Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

arnoldd

Posiadacz elektryka
Ty Leafem jechałeś? :D
Używałeś jakiegoś planowania trasy? Bo wg ABRP samochodem ze stopki to powinieneś o połowę mniej spędzić na ładowaniu.
Z racji tony referali zalegających na koncie zdecydowałem się na BEV aby obgonić wszystko SC.

Dojeżdżał na zerze, ładował do dziewiędziesięciu paru procent. I tylko SuC miał być żeby było za darmo.

Nic w założeniach nie było że ma być szybko.

A potem stęka że nie było szybko :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dojeżdżał na zerze, ładował do dziewiędziesięciu paru procent. I tylko SuC miał być żeby było za darmo.

Nic w założeniach nie było że ma być szybko.

A potem stęka że nie było szybko :)
Ładowanie do 80% zamiast do 90 oszczędziło by ok 10 minut na każdym ładowaniu powyżej 90% (2 ładowania). Rzeczywiście, dużo szybciej by było. Tym bardziej że wtedy musiałbym jechać znacznie wolniej aby dojechać i te 20 minut poszłoby w las.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Ładowanie do 80% zamiast do 90 oszczędziło by ok 10 minut na każdym ładowaniu powyżej 90% (2 ładowania). Rzeczywiście, dużo szybciej by było. Tym bardziej że wtedy musiałbym jechać znacznie wolniej aby dojechać i te 20 minut poszłoby w las.
ABRP wylicza ci połowę czasu na ładowanie i o ten czas krótszy całkowity przejazd z v-max ustawionym na 150km/h. Więc bez wolniejszej jazdy a tylko z lepiej zaplanowanymi postojami.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ładowanie do 80% zamiast do 90 oszczędziło by ok 10 minut na każdym ładowaniu powyżej 90% (2 ładowania). Rzeczywiście, dużo szybciej by było. Tym bardziej że wtedy musiałbym jechać znacznie wolniej aby dojechać i te 20 minut poszłoby w las.
Sorry, z całym szacunkiem, ale nie umiesz w BEV

20 minut czasu to 60% ładowania baterii. 0-60%

mógłbyś wtedy w teorii jedno ładowanie pominąć(częściej zatrzymuję się ale krócej) dodatkowo zapas ciepła pozwala na niższe zużycie energii(zużywa się ciepło z ładowania na grzanie kabiny)

I chłopie, co ty masz za auto/opony/ładunek że masz spalanie 27kWh? Coś ewidentnie jest nie tak, ja takie zużycie mam w performance i grubo ponad limitem prędkości. Przy 140kmh to w życiu takiego zużycia nie powinieneś mieć, nawet na lipnych zimówkach.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Piekna trasa, i odczucia identyczne z moimi.
Choc ja nie decyduje sie na posiadanie ICE w trasy. Gdybys nie mial darmowego SuC to ladowania by wyszly sporo drozej niz benzyna ;)
No i benzyna tez by sporo chyba spalila przy takiej jezdzie.
Jak widzisz nie jechałem szybko, moje mniejsze ICE pali prawie prawie równo 6l przy 135km/h na tempomacie (robiłem trasę do Austrii na narty niedawno to wiem), więc wyszło by jeszcze taniej, bo 338PLN. Tu założyłem bezpieczne 7l spalania po 6.4 PLN/l, stąd te 400PLN. Nawet Sienną wyszło by ok 590PLN (spalanie ok 10.5l/100km zimą).

Natomiast gdybym się ładował komercyjnie to BEV na GW wyszedł by bez abonamentu 3.15/kWh a więc przy 27kWh/100km cała trasa wyszła by 750PLN, licząc to co ładowałem w domu to razem jakieś 600PLN.
Na Ionity to już pewnie z 830 PLN.
Mając abo dalej nie zbliżyłbym się do benzyny...
Miało być tanio, mówili... Kup elektryka, mówili :)
 

nabrU

Moderator
Sorry, z całym szacunkiem, ale nie umiesz w BEV

20 minut czasu to 60% ładowania baterii. 0-60%

I tu jest całe 'klu'.
Idealne ładowania w Tesli (i nie tylko) na szybką trasę to takie 5% -> 60-65% i dalej w drogę. Przykład poniżej trasa Dunkierka -Berlin (trasa o porównywalnej ilości km oraz z bezproblemową infrastrukturą).

Standardowe 140km/h (gdzie można), bateria 5*C, kierowca + 150kg na pokładzie. Ustawienie ABRP na najszybciej pokonaną trasę.

Screenshot 2025-01-22 115627.png


A tu ta sama trasa na 2 ładowania do 90% i jedno do 80%. Różnica ponad 40 minut na ładowania

1737547291967.png
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Jak widzisz nie jechałem szybko, moje mniejsze ICE pali prawie prawie równo 6l przy 135km/h
no i to jest kłamstwo.

