Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja nie wiem jak Wy to robicie, jazda 140 i zużycie zimą 20-21kWh... Zrobiłem wczoraj prawie 1000km po autostradach A2, A1 oraz S8, średnie prędkości z poszczególnych odcinków 122-134km/h (prawie nie przekraczałem 140) i zużycie ponad 27kWh/100 dla TM3P 2021 z pompą ciepła. Ktoś tu kłamie...
View attachment 24090
Latem przy 140km/h 17-18kWh/100km także nie osiągalne.
Jakaś inna fizyka? Właśnie dlatego opisuję szczerze wszystkie wtopy z Teslą, bo jeszcze ktoś się naczyta tej propagandy sukcesu, wyda swoje ciężko zarobione pieniądze a potem pojedzie na trasę i będzie rozczarowanie i gorycz.
Bo nie jezdza 140 tak jak my.
Moje auto zawsze palilo wiecej, i jak mowilem ze ct200h w miescie mi pali 7-7,5L to sie na mnie patrzyli jak na kosmite.

W trasie jak jade 140 to jade 140… a jak musze zwolnic do 100 to ponowne pezyspieszenie do 140 nie trwa 10minut tylko max minute, nawet na tempomacie jak jade to go przyspiesze gazem troche.

Sa rozne style jazdy i one maja wplyw na wynik koncowy. Twoje 27kWh pokrywa sie z moimi. Widac mamy zepsute auta 😁
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Załączam moje podsumowania wczorajszej wycieczki prawie 900km po Polsce Autostradami A2 i S1 oraz S8, warunki zimowe ale sucho (choć ślisko). Musiałem zabrać nagle chorą rodzinę z Ciechocinka i przetransportować do szpitala do Białegostoku. Z racji tony referali zalegających na koncie zdecydowałem się na BEV aby obgonić wszystko SC.
Dystans: 887,63km, czas jazdy: 7:58h, czas ładowań 3:03h, czas całkowity 11:01h
Czas w jakim przejechał bym tą samą trasę ICE z 1 tankowaniem: 8:05h, z dwoma tankowaniami aby mieć znów pełny bak pod domem: 8:10h (były widoki na drugi taki kurs)

Szczegóły:
Leg 1)
Start spod domu SoC 91%, koniec w Ciechocinku 5%.
Trasa 224,24km, średnia prędkość 127 km/h, średnie zużycie 27kWh/100km,
Ładowanie w Ciechocinku do 94% bo chciałem dotrzeć do Ząbek, czas ładowania 0:50h

Leg 2)
Start spod SC Ciechocinek 94%, załadowanie rodziny i kierunek Ząbki, koniec Ząbki -3% (!)
Trasa 247km, średnia prędkość 122 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do SC Ząbek dojechałem na -3% baterii, ale jechał ciągle żwawo to się nie bałem że stanę.
Ładowanie w Ząbkach do 80%, czas ładowania 0:38h

Leg 3)
Start z Ząbek SoC 80, przyjazd Białystok 6%, wyładunek rodziny i jazda do SC (okazał się zamknięty !#!?) jazda do Lidla, a potem do szybkiej ładowarki Elocity (Coral - Polecam!)
Trasa 212,84km, średnia prędkość 124 km/h, średnie zużycie 26,4kWh/100km, do Lidla dojechałem na 1% (ładowałem do 12%), do szybkiej Elocity na 9%
Ładowanie Lidl 1-12% 0:12h, ładowanie Elocity: 9-81% 0:37h

Leg 4)
Start ładowarka Coral 81%, przyjazd SC Ząbki 7%
Trasa 172,14 km, średnia prędkość 129 km/h, średnie zużycie 30kWh/100km,
Ładowanie Ząbki 7-90% (chciałem mieć na powrót pod domem 80% bo spodziewałem się możliwego wyjazdu gdzieś jeszcze) 0:46,

Leg 5)
Spod SC Ząbki pod dom, Start 90%, po 26km byłem pod domem z 81% SoC.

Generalnie gdyby nie ponowna chęć sprawdzenia się z BEV zimą i chęć zużycia kasy z referali to w życiu by mnie nikt nie zmusił do zrobienia jeszcze raz takiej trasy BEV.
Paliwo w moim najtańszym ICE kosztowało by mnie jakieś 400PLN, BEV kosztowało mnie jakieś 130PLN wydane na Elocity, gdyby nie fail z SC trasa była by za darmo.

