mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

nabrU

Moderator

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Pojemność bagażników mimo wszystko - bo łącznie z frunkiem jest więcej dm3
Ale to jest guzik prawda. ID.7 Tourer ma większy bagażnik on TMY.
 

nabrU

Moderator
  • kWh/h = mówi o średnim zużyciu energii w czasie.

Myślę, że słowo ŚREDNIE wymaga podkreślenia (y). Choć matematycznie jednostka ta jest niefortunna.

  • kW/h = odnosi się do zmiany mocy w czasie, a nie zużycia energii.

Takiej jednostki nie rozpatrywaliśmy, więc nie ma jej co tłumaczyć.
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Ale to jest guzik prawda. ID.7 Tourer ma większy bagażnik on TMY.
Ja nie patrzę na litry, tylko faktyczną pojemność bagażnika ID.7 Tourer kontra sumaryczna pojemność trunk+frunk w TMY. Porównywałem ja, porównywał też np. Bjorn w swoim banana box teście. Inna sprawa, że do ID.7 też da się już dokupić frunka :D
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ja nie patrzę na litry, tylko faktyczną pojemność bagażnika ID.7 Tourer kontra sumaryczna pojemność trunk+frunk w TMY. Porównywałem ja, porównywał też np. Bjorn w swoim banana box teście. Inna sprawa, że do ID.7 też da się już dokupić frunka :D
ID.7 Tourer: 11
TMY: 9 (+1 frunk)

Jednostka miary to banana box. ID.7 Tourer ma zdecydowanie większy bagażnik. I bardziej ustawny.

Te dane co podają producenci, to można sobie w d... wsadzić. Jedni podają do dachu, drudzy do rolety, a jeszcze inni nie wiem do czego :)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
ID.7 Tourer: 11
TMY: 9 (+1 frunk)

Jednostka miary to banana box. ID.7 Tourer ma zdecydowanie większy bagażnik. I bardziej ustawny.

Te dane co podają producenci, to można sobie w d... wsadzić. Jedni podają do dachu, drudzy do rolety, a jeszcze inni nie wiem do czego :)
Screenshot_20250127_092238_Chrome.jpg
Bagażnik w Y jest duży ale 850 l to chyba najwyzej do dachu.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Mnie nie interesują dane producentów (bo są do d...), tylko ile kartonów można załadować. Jeżeli do TMY z 5 osobami zmieści się co najmniej tyle co do ID.7 Tourer z 5 osobami, to możemy dopier co mówić, że TMY ma taki sam bagażnik jak ID.7 Tourer. Ale mówienie, że TMY ma większy (bo Elon sobie coś tam wpisał na stronie odnośnie wielkości bagażnika) to już przesada.
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
ID.7 Tourer: 11
TMY: 9 (+1 frunk)

Jednostka miary to banana box. ID.7 Tourer ma zdecydowanie większy bagażnik. I bardziej ustawny.

Te dane co podają producenci, to można sobie w d... wsadzić. Jedni podają do dachu, drudzy do rolety, a jeszcze inni nie wiem do czego :)
Ale zauważ, że przy tych 11 boxach w ID.7 pasażerowie z tyłu jadą w pozycji na baczność :)
Nie kłócę się, to detale, przy czym ja robiłem realny test na walizkach i do linii okien i jednak jakoś w Y miałem wrażenie, że upchałbym więcej. Ale może to subiektywne odczucie.
Tak czy inaczej ID7 Tourer ma faktycznie genialnie ustawny kufer i w tym segmencie cenowym (po rabatach) chyba tylko Peugeot e5008 jest w stanie go pobić (ale odstaje w wielu innych miejscach)
 
Top