Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Czyli wyjący silnik+skrzynia, brak możliwości naładowania z gniazdka itd.
Chyba inaczej rozumiem działanie elektryka....
Jeśli to jest to co w pierwszej hybrydowej CR-V to jest to jeszcze dziwniejsze niż myślisz. Skrzyni biegów brak, aaaallleee... jest sprzęgło i tak jakby 6 bieg. Powyżej 100kmh bodajże(jest jeszcze jakiś górny limit kiedy znowu wraca do napędu przez silnik elektryczny) mamy direct drive z silnika spalinowego, a tak to hybryda szeregowa.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli to jest to co w pierwszej hybrydowej CR-V to jest to jeszcze dziwniejsze niż myślisz. Skrzyni biegów brak, aaaallleee... jest sprzęgło i tak jakby 6 bieg. Powyżej 100kmh bodajże(jest jeszcze jakiś górny limit kiedy znowu wraca do napędu przez silnik elektryczny) mamy direct drive z silnika spalinowego, a tak to hybryda szeregowa.
Zgadza się.
Efekt marny.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
A wiatr z jakiego kierunku?
SW.
Czyli tak jak pisałem, do Warszawy po skosie w tył, z Warszawy po skosie w przód.

Tu różnice zrobiła ewidentnie temperatura, no i gęstość powietrza o której ktoś tu wspominał.
Wiatr miał znikomy wpływ, droga sucha. Celowo porównuję tą samą trasę, podobne warunki, prędkości ale mocno inne temp.

Tak mocno uproszczając w temacie kosztów.
Temp. 5-10 vs temp -5-0 koszty +40%?
Tak wychodzi z samego zużycia 20kWh vs 28kWh. Do tego jeszcze dotakowa energia z ładowarek na grzanie baterii.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
SW.
Czyli tak jak pisałem, do Warszawy po skosie w tył, z Warszawy po skosie w przód.
I to jest duża część tej różnicy.
Dlatego jak ktoś pojedzie na zachód, to mu się wydaje, że jak wraca to mniej pali z uwagi na jakość paliwa.

Oczywiście temperatura też u Ciebie miała znaczenie, ale zapewne mniejsze.
Tu różnice zrobiła ewidentnie temperatura, no i gęstość powietrza o której ktoś tu wspominał.
Nie bardzo właśnie.
Wiatr miał znikomy wpływ, droga sucha. Celowo porównuję tą samą trasę, podobne warunki, prędkości ale mocno inne temp.

Tak mocno uproszczając w temacie kosztów.
Temp. 5-10 vs temp -5-0 koszty +40%?
Nie, nie ma aż takich różnic.
Może do 20%, nie więcej.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
I to jest duża część tej różnicy.
Dlatego jak ktoś pojedzie na zachód, to mu się wydaje, że jak wraca to mniej pali z uwagi na jakość paliwa.

wybacz ale trochę nie kumam bo
rano jechałem na wschód ze słabym wiatrem w tył i miałem 28kWh. Wrocław- Warszawa słabiutki wiatr SW, średnia temp. -5

wracałem na zachód Warszawa- Wrocław z wiatrem w przód, dalej słaby SW i mimo większej prędkości miałem 22kWh. średnia temp. 8st
Jakbym jechał tak jak rano 120km/h pewnie było by koło 20.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
wybacz ale trochę nie kumam bo
rano jechałem na wschód ze słabym wiatrem w tył i miałem 28kWh. Wrocław- Warszawa
Nie wiem dlaczego, ale doczytałem, że jechałeś Z Warszawy.
Sorry.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Różnicę robi temperatura i nawierzchnia. Do wiatru bym nie przekładał tak dużej roli jeżeli nie jest on silny.
Błoto pośniegowe, śliska nawierzchnia przy niskiej temperaturze.
Temperatura -5 a 0 robi dużą różnice.
Z dzisiejszej jazdy, nawierzchnia sucha, około 1C, 120-140kmm częściej 140kmh, generalnie szybko i dynamicznie, 20-21kwh. Przy padającym śniegu i słabej nawierzchni byłoby pewnie +2,3 kwh. W ciepłych miesiącach potrafię mieć przy podobnej jeździe 17-18kwh.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Różnicę robi temperatura i nawierzchnia. Do wiatru bym nie przekładał tak dużej roli jeżeli nie jest on silny.
Błoto pośniegowe, śliska nawierzchnia przy niskiej temperaturze.
Temperatura -5 a 0 robi dużą różnice.
Z dzisiejszej jazdy, nawierzchnia sucha, około 1C, 120-140kmm częściej 140kmh, generalnie szybko i dynamicznie, 20-21kwh. Przy padającym śniegu i słabej nawierzchni byłoby pewnie +2,3 kwh. W ciepłych miesiącach potrafię mieć przy podobnej jeździe 17-18kwh.
Ja nie wiem jak Wy to robicie, jazda 140 i zużycie zimą 20-21kWh... Zrobiłem wczoraj prawie 1000km po autostradach A2, A1 oraz S8, średnie prędkości z poszczególnych odcinków 122-134km/h (prawie nie przekraczałem 140) i zużycie ponad 27kWh/100 dla TM3P 2021 z pompą ciepła. Ktoś tu kłamie...
1737464963610.png

Latem przy 140km/h 17-18kWh/100km także nie osiągalne.
Jakaś inna fizyka? Właśnie dlatego opisuję szczerze wszystkie wtopy z Teslą, bo jeszcze ktoś się naczyta tej propagandy sukcesu, wyda swoje ciężko zarobione pieniądze a potem pojedzie na trasę i będzie rozczarowanie i gorycz.
 
Top