Krystian85
Zadomawiam się
Witam, może ktoś testował takie rozwiązanie. Myślę założyć większą oponę gdyż teoretycznie większa opona pokona dłuższy dystans na jeden obrót co powinno zwiększyć zasięg. Co tym myślicie ? Ktoś może testował ?
Wyższe profile opony stawiają mniejszy opór, to fakt, ale większy prześwit akurat działa w drugą stronę - im mniejszy tym lepiej dla aerodynamiki.Tu na forum piszą że jednak jest większy zasięg, zwłaszcza na autostradzie.
Też zależy od stylu jazdy. Większa opony będzie też stawiać większy opór ale komfort jazdy jest większy, auto ma większy prześwit więc przez progi zwalniające można jechać pewniej.. Hmmmm ciekawe jak się to ma do rzeczywistości - zwłaszcza zasięg (rzeczywisty).
Na pewno prędkościomierz będzie zaniżał prędkość. Auto nie jest już na gwarancji. Wątpię żeby ubezpieczyciel się tego czepiał...mało prawdopodobne.To się mieści w homologacji ( bo jak nie to gwarancje, ubezpieczenia, ... ) ?
Ale to właśnie o to chodzi. Taki jest cel założenia większych opon.
Miejsce na 100% jest. Jednakże przeraziła mnie utrata gwarancji którą jeszcze mam na napędy(silniki). Dodatkowo ubezpieczyciel może nie wypłacić AC czy tez OC jeżeli zastosowane są nie właściwe opony (o ile się do nich przyczepi). Ale na pewno założę większe opony jak już nie będę miał gwarancji.Sprawdź, czy masz miejsce. W TMS założyłem zimówki z nieco wyższym balonem i okazało się, że z przodu są na styk z amortyzatorem, nawet ocierały. Tyle że u mnie może być inaczej, mam pneumatyczne zawieszenie.