Generalnie to już mnie męczy i nudzi to jojczenie @coolera.
Też widzę ograniczenia jakie ma elektryk, ale ja on nich wiedziałem. Średnioogarnięty homo sapiens to wie. Ględzenie o tym źle świadczy o inteligencji piszącego.

Nie karmić trola i do wora z ignorowanymi.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Załączam moje podsumowania wczorajszej wycieczki prawie 900km po Polsce Autostradami A2 i S1 oraz S8, warunki zimowe ale sucho (choć ślisko). Musiałem zabrać nagle chorą rodzinę z Ciechocinka i przetransportować do szpitala do Białegostoku. Z racji tony referali zalegających na koncie zdecydowałem się na BEV aby obgonić wszystko SC.
Dystans: 887,63km, czas jazdy: 7:58h, czas ładowań 3:03h, czas całkowity 11:01h
Czas w jakim przejechał bym tą samą trasę ICE z 1 tankowaniem: 8:05h, z dwoma tankowaniami aby mieć znów pełny bak pod domem: 8:10h (były widoki na drugi taki kurs)

Szczegóły:
Leg 1)
Start spod domu SoC 91%, koniec w Ciechocinku 5%.
Trasa 224,24km, średnia prędkość 127 km/h, średnie zużycie 27kWh/100km,
Ładowanie w Ciechocinku do 94% bo chciałem dotrzeć do Ząbek, czas ładowania 0:50h

Leg 2)
Start spod SC Ciechocinek 94%, załadowanie rodziny i kierunek Ząbki, koniec Ząbki -3% (!)
Trasa 247km, średnia prędkość 122 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do SC Ząbek dojechałem na -3% baterii, ale jechał ciągle żwawo to się nie bałem że stanę.
Ładowanie w Ząbkach do 80%, czas ładowania 0:38h

Leg 3)
Start z Ząbek SoC 80, przyjazd Białystok 6%, wyładunek rodziny i jazda do SC (okazał się zamknięty !#!?) jazda do Lidla, a potem do szybkiej ładowarki Elocity (Coral - Polecam!)
Trasa 212,84km, średnia prędkość 124 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do Lidla dojechałem na 1% (ładowałem do 12%), do szybkiej Elocity na 9%
Ładowanie Lidl 1-12% 0:12h, ładowanie Elocity: 9-81% 0:37h

Leg 4)
Start ładowarka Coral 81%, przyjazd SC Ząbki 7%
Trasa 172,14 km, średnia prędkość 129 km/h, średnie zużycie 30kWh/100km,
Ładowanie Ząbki 7-90% (chciałem mieć na powrót pod domem 80% bo spodziewałem się możliwego wyjazdu gdzieś jeszcze) 0:46,

Leg 5)
Spod SC Ząbki pod dom, Start 90%, po 26km byłem pod domem z 81% SoC.

Generalnie gdyby nie ponowna chęć sprawdzenia się z BEV zimą i chęć zużycia kasy z referali to w życiu by mnie nikt nie zmusił do zrobienia jeszcze raz takiej trasy BEV.
Paliwo w moim najtańszym ICE kosztowało by mnie jakieś 400PLN, BEV kosztowało mnie jakieś 130PLN wydane na Elocity, gdyby nie fail z SC trasa była by za darmo.

Jednym słowem: Nie warto robić takiej trasy zimą BEV nawet za 270 PLN oszczędności (a nawet za 400). Mój czas jest znacznie więcej wart. Jak macie ciągle ICE to sobie zostawcie właśnie na takie wyjazdy na wariata.
Niestety potwierdziłem tylko sobie że elektryki dalej się nie nadają na trasy, nawet pomimo infrastruktury SC po drodze.
czy pamiętasz jaki wtedy był przedział temperatur? i jaki masz obecnie SOH?
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Sorry, z całym szacunkiem, ale nie umiesz w BEV

20 minut czasu to 60% ładowania baterii. 0-60%

mógłbyś wtedy w teorii jedno ładowanie pominąć(częściej zatrzymuję się ale krócej) dodatkowo zapas ciepła pozwala na niższe zużycie energii(zużywa się ciepło z ładowania na grzanie kabiny)

I chłopie, co ty masz za auto/opony/ładunek że masz spalanie 27kWh? Coś ewidentnie jest nie tak, ja takie zużycie mam w performance i grubo ponad limitem prędkości. Przy 140kmh to w życiu takiego zużycia nie powinieneś mieć, nawet na lipnych zimówkach.
Brak pompy ciepła bodajże?
 
Top