Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Ev3

Pionier e-mobilności
brzmi jak nissan e-power, jest taki w rodzinie od daty premiery - wcale tak kolorowo nie jest, w trasie zzera calkiem sporo, w miescie tyle co hybryda toyoty ale za to ma drogie przeglady
Dokładnie tak samo to działa.

Na trasie może trochę lepiej, z uwagi na bezpośredni napęd ze spaliniaka (czasem), ale szału nadal nie robi.
Więcej zbędnej kombinacji niż efektu, jeździ toto tak samo źle jak każdy zwykły hev, nie będący pluginem.

wlasciciel drugi raz by sie nie zdecydowal, teraz tylko pelny elektryk
Ja do tego doszedłem od razu na jeździe próbnej tymi wynalazkami.
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Tak też się da - w Austrii bez żadnych abonentów :)
Screenshot_2025-01-18-01-12-08-517-edit_com.digitalchargingsolutions.kia.jpg
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

arnoldd

Posiadacz elektryka
Tullnenergie - mają całe DWIE stacje powiedzmy że szybkie - 170 kW ale.....
Mają jakąś dziwną umowę z KIA i ładowanie przez KIA CHARGE EASY kosztuje 4,8 euro za godzinę plus 0,69 euro za podłączenie. A że jedna z tych ładowarek jest praktycznie na autostradzie którą jeżdżę na narty to grzech nie skorzystać.
Jak widać kalkuluje się nawet stać do 100%. Gdybym sie ładował 10-80 wyszłoby 12 groszy za kWH :)
Dzięki temu przejechałem 600km za 37 zł
Ogólnie to na Austrię polecam "Wienenergie" ale też tylko na stacjach roamingowych gdzie rozliczają za czas - 42 euro za godzine . W EV6 wychodzi średnio jakieś 1,2zł za kWh, chociaż zdarzaja sie ładowania poniżej złotówki.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Tak. WienEnergie to mam.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Dziś znów się przekonałem jak zmienia się zasięg EV wraz ze spadkiem temperatury.
Trasa z okolic Wrocławia do Warszawy 390km. TMY LR naładowane do 80%, temp. przy wyjeździe -8st, auto rozgrzane wraz z baterią przed odłączeniem z ładowarki. Aplikacja pokazała że na miejscu będę miał -53% baterii.

Tą trasę robiłem już kilka razy i zazwyczaj dodawałem postój na ładowanie na GW
Łódź Rokicińska i nie dawno przy temp. ok. 12st po dojechaniu miałem ok. 17% przy nie ekonomicznych prędkościach. Dziś mimo że trzymałem 120 aplikacja pokazywała -5% a to jedynie 266km. temp po 50km wzrosła z -8 do -4 i po kolejnych 50km do ok. 0. Musiałem się trochę podładować aby dojechać do "głównej" ładowarki.
Zużycie średnie jakie mi pokazało po dojechaniu to 28 kWh/100.

Droga powrotna temp. już +8 i przy mocno nie ekonomicznych prędkościach zużycie 22 kWh/100

Minusowe temp. trzeba mocno wziąć pod uwagę przy planowaniu trasy autem EV.

Za dwa tygodnie kierunek Austria, zobaczymy co mnie czeka.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dziś znów się przekonałem jak zmienia się zasięg EV wraz ze spadkiem temperatury.
Trasa z okolic Wrocławia do Warszawy 390km. TMY LR naładowane do 80%, temp. przy wyjeździe -8st, auto rozgrzane wraz z baterią przed odłączeniem z ładowarki. Aplikacja pokazała że na miejscu będę miał -53% baterii.

Tą trasę robiłem już kilka razy i zazwyczaj dodawałem postój na ładowanie na GW
Łódź Rokicińska i nie dawno przy temp. ok. 12st po dojechaniu miałem ok. 17% przy nie ekonomicznych prędkościach. Dziś mimo że trzymałem 120 aplikacja pokazywała -5% a to jedynie 266km. temp po 50km wzrosła z -8 do -4 i po kolejnych 50km do ok. 0. Musiałem się trochę podładować aby dojechać do "głównej" ładowarki.
Zużycie średnie jakie mi pokazało po dojechaniu to 28 kWh/100.

Droga powrotna temp. już +8 i przy mocno nie ekonomicznych prędkościach zużycie 22 kWh/100

Minusowe temp. trzeba mocno wziąć pod uwagę przy planowaniu trasy autem EV.

Za dwa tygodnie kierunek Austria, zobaczymy co mnie czeka.
Pewnie bylo pod wiatr.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ja ostatnio postawiłem Tesle żony na ładowarce Lidla. Zimna bateria, CCS 50kw podłączony i….przez całe ładowanie do 80% auto kompletnie bezsensownie marnuje energie na grzanie baterii nie wiedząc, że ta ładowarka ma tylko 50kw. 50kw zobaczyłem na sam koniec ładowania jak sie grzanie wyłączylo. 7kw poszło w ‚komin’.
w trybie serwisowym można tymczasowo wyłączyć grzanie
 
Top