Podam przykład z mojego podwórka...
Rok 2021. Pacjent: Seat Mii Electric żony. Samochód w wynajmie/leasingu został dostarczony do nas z ładowaniem ustawionym na 3,5kW i tylko przez apkę była możliwość zmiany prędkości ładowania na maks. czyli 7,5kW. Apki nie dało się przez chyba 5 miesiecy 'spiąć' z samochodem nawet, po kilu wizytach w salonie, kontakcie z supportem Seata, próbach reaktywacji eSIM itp.
Wystosowaliśmy więc maila z zażaleniem do Seat Financial Services, że albo chcemy wymiany samochodu na sprawny bez wad albo domagamy się obniżki rat miesięcznych za towar niezgodny z umową (w sumie niby samochód jeździł, ładował się tyle, że wolniej i nie miał dostępu przez apkę czyli zero podgrzewania zdalnego itp). Bo jak wyżej opisano my płacimy za coś co jest nam 'użyczone', a nie spełnia ogłaszanych parametrów.
Dostaliśmy prawie natychmiast (27 grudzień -> 30 grudzień) odpowiedź, że przychylają się do naszego zażalenia, tyle że nie mają już żadnych samochodów aby dokonać wymiany. Zaproponowano nam zwrot samochodu ze zwrotem wszystkich dotychczasowych kosztów wynajmu (czyli de facto żona jeździłaby kilka miesięcy samochodem za free), albo zadośćuczynienie pieniężne jeśli zdecydujemy się dalsze próby naprawy:
View attachment 24124
Po jakimś tygodniu żona dostała jeszcze paczkę od Seata z przeprosinami.
View attachment 24125
Dlaczego przytaczam, przykład 'ze swojego podwórka'. Ano dlatego, że w PL powinno to działać tak samo bo są podobne prawa konsumenckie. Nasz przypadek to była błahostka w porównaniu do awarii samochodu, z którego nie da się korzystać, a mimo to bezproblemowo dało się to rozwiązać. Bez prawników, gazet, Facebooków - wyłącznie jednym mailem do Seat Financial Services...
@Andegawen, Nie daj sobie wmawiać, że jest inaczej i reklamuj, bo po prostu 'towar jest niezgodny z umową' a Ty za niego płacisz całą cenę (plus jeszcze za paliwo do ICE). Powodzenia 👍