mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Dokładnie, chyba mają blad na stronie a już się mocno zastanawiałem nad id.3- no cóż, kupi się coś innego albo jeszcze poczeka
Trzeba zamówić 2025 z rabatem 80k i już. Jak nie dadzą, to odwołać zamówienie :cool:
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Mam do poniedziałku 27.01 rezerwację na jednego z tych wyprzedażowych ID.7 PRO Tourer. Auto w cenie 195tyś (plus pewnie jeszcze ze 2 tyś do urwania) przecenione z abstrakcyjnych 282 bodajże.
Chętnie tą rezerwację komuś poważnie zainteresowanemu odstąpię, bo chciałbym pomóc sprzedawcy, który był bardzo fair wobec mnie. Ja tak czy inaczej będę rezygnował, bo zdecydowałem się na Tavascana ze względu na problem ze znalezieniem sensownego finansowania na etatowca.
Twój komentarz to najbardziej pomyslowa akcja wyprzedażowa dealera jaką widzialem ostatnio 🙂
Jest tu dobra cena, zachwalanie produktu, skuszenie jeszcze dodatkowym rabatem, zachecenie do zakupu na finansowanie na firme (co robia głównie firm) ze niby dla 1 % etatowcow ktedytujacych auta nic nie ma 🙂
I na koniec perełka: deklarujesz ze kupujesz auto spalinowe też z koncernu VAGa na wypadek gdyby komuś nie spasował elektryk. Założę się że dealer który sprzedaje tego ID.7 przypadkowo ma salon Cupry 😄
Aha byłbym zapomniał: oferta jest czasowa. Jak się nie zdecyduje któryś do najbliższego poniedziałku przejąć rezerwację to PRZEPADA! Taniej nie bedzie! Automotive w ogóle likwidują swój przemysł 😃

Chapeau bas!😃

 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Twój komentarz to najbardziej pomyslowa akcja wyprzedażowa dealera jaką widzialem ostatnio 🙂
Jest tu dobra cena, zachwalanie produktu, skuszenie jeszcze dodatkowym rabatem, zachecenie do zakupu na finansowanie na firme (co robia głównie firm) ze niby dla 1 % etatowcow ktedytujacych auta nic nie ma 🙂
I na koniec perełka: deklarujesz ze kupujesz auto spalinowe też z koncernu VAGa na wypadek gdyby komuś nie spasował elektryk. Założę się że dealer który sprzedaje tego ID.7 przypadkowo ma salon Cupry 😄
Aha byłbym zapomniał: oferta jest czasowa. Jak się nie zdecyduje któryś do najbliższego poniedziałku przejąć rezerwację to PRZEPADA! Taniej nie bedzie! Automotive w ogóle likwidują swój przemysł 😃
Totalna bzdura i stek oskarżeń. Pisz te swoje bajki o perełkach dalej.
Tak się nakręciłeś w tej swojej teorii, że nawet nie sprawdziłeś, ze Tavascan też jest elektrykiem. Na tej samej płycie podłogowej, z tym samym napędem i baterią co ID7. Tyle, że aktualnie ma dużo lepszą ofertę najmu dla osób fizycznych. Jakoś dwa razy lepszą. I to niezależnie od salonu, bo w każdym jest taka sama oferta od VWFS. Więc kolejna teoria spiskowa o powiązanych dealerach w pizdu. Próbowałeś wynająć lub wyleasingować (nie kredytować) auto elektryczne na osobę fizyczną na dobrych warunkach? Ja próbuję od ponad pół roku w VW, Kia, Hyundai itp i prawie wszyscy mają mnie gdzieś.
Nie mam nic wspólnego z handlowcem, oprócz tego, że kiedyś dostałem takie ID7 na weekend, żeby się lepiej z autem zapoznać. Zrobiłem nim 1000km po Polsce i od tamtego czasu zafiksowałem się na to auto. To było pół roku temu. W zeszłym tygodniu handlowiec zaproponował mi ten nowy rabat i to auto dla mnie zarezerwował. Powiedziałem, że spróbuję powalczyć o sensowne finansowanie. Był dla mnie fair, więc pomyślałem, że się jakoś mu spróbuję zrewanżować. To wszystko. W poniedziałek tak czy inaczej z auta zrezygnuję. Czy ja gdzieś napisałem, że nie będzie więcej takiej oferty? To po prostu wyprzedaż kilku aut, które trafiły do dealerów w połowie 2024 i stały tam na placach. Oglądałem ten samochód już we wrześniu, wtedy był na niego rabat 40tyś, od zeszłego tygodnia zwiększono go do ponad 80tyś. Na auta z rocznika 2024, które stały na placach i się nie sprzedawały.
Była wcześniej w tym wątku dyskusja, że to promocja widmo, gdzie te auta, więc dałem znać, że jedno mogę wskazać. Ale żeby nikogo nie uwierało i nie startował z takim hejtem jak powyżej, to post usunąłem. Trudno, kto inny pewnie skorzysta.
BTW na rocznik 2025 na razie jest rabat 40tyś od ceny katalogowej i więcej będzie ciężko wyrwać z uwagi na to, że modele do produkcji są sprzedawane w innym modelu, gdzie dealer jest tylko pośrednikiem w transakcji. Ale może za jakiś czas.
Ta suma korzyści na stronie VW ok 80tyś zł to 40tyś rabatu plus wartość wyposażenia wrzuconego do wersji Plus w stosunku do bazowej wersji. Taka marketingowa ściema.
 
