Może dlatego że kupiłeś model który dłuższy czas już jest produkowany i poprawiany? :)

Poza tym model Y zawsze będzie lepiej wykonanym i dopieszczonym samochodem od modelu 3. Przykłady można mnożyć, ale diabeł tkwi w szczegółach. Trójka ma gołe progi, Y ma plastikowe osłony. Zanim pojawił się HL, Y już miał lepsze wykończenie wnętrza, np. wnęki schowków pokryte materiałem, lepsze białe wnętrze (boczki drzwi), szyby akustyczne z przodu i z tyłu. Y ma fabrycznie przyciemnione tylne szyby, 3 nie. Jestem pewien że ten trend się utrzyma w przypadku Junipera, tj Y Juniper zawsze będzie miał coś ekstra i sprawiać wrażenie solidniejszego niż 3 HL, co nie zmienia faktu że wtopy z początku produkcji na pewno jakieś będą. Za dużo jest zmian. Z samych zdjęć już widać że pasowanie przodu pas świetlny - lampy nie jest zbyt staranne, co pewnie zostanie szybko poprawione już na produkcji.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Może dlatego że kupiłeś model który dłuższy czas już jest produkowany i poprawiany? :)

Poza tym model Y zawsze będzie lepiej wykonanym i dopieszczonym samochodem od modelu 3. Przykłady można mnożyć, ale diabeł tkwi w szczegółach. Trójka ma gołe progi, Y ma plastikowe osłony. Zanim pojawił się HL, Y już miał lepsze wykończenie wnętrza, np. wnęki schowków pokryte materiałem, lepsze białe wnętrze (boczki drzwi), szyby akustyczne z przodu i z tyłu. Y ma fabrycznie przyciemnione tylne szyby, 3 nie. Jestem pewien że ten trend się utrzyma w przypadku Junipera, tj Y Juniper zawsze będzie miał coś ekstra i sprawiać wrażenie solidniejszego niż 3 HL, co nie zmienia faktu że wtopy z początku produkcji na pewno jakieś będą. Za dużo jest zmian. Z samych zdjęć już widać że pasowanie przodu pas świetlny - lampy nie jest zbyt staranne, co pewnie zostanie szybko poprawione już na produkcji.
Te pierwsze ewentualne wtopy to Chińczycy dostaną :) Zanim auto trafi do nas to już będzie po pierwszych poprawkach..
 

eimi

Pionier e-mobilności
Te pierwsze ewentualne wtopy to Chińczycy dostaną :) Zanim auto trafi do nas to już będzie po pierwszych poprawkach..
Podobno fabryka w Berlinie produkuje już Junipera. Więc pierwsze wtopy to dostaną show roomy. A czy zdążą poprawić dla klientów? Wątpie, bo wiele wad wychodzi dopiero przy efekcie skali.

Czy ktoś jeszcze skarży się na drgania w świeżo odebranym 3 HL? No właśnie, a proponuje popatrzeć w wątkach co się działo chociażby jeszcze w czerwcu. A 3 HL też był wcześniej dostępny w Chinach.

Tesla szybko wprowadza poprawki (jak na automotive) więc dobrze nawet te pierwsze 3 miesiące przeczekać. Zresztą bałbym się zamówić Junipera bez jazdy testowej - jestem bardzo ciekawy jak to jeździ z tym miększym zawieszeniem. Czy nie zrobi się z tego kanapowóz i trzeba będzie na Performance czekać jeszcze dłużej.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Podobno fabryka w Berlinie produkuje już Junipera. Więc pierwsze wtopy to dostaną show roomy. A czy zdążą poprawić dla klientów? Wątpie, bo wiele wad wychodzi dopiero przy efekcie skali.

Czy ktoś jeszcze skarży się na drgania w świeżo odebranym 3 HL? No właśnie, a proponuje popatrzeć w wątkach co się działo chociażby jeszcze w czerwcu. A 3 HL też był wcześniej dostępny w Chinach.

Tesla szybko wprowadza poprawki (jak na automotive) więc dobrze nawet te pierwsze 3 miesiące przeczekać. Zresztą bałbym się zamówić Junipera bez jazdy testowej - jestem bardzo ciekawy jak to jeździ z tym miększym zawieszeniem. Czy nie zrobi się z tego kanapowóz i trzeba będzie na Performance czekać jeszcze dłużej.
Co do efektu skali to masz rację. Podobno już jest 100 tys. zamówień w Chinach. Skala nienajgorsza, nieprawdaż?
 
Top