mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

nabrU

Moderator
Wszystko ok tylko kWh/h = kW. Po co takie łamigłówki z jednostkami miar?
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Wszystko ok tylko kWh/h = kW. Po co takie łamigłówki z jednostkami miar?
Masz rację to jednak chyba będzie inne wskazanie.
Patrząc na ikonkę i jednostki to może to być pobór prądu na postoju. Gdy kilka minut przed startem siedziałem w aucie i ogarniałemm ustawienia auta. Niestety po tylu miesiącach to już pewności nie mam.
 

Sheinen

Zadomawiam się
W ix1 jest to wskazanie zużycia energii gdy auto się zatrzyma np na światłach, lub gdy po prostu stoisz z włączonym silnikiem i masz włączone ogrzewanie postojowe. W starym spalinowym focusie miałem podobne wskazanie np 0.5l/h.
 

tompil

Zadomawiam się
Tu macie bezpośrednie porównanie zużycia energii pomiędzy Teslą Y LR AWD, a VW ID.7 77 kWh RWD bez pompy ciepła przy temperaturze -3 na trasach szybkiego ruchu.

VW ID.7 wyszedł 20,8 kWh/100 km z licznika, 23,6 kWh/100 km z ładowarki
Tesla Y wyszła 21,2 kWh/100 km, 25.9 kWh/100 km z ładowarki

Jakby Tesla Y była LR RWD, to zużycia byłyby pewnie identycznie. Można przyjąć że samochody mają identyczne zużycie. Pytanie czy pompa ciepła w ID obniżyłaby znacząco zużycie energii, czy nie.

0,3 kWh to zużycie energii na postoju.
 

nabrU

Moderator
Chris lata temu stwierdził (na podstawie porównania ID.3), że PC w VW nie ma sensu ekonomicznego (poszukajcie sobie jego video kilka lat wstecz).
 

tompil

Zadomawiam się
Matrix są w pakiecie Design, a ten maja chyba wszystkie z id7 wyprzedaży.
W starym cenniku z 2024 roku nie było tego pakietu design, a w nowym cenniku jest. Z tego co patrzę na olx to mają wszystkie pakiet design, czyli Matrixy i bezdotykowe otwieranie bagażnika w cenie 195 tys jest.
Za 215 tys. można mieć dodatkowo pompę ciepła, DCC i szklany dach. Dach to mi niepotrzebny, pompa chyba niewiele zmienia, dla samego DCC to sporo wychodzi dopłacić.

Według mnie patrząc na wyposażenie i cenę to VW ID.7 za 195 ty. wychodzi lepiej.
Trzeba się przejechać.
 
Last edited:
Top