Last edited:

kubatar

Pionier e-mobilności
Totalna bzdura i stek oskarżeń. Pisz te swoje bajki o perełkach dalej.
Tak się nakręciłeś w tej swojej teorii, że nawet nie sprawdziłeś, ze Tavascan też jest elektrykiem.
Naucz sie czytać.

Ta suma korzyści na stronie VW ok 80tyś zł to 40tyś rabatu plus wartość wyposażenia wrzuconego do wersji Plus w stosunku do bazowej wersji. Taka marketingowa ściema.
Zgadzam się: marketingowa ściema. Przestało sie sprzedawać bo cena wywalona w kosmos a średnią emisję trzeba ograniczać.
 

mattmd

Zadomawiam się
Totalna bzdura i stek oskarżeń. Pisz te swoje bajki o perełkach dalej.
Tak się nakręciłeś w tej swojej teorii, że nawet nie sprawdziłeś, ze Tavascan też jest elektrykiem. Na tej samej płycie podłogowej, z tym samym napędem i baterią co ID7. Tyle, że aktualnie ma dużo lepszą ofertę najmu dla osób fizycznych. Jakoś dwa razy lepszą. I to niezależnie od salonu, bo w każdym jest taka sama oferta od VWFS. Więc kolejna teoria spiskowa o powiązanych dealerach w pizdu. Próbowałeś wynająć lub wyleasingować (nie kredytować) auto elektryczne na osobę fizyczną na dobrych warunkach? Ja próbuję od ponad pół roku w VW, Kia, Hyundai itp i prawie wszyscy mają mnie gdzieś.
Nie mam nic wspólnego z handlowcem, oprócz tego, że kiedyś dostałem takie ID7 na weekend, żeby się lepiej z autem zapoznać. Zrobiłem nim 1000km po Polsce i od tamtego czasu zafiksowałem się na to auto. To było pół roku temu. W zeszłym tygodniu handlowiec zaproponował mi ten nowy rabat i to auto dla mnie zarezerwował. Powiedziałem, że spróbuję powalczyć o sensowne finansowanie. Był dla mnie fair, więc pomyślałem, że się jakoś mu spróbuję zrewanżować. To wszystko. W poniedziałek tak czy inaczej z auta zrezygnuję. Czy ja gdzieś napisałem, że nie będzie więcej takiej oferty? To po prostu wyprzedaż kilku aut, które trafiły do dealerów w połowie 2024 i stały tam na placach. Oglądałem ten samochód już we wrześniu, wtedy był na niego rabat 40tyś, od zeszłego tygodnia zwiększono go do ponad 80tyś. Na auta z rocznika 2024, które stały na placach i się nie sprzedawały.
Była wcześniej w tym wątku dyskusja, że to promocja widmo, gdzie te auta, więc dałem znać, że jedno mogę wskazać. Ale żeby nikogo nie uwierało i nie startował z takim hejtem jak powyżej, to post usunąłem. Trudno, kto inny pewnie skorzysta.
BTW na rocznik 2025 na razie jest rabat 40tyś od ceny katalogowej i więcej będzie ciężko wyrwać z uwagi na to, że modele do produkcji są sprzedawane w innym modelu, gdzie dealer jest tylko pośrednikiem w transakcji. Ale może za jakiś czas.
Ta suma korzyści na stronie VW ok 80tyś zł to 40tyś rabatu plus wartość wyposażenia wrzuconego do wersji Plus w stosunku do bazowej wersji. Taka marketingowa ściema.
Id.7 z 2024 jest dostępne w wielu miejscach z rabatem 80/85k wiec to żadna okazja.
 

