mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Ktoś tutaj wspominał o przewadze We Charge po stronie VW - no ja bym jednak dla równowagi zaznaczył, że mimo wszystko superchargery to plus po stronie Tesli z uwagi na ceny prądu na nich i dostępność poza granicami PL i brak konieczności opłacania abonamentu.
Odnośnie profilu zawracania - ID7 tylnonapędowe jest niesamowicie zwrotne, trudno uwierzyć, że 5 metrowe auto może tak zawracać bez tylnej skrętnej osi.
Dla mnie Tesla Y po dłuższej przejażdżce ID7 w zasadzie zupełnie przestała istnieć. Totalnie inny komfort zawieszenia, wnętrza, wyciszenia.
Z rzeczy przemawiających za ID7, które się tu nie pojawiły chyba wymieniłbym jeszcze:
HUD z wirtualną rzeczywistością (zamiast zerkania na prawo na wyświetlacz)
Podwójne klejone szyby we wszystkich drzwiach i ramki w drzwiach, więc auto jest bardzo dobrze wyciszone
Masaże w fotelach (jak ktoś lubi)
Adaptacyjna rekuperacja
Asystenci nie wyłączający się przy każdej zmianie pasa czy ruszeniu kierownicą ;)
Kierownica z czujnikami pojemnościowymi, nie trzeba majtać kierownicą co chwila
Lepsze w Tesli:
Pojemność bagażników mimo wszystko - bo łącznie z frunkiem jest więcej dm3
Osiągi i stosunkowo nieduża dopłata do wersji AWD
Elektrycznie ustawiana kierownica
Mimo wszystko lepsza logika infotainmentu

"I na koniec perełka: deklarujesz ze kupujesz auto spalinowe też z koncernu VAGa na wypadek gdyby komuś nie spasował elektryk."
Bez komentarza
No właśnie. Dzięki że doczytałeś.
To po raz ostatni, zacytuję sam siebie, bo widzę, że trafiłem na klasycznego trola:
"Ja tak czy inaczej będę rezygnował, bo zdecydowałem się na Tavascana ze względu na ..."
Cupra Tavascan nie jest autem spalinowym, jest elektrykiem na bazie platformy MEB, to auto pokrewne z ID.4, Skodą Enyaq Coupe.
Z uwagi na to, że ma większość wcześniej tu omawianych cech ID7 (poza tak dobrym wyciszeniem, brakiem masaży w fotelach i słabszymi plastikami) wybrałem tańszą opcję.
 
Last edited:

luki

Pionier e-mobilności
Nadal nie rozumiem. Domyślam się że oba samochody to mają więc 'o co kaman'...
Że mogliby dać opcję podgrzania baterii "on demand" tak jak to jest w przypadku szyb/lusterek, żeby kierowca decydował wiedząc, że za jakiś czas zjedzie na ładowarkę. A tak jest oszukiwanie w navi ...
 

luki

Pionier e-mobilności
Masz rację to jednak chyba będzie inne wskazanie.
Patrząc na ikonkę i jednostki to może to być pobór prądu na postoju. Gdy kilka minut przed startem siedziałem w aucie i ogarniałemm ustawienia auta. Niestety po tylu miesiącach to już pewności nie mam.
To jest chwilowe zużycie na 100km, ale jak stoi, to na godzinę. Tak samo mam w cuprze
 

inter

Pionier e-mobilności
Prawda o OTA.
 

nabrU

Moderator
Zużycie energii przez godzinę to nie to samo co moc.

Ja nie wiem co to jest na tym wyświetlaczu. Matematycznie to jest kW jakbyś tego nie nazwał co już pokazałem, bo 3 x 2 / 2 to cały czas jest 3.

Dzizas PC nie jest dla ekonomii...

Nie jest, ale jak masz dopłacić 5k zł (powiedzmy, bo nie wiem ile) i zyskać np. 20km zasięgu (i to pewnie wyłącznie w zimie) to wtedy jest to rozważanie czysto ekonomiczne: dopłacić za PC czy nie.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Ja nie wiem co to jest na tym wyświetlaczu. Matematycznie to jest kW jakbyś tego nie nazwał co już pokazałem, bo 3 x 2 / 2 to cały czas jest 3.



Nie jest, ale jak masz dopłacić 5k zł (powiedzmy, bo nie wiem ile) i zyskać np. 20km zasięgu (i to pewnie wyłącznie w zimie) to wtedy jest to rozważanie czysto ekonomiczne: dopłacić za PC czy nie.
Nie. Nie jest.
Dopłacić.
 
Top