Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

cooler

Pionier e-mobilności
No nie gadaj, człowiek z taką historią serwisową Tesli dopiero po prawie 4 latach dowiaduje się, że zastępcze od Tesli jeżdżą za freez SuC :LOL:



Oj brniesz dalej... Od kiedy to zastępczy samochód 'cudem' jakimś podpina się do Twojej teslowej apki aby pobrać kasę/kredyty z SuC podczas ładowania?

Następny celebryta nam tu chyba rośnie :p:ROFLMAO:
To proste: Jestem z Wawy i zawsze dostawałem voucher na Ubera. A jeszcze wcześniej zasuwałem z buta do domu bo zwykle nie mieli dostępnych zastępczych i nie było jeszcze ubera. Załapałem się kiedyś na X-a ale nie było jeszcze SC w Ząbkach i nigdzie indziej gdzie jeździłem. W grudniu 2024 nie mieli nawet ubera i znów zasuwałem do domu z buta.
Pamiętaj że jestem w awangardzie awarii Tesli.
 
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
P ma szerokie laczki, to wpływa na wynik. Y LR 30kwh/100km zrobiłem tylko jak jechałem 2h 15km w korku w sporym mrozie...
Co do utrzymywania wyższej temperatury na sport vs chill, nie zauważyłem tego u siebie a mam stały podgląd na knobie, mogę się jednak mylić bo chilla używam tylko na trasach z rodziną.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
To ja odpowiem: jechałem jak mi nawigacja Tesli kazała :) Co z tego że są ładowarki, gdy Tesla Ci ich nie proponuje? Znowu się doktoryzować mi się już nie chce, choć ostatecznie musiałem (nieczynny w nocy SC Białystok, choć Tesla twierdzi inaczej)
Jako doświadczony kierowca BEV, wiesz że są inne (pokazujące nie tylko Teslowe ładowarki) nawigacje do BEV, niż ta Teslowa. Ja np. do tej pory Teslowej nawigacji w ogóle nie używałem, i żyję.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Ta jedna godzina ładowania dodatkowego tylko trochę boli ( ładowanie na zapas) Reszta w normie biorąc pod uwagę jakieś postoje przy długiej trasie. Ogólnie tragedii nie ma. Koszty jazdy w stosunku do spalinowego każdy będzie miał inne.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
W Peugeocie?
:) Ano. Można jeździć BEV, w ogóle nie używając Teslowej nawigacji (np. w Peugeocie, w Tesli zresztą też), jak jest małe pokrycie w SuC, aby nawigacja prowadziła po innych ładowarkach.

Kolega @cooler jest doświadczonym kierowcą BEV, a gra głupiego, że "tak mnie nawigacja prowadziła".
 

nabrU

Moderator
Ciekawe czy apka w Siennie mówi gdzie zajechać na tankowanie w trasie ;).
Aaa, nie ma apki, tak? No to skąd @cooler wie jak jechać na stację benzynową?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
A teraz najlepsze: to nie moje auto. Moje jest na przeglądzie w tesli, te którym jeżdżę to Tm3P serwisowa.
Szach mat :)
Coś ewidentnie jest nie tak, ja takie zużycie mam w performance i grubo ponad limitem prędkości. Przy 140kmh to w życiu takiego zużycia nie powinieneś mieć, nawet na lipnych zimówkach.

Bardzo niejasno piszesz, wręcz enigmatycznie żeby zmylić czytającego.
To czym jechaleś?
Long range ze stopki? TM3P z wypożyczenia? Nowy/stary? Rocznik?

Chcesz coś zrelacjonować(nie wiem jaki cel) a nie dajesz nam odpowiednich danych do porównania.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Coś ewidentnie jest nie tak, ja takie zużycie mam w performance i grubo ponad limitem prędkości. Przy 140kmh to w życiu takiego zużycia nie powinieneś mieć, nawet na lipnych zimówkach.

Bardzo niejasno piszesz, wręcz enigmatycznie żeby zmylić czytającego.
To czym jechaleś?
Long range ze stopki? TM3P z wypożyczenia? Nowy/stary? Rocznik?

Chcesz coś zrelacjonować(nie wiem jaki cel) a nie dajesz nam odpowiednich danych do porównania.
Wcześniej pisałem jakie auto, ale to rzeczywiście w innym wątku było, dorzucam dodatkowe szczegóły:
Pacjent to Tm3P rok 2021, SoH ok 91% (70kWh użytkowej z moich wyliczeń) przebieg 114k km, pompa ciepła i matrixy, ale bez grzanej kierownicy.
Opony zimowe 235/35ZR20 Pirelli Sottozero 3. Ciśnienie w kołach 2.8 bar na zimnych oponach. Opony bardzo słabo trzymające w stosunku do moich Falkenów Eurowinter HS01 na kołach 18", pomimo zacnego wciąż bieżnika.
Niestety ale moim własnym zimą wygląda podobnie, może było by 0.1-0.15Wh mniej na 100km, także jadąc kiedyś A1 i trzymając 140km/h poszło 27kWh/100km. Mówię o tym co raportuje Tessie i Tesla Mate, bo na ekranie Tesla zaniża.
 
Top