dawiss

Zadomawiam się
ID.7 Tourer w cenie 225k ze wszystkimi dostępnymi pakietami i pompą to dobra cena, negocjowałem z kilkoma dealerami i mi się udało zejść do 224500, ale ostatecznie i tak wziąłem GTX.

@spacerowicz ID.7 to jednak przeskok w porównaniu z ID.4/5, nie każdemu jednak buda się podoba, bo to nie SUV. Gdyby ID.5 dostało tech lift do tego, co oferuje ID.7, to brałbym ID.5.
 

tompil

Zadomawiam się
Witajcie. Czy ma ktoś porównanie z użytkowania ID.7 z Teslą Model Y? Co przemawia za jednym, a co za drugim samochodem w użytkowaniu?
Mam BMW i3 od kilku lat, myślę o drugim większym EV z większym zasięgiem.
Jeździłem na jeździe próbnej Teslą Y LR AWD i w porównaniu do BMW nie zrobiła na mnie wrażenia, myślałem że będzie większa różnica. Zawieszenie bardzo twarde, promień zawracania słaby, Trochę przez godzinę nie mogłem się odnaleźć w obsłudze. Pewnie nowy model będzie lepszy, ale na normalną cenę trzeba poczekać z pół roku.

Jakby wziąć każdy z nich na weekend to można by wtedy lepiej porównać.

Na papierze i w testach zasięgi, zużycie, ładowanie Tesli Y LR RWD i ID.7 są identyczne.

Plusy ID.7 Tourer dla mnie:
- nadwozie kombi z wysoką pozycja kierowcy
- cena promocyjna 195 tys
- Head up wraz z centralnym wyświetlaczem
- czujniki parkowania przód i tył
- Android Auto
- Średnica zawracania 10,9 m zamiast 12,1 tesli
- Więcej fizycznych przycisków,
- Hak składany, którego nie trzeba ciągle demontować
- Zawieszenie DCC + bezdotykowy bagażnik + okno dachowe = dopłata 20 tys do ceny powyżej

Plusy Tesli Y Juniper dla mnie:
- Gwarancja 4 lata
- Brak wymaganych przeglądów (przeglądy VW przez 8 lat to pewnie z 10 tys. dodatkowego kosztu)
- Przedni bagażnik
- Możliwe nowe funkcje w przyszłości poprzez aktualizacje
- Sprawdzony układ napędowy,
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
Do Id7 możesz sobie dokupić gwarancję. Ogólnie ma więcej bajerów właśnie typu HUD, lepsze światła matrix. Z wad: gorszą dynamikę od Y, mniejszy vmax (dla mnie nieistotne), to jest jednak praktycznie 5-cio metrowy kloc i obowiązkowe przeglądy.
Z kolei jak ktoś lubi gadżety, to Juniper będzie rewelacyjny, do tego commander (+ ew. knob) i pełnia szczęścia.
Ja mam problem z Id7, bo jest kwintesencją tradycyjnej motoryzacji: wycenili go absurdalnie (280kpln) i dopiero przyciśnięci do muru zeszli z absurdalnej 40% marży do ok 200 kpln, do tego tradycyjny model zarabiania na serwisach. I tylko dlatego świadomie odrzuciłem go w ramach protestu przeciwko takiej polityce traktowania klienta.
 
Top