mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Mały update dotyczacy wyprzedaży rocznika 2024 na wszystkie elektryki.
Dziś salony dostały informację że dodatkowo razem z rabatem mogą oferować promocyjny leasing 100%.
Czyli zakup wyjdzie jeszcze z 10% taniej 😄
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Mały update dotyczacy wyprzedaży rocznika 2024 na wszystkie elektryki.
Dziś salony dostały informację że dodatkowo razem z rabatem mogą oferować promocyjny leasing 100%.
Czyli zakup wyjdzie jeszcze z 10% taniej 😄
Byłem dziś w salonie i powiedzieli ze rabat 80k na sedana i 85 na touring jest nawet dla fizycznych za gotówkę (lub pożyczka).
Co do auta to bardzo duży pozytyw jeśli chodzi o wnętrze.
 

tompil

Zadomawiam się
Zapisałem się przez Internet na jazdę próbną we wtorek. Potem dostałem telefon z Centrali, że przyjęli zgłoszenie i ktoś z salonu do mnie zadzwoni podać konkretny termin. Dziś kolejny telefon z Centrali z zapytaniem czy dealer dzwonił. Oczywiście nie dzwonił, miała wysłać ponaglenie do salonu. Chyba dealerom zbytnio nie zależy na wyrobieniu sprzedaży elektryków.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Zapisałem się przez Internet na jazdę próbną we wtorek. Potem dostałem telefon z Centrali, że przyjęli zgłoszenie i ktoś z salonu do mnie zadzwoni podać konkretny termin. Dziś kolejny telefon z Centrali z zapytaniem czy dealer dzwonił. Oczywiście nie dzwonił, miała wysłać ponaglenie do salonu. Chyba dealerom zbytnio nie zależy na wyrobieniu sprzedaży elektryków.
Dla dealerów te elektryki to średni biznes w porównaniu spalinówek. W dodatku jak przez ostatnie 20 lat bylo tyle wtop na silnikach TDI i TSI a wczesniej FSI to żyli jak pączki w maśle. VW zależy bo limity wiec to on bedzie kreowal promocje.
Nawet jak dzis byłem w salonie to koleś powiedział ze od tej ceny zrabatowanej jest szansa urwac jeszcze kilka procent ale zaraz kolega go przywrocil do porządku że rabat 85k to max.
 

tompil

Zadomawiam się
Jutro podjadę bezpośrednio do salonu. Z centrali powiedzieli mi, że jest możliwość uzyskania samochodu na 24 h i uzgodnią warunki z salonem. Cena 195 tys. trochę zachęca.

Czy ktoś jeździł wersją z DCC oraz ze zwykłym zawieszeniem i ma porównanie. Dopłata do modeli z 2024 roku to prawie 25 tys. za DCC + szklany dach + pompa ciepła.
 

MarcinIKS

Zadomawiam się
Dla dealerów te elektryki to średni biznes w porównaniu spalinówek. W dodatku jak przez ostatnie 20 lat bylo tyle wtop na silnikach TDI i TSI a wczesniej FSI to żyli jak pączki w maśle. VW zależy bo limity wiec to on bedzie kreowal promocje.
Nawet jak dzis byłem w salonie to koleś powiedział ze od tej ceny zrabatowanej jest szansa urwac jeszcze kilka procent ale zaraz kolega go przywrocil do porządku że rabat 85k to max.
To zależy czy średni - będzie im zależało na opchnięciu tych, które mają na placach, bo dostali jakąś pulę do sprzedaży i muszą się ich pozbyć. Tu rabat może być trochę większy niż 85k realnie. Tylko muszą "poczuć krew" ;)
A mniej im zależy na zamówieniach do produkcji, bo tu mają inną formułę współpracy z VW, działają jako agenci i mają płacone za obsługę procesu.
Jeśli chodzi o jazdy testowe - faktycznie można takie auto dostać do testów na dłużej, zwłaszcza, jeśli dealer wziął na nie dopłaty z Mój Elektryk - ktoś musi te 15tyś km rocznie nastukać, a te auta głównie stoją :D
 

nabrU

Moderator
Ty może tak, a mnie w ID.3 nie wymienili chociaż wymiana był zawarta w pakiecie serwisowym za który zapłaciłem. Takie realia są pewnie u wielu 'legacy manufacturers'.
 

dawiss

Zadomawiam się
Jutro podjadę bezpośrednio do salonu. Z centrali powiedzieli mi, że jest możliwość uzyskania samochodu na 24 h i uzgodnią warunki z salonem. Cena 195 tys. trochę zachęca.

Czy ktoś jeździł wersją z DCC oraz ze zwykłym zawieszeniem i ma porównanie. Dopłata do modeli z 2024 roku to prawie 25 tys. za DCC + szklany dach + pompa ciepła.
Ja jeździłem, w sumie w trzech różnych wersjach ID.7. Niestety wersją bez DCC jeździłem jakoś po wakacjach i pamiętam że było komfortowo. Na tyle na ile kojarzę to był poziom ustawienia komfortowego w DCC.
Najłatwiej wziąć jazdę w salonie i przelecieć tą samą trasę.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Za 215 tys. można mieć dodatkowo pompę ciepła, DCC i szklany dach. Dach to mi niepotrzebny, pompa chyba niewiele zmienia, dla samego DCC to sporo wychodzi dopłacić.
Zwłaszcza, że podejrzewam, że jak to w VW DCC przede wszystkim stuka. IMO za te pieniądze nie warto.
 
Top