Jednym słowem: Nie warto robić takiej trasy zimą BEV nawet za 270 PLN oszczędności (a nawet za 400). Mój czas jest znacznie więcej wart. Jak macie ciągle ICE to sobie zostawcie właśnie na takie wyjazdy na wariata.
Niestety potwierdziłem tylko sobie że elektryki dalej się nie nadają na trasy, nawet pomimo infrastruktury SC po drodze.
Piekna trasa, i odczucia identyczne z moimi.
Choc ja nie decyduje sie na posiadanie ICE w trasy. Gdybys nie mial darmowego SuC to ladowania by wyszly sporo drozej niz benzyna ;)
No i benzyna tez by sporo chyba spalila przy takiej jezdzie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Aby zoptymalizować czas, nie warto ładować się do 94%. Najlepiej się ładować do 60% - jak stary wyjadacz BEV wiesz to na pewno. Pod drodze jest kilka innych ładowarek (poza SuC), więc aby zoptymalizować czas, trzeba było się ładować na innych. Więc nad czym tu płakać.

Ja jeżdżę w zimie, i korzystam nie tylko z SuC: powiem więcej - nie korzystam z SuC :).
Masz duzo racji, problem jest pewnie ze po trasie nie ma duzo szybkich ladowarek 200kW blisko drogi. A kazdy zjazd i przerwa na ladowanie to + 5-15minut.

Ale w DE na dluzszych trasach tak jezdze, max ladowanie 60-65% i zjazd na 2-5%
Ladowanie 15-20min i jazda.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Masz duzo racji, problem jest pewnie ze po trasie nie ma duzo szybkich ladowarek 200kW blisko drogi. A kazdy zjazd i przerwa na ladowanie to + 5-15minut.
Plugshare pokazuje na trasie między Ciechocinkiem a Warszawą (około 240 km) 7 (siedem) lokalizacji blisko drogi z ładowarkami 150+ kW (niektóre 200 kW czy nawet 350 kW).
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Plugshare pokazuje na trasie między Ciechocinkiem a Warszawą (około 240 km) 7 (siedem) lokalizacji blisko drogi z ładowarkami 150+ kW (niektóre 200 kW czy nawet 350 kW).
Jak GW 150kW na ktorym sie ladowalem ostatnio 80 ze spadkami do 65 ;)
Musza to bys stacje 200kW+ jakies ionity itp. No i rozni operatorzy, w ionity trzeba abonament zeby bylo po 2zl, w GW tez drozszy plan, a to juz sie robi 140zl abonamentow miesiecznie…

Stad czasem decyzja o postoju dluzszym o 10-15minut
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Dystans: 887,63km, czas jazdy: 7:58h, czas ładowań 3:03h, czas całkowity 11:01h
Kurde - gdybym na 900 km musiał ładować się 3 godziny też pewnie bym krzyczał że BEV do dupy.

Ale wiesz że istnieja inne auta w których ten czas jest znacząco krótszy - moja ostatnia jazda 921 km - trzy ładowania po jakieś 20 minut sztuka.
nawet pomimo infrastruktury SC po drodze.

A to już traktuję w kategoriach żartu - odpowiednia infrastruktura to by był gdybyś mógł jechać i ładować sie w zakresie powiedzmy 15-80, a przy awarii jakiejś ładowarki mógł podskoczyć góra kilkanascie km dalej do przynajmniej dwóch innych szybkich.

(Przez ładowarkę rozumiem miejscówkę z przynajmniej kilkoma - kilkunastoma "szybkimi" kabalami - najlepiej różnych firm)
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Start spod domu SoC 91%, koniec w Ciechocinku 5%.

Sorry, jesteś tutaj sławny, ale nie tak abym wiedział gdzie (mniej więcej) mieszkasz. Lokalizacji (o którą z uporem maniaka proszę wszystkich użytkowników) też nie masz w profilu.

Druga sprawa to doliczyłeś ostatnie prawie godzinne ładowanie do całego podsumowania, a to 'de facto' wprowadzenie w błąd. Wiem co tam napisałeś i czym się będziesz tłumaczył, ale fakt jest faktem.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Dystans: 887,63km, czas jazdy: 7:58h, czas ładowań 3:03h, czas całkowity 11:01h
Ty Leafem jechałeś? :D
Używałeś jakiegoś planowania trasy? Bo wg ABRP samochodem ze stopki to powinieneś o połowę mniej spędzić na ładowaniu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Masz duzo racji, problem jest pewnie ze po trasie nie ma duzo szybkich ladowarek 200kW blisko drogi. A kazdy zjazd i przerwa na ladowanie to + 5-15minut.
W.g. Plugshare, na trasie Ciechocinek-Warszawa (około 240 km) są cztery lokalizacje z ładowarkami 200+ kW blisko drogi.
 
Top