Koszty jazdy EV zima (waw - sopot)

Ev3

Pionier e-mobilności
Może inaczej: mam do wydania 200k zł. Co mi doradzicie any był dobry stosunek ceny do jakości.
Sprawdź czy jeszcze jest do dostania Ioniq5 z roku 2023.
Przeceny były ogromne, do tego tanie finansowanie, ale nie wiem czy już się nie rozeszły.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A on napisał, że chciałby najtaniej na rynku?
Nie zawsze najtaniej oznacza zadowalająco.
I piszę to to jako były posiadacz Dustera w najwyższej wersji.

Przeboje z nim miałem takie, jak cooler z Teslą - wszystkie znane problemy modelu wystąpiły akurat w moim egzemplarzu, a do tego wiele innych.....
No ja mam zagazowanego Dustera (3 lata, ~60k km), ale jest bezprzebojowy :) - znaczy nic się z nim nie dzieje.
 
Last edited:

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Chyba inaczej rozumiem działanie elektryka....
po raz kolejny masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem, że działająca jak elektryk. Jak działa hybryda Hondy i czemu jak elektryk to się doinformuj bo mi klawiatury szkoda
wyjący silnik+skrzynia
tam nie ma skrzyni ignorancie
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
A on napisał, że chciałby najtaniej na rynku?
Nie zawsze najtaniej oznacza zadowalająco.
I piszę to to jako były posiadacz Dustera w najwyższej wersji.

Przeboje z nim miałem takie, jak cooler z Teslą - wszystkie znane problemy modelu wystąpiły akurat w moim egzemplarzu, a do tego wiele innych.....
to przykre, mam sąsiada który Dustera nie może się nachwalić, nic się nie psuje i jest bardzo ekonomiczny w utrzymaniu i kupił bardzo tanio. nie wiem może ma teraz bombę z opóźnionym zapłonem a może kwestia szczęścia i przypadku.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
po raz kolejny masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Napisałem, że działająca jak elektryk.
No ale właśnie to nie działa jak elektryk.
Co najwyżej napęd (a i to nie zawsze) działa jak napęd w elektryku, ale już cały samochód nie bardzo.
Gdyby był pluginem z dużą baterią, od bidy można by to tak nazwać - ale nie ten żart który tam jest obecnie zamiast baterii.
Jak działa hybryda Hondy i czemu jak elektryk to się doinformuj bo mi klawiatury szkoda
Ja wiem, ale Ty widać nie.
HINT: hybryda szeregowa działa jak elektryk tylko w przypadku nadmiaru prądu w baterii, czyli baaaaardzo krótko, bo bateria jest malutka.
A potem włącza się spalina i robi hałas, a przez większość czasu wyje jak potępiona, bo prądu do napędu ciągle brakuje.

Odpadło toto w przedbiegach po pierwszej jeździe próbnej.

Już lepsze są zwykłe hybrydy ze skrzyniami dsg, przynajmniej jeżdżą kulturalniej i bardziej strawnie dla ucha (bo obroty rosną wraz ze wzrostem prędkości).
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
HINT: hybryda szeregowa działa jak elektryk tylko w przypadku nadmiaru prądu w baterii, czyli baaaaardzo krótko, bo bateria jest malutka.
Dżizzzaas.
Hondę napędza silnik elektryczny, silnik benzynowy jest generatorem prądu dla silnika elektrycznego. Bateria służy jako bufor, w mieście potrafi jeździć tylko na akumulatorze, w sensie silnik elektryczny jest zasilany tylko z akumulatora. Od wysokich prędkości wchodzi silnik spalinowy. Do wysokich prędkości działa jak auto elektryczne, można go deptać a i tak będzie go napędzał silnik elektryczny.
Dlatego napisałem, że działa, jeździ jak elektryk bo ma max moment obrotowy od dotknięcia pedału gazu, tak jak elektryk.
A potem włącza się spalina i robi hałas, a przez większość czasu wyje jak potępiona, bo prądu do napędu ciągle brakuje.
tak działa Toyota, dlatego na światłach Honda pojedzie jak elektryk, Toyota zostanie z tyłu jak inne ICE.

No i zmarnowałem klawiaturę....
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dżizzzaas.
Hondę napędza silnik elektryczny, silnik benzynowy jest generatorem prądu dla silnika elektrycznego. Bateria służy jako bufor, w mieście potrafi jeździć tylko na akumulatorze, w sensie silnik elektryczny jest zasilany tylko z akumulatora. Od wysokich prędkości wchodzi silnik spalinowy. Do wysokich prędkości działa jak auto elektryczne, można go deptać a i tak będzie go napędzał silnik elektryczny.
Dlatego napisałem, że działa, jeździ jak elektryk bo ma max moment obrotowy od dotknięcia pedału gazu, tak jak elektryk.

tak działa Toyota, dlatego na światłach Honda pojedzie jak elektryk, Toyota zostanie z tyłu jak inne ICE.

No i zmarnowałem klawiaturę....
Jezdzilem ta honda… na akumulatorze ktory ma pojemnosc 0,8kWh mozna przejechsc spokojnie 1km
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dżizzzaas.
Hondę napędza silnik elektryczny, silnik benzynowy jest generatorem prądu dla silnika elektrycznego.
Dokładnie.
Bateria służy jako bufor, w mieście potrafi jeździć tylko na akumulatorze, w sensie silnik elektryczny jest zasilany tylko z akumulatora.
Bardzo krótko niestety.
Często, ale krótko.

Tyle że tak samo potrafi praktycznie każda hybryda, w tym zwykły hev.

Dlatego napisałem, że działa, jeździ jak elektryk bo ma max moment obrotowy od dotknięcia pedału gazu, tak jak elektryk.
Tyle że elektrykowi nie kończy się ten moment w kilka sekund od nadepnięcia na pedał, a temu czemuś tak (bo się kończy prąd w bateryjce).
I zaraz potem musi czekać aż włączy się spalina, wygeneruje ten niezbędny do ruchu prąd i do tego jest uzależniona od ilości prądu, który może byc w danym momencie wyprodukowany przez ten silnik spalinowy.

Jak chcesz używać tego maksymalnego momentu, to jest to dramatycznie słabe rozwiązanie.

Owszem - jak będziesz tylko muskać pedał gazu, to jakoś to się zachowuje, ale tylko wtedy.
To dużo za mało, żeby określać taki sposób jazdy jako "taki jak w elektryku".
tak działa Toyota, dlatego na światłach Honda pojedzie jak elektryk, Toyota zostanie z tyłu jak inne ICE.
Zależy jaka Toyota.
Są też porządnie zrobione Toyoty (pluginy z mocnymi silnikami elektrycznymi), które zostawią taką Hondzinę na światłach bez większego problemu, nawet gdy wyłączysz im silniki spalinowe.

Właśnie dlatego, że mają duże baterie, a w nich dużo prądu, który może być szybko przesłany do silnika elektrycznego i tak się będzie działo przez np. kilkadziesiąt km bez przerwy.

Mała bateria Ci nie zapewni żadnej z tych rzeczy i tyle.
A to w jaki sposób PÓŹNIEJ niewydajna spalina dostarczy napęd do kół (czy bezpośrednio, czy przez silnik elektryczny), nie ma większego znaczenia w tym kontekście.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jezdzilem ta honda… na akumulatorze ktory ma pojemnosc 0,8kWh mozna przejechsc spokojnie 1km
Z naciskiem na "spokojnie".
Jakbyś spróbował wbić pedał w podłogę, to bez włączenia silnika spalinowego nie przejedzie nawet 100 m.
 
Top