test samochodow w warunkach zimowych

p0li

Pionier e-mobilności
adac wykonal test w warunkach labolatoryjnych (komora klimatyczna, symulacja prawdziwych warunkow drogowych miedzy Monachium i Berlinem, lacznie z korkami i nachyleniami jezdni) 25 samochodow i wyniki zaprezentowal w ponizszym artykule - dla nieszpechajacych - tabelka w tekscie

 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
adac wykonal test w warunkach labolatoryjnych (komora klimatyczna, symulacja prawdziwych warunkow drogowych miedzy Monachium i Berlinem, lacznie z korkami i nachyleniami jezdni) 25 samochodow i wyniki zaprezentowal w ponizszym artykule - dla nieszpechajacych - tabelka w tekscie

Gdzieś wczoraj przeczytałem artykuł o tym teście po polsku, jednak nie pamiętam teraz gdzie ;).
Chyba to było tu:
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
@cooler Nowy EQS z 118kWh netto - 600 km przy 130 km/h 100-0% (średnia 111 km/h), czyli 4,6h jazdy w teorii. Niestety nadal słabo z ceną, i ładowaniem, bo 10-80% trwa aż 30 minut, a nawet nie potrafię znaleźć czasu 0-100%. Natomiast jeśli EQS dostanie nową platformę z 800V, niższym zużyciem i szybszym ładowaniem, to może być ciekawie.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler Nowy EQS z 118kWh netto - 600 km przy 130 km/h 100-0% (średnia 111 km/h), czyli 4,6h jazdy w teorii. Niestety nadal słabo z ceną, i ładowaniem, bo 10-80% trwa aż 30 minut, a nawet nie potrafię znaleźć czasu 0-100%. Natomiast jeśli EQS dostanie nową platformę z 800V, niższym zużyciem i szybszym ładowaniem, to może być ciekawie.
Tak słabo się nadaje ten eqs na daily, ale doceniam że się postarali. 600km w zakresie 80-10% w takiej M3 i brałbym jak Reksio burą s..ę.
Co więcej chętnie dopłacę te 60k bo wtedy ten samochód miałby w końcu sens. Bo teraz jest za duży na miasto, a za słaby na trasy. Taki... do niczego.

Taki Y to już w ogóle nie wiem po co to jest. Wyposażenie i miejsca ma tyle co samochód rodzinny na dalekie podróże, a zasięg skutera. Nie bez powodu amerykańskie minivany, wygodne połykacze kilometrów mają zbiorniki po 80l przy spalaniu około 10l/100km. Bo a nuż Socker Mum zapomni zatankować a i tak dojedzie.
Wyobrażacie sobie taką zapominalską mamusię w Tesli Y?
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Testerzy ADAC wybrali zalecaną prędkość maksymalną 130 km/h, na trasie przestrzegano ograniczeń prędkości i nie było korków. W rezultacie średnia prędkość wyniosła 111 km/h, a czas jazdy wyniósł pięć godzin i 15 minut.
Jak co w jednym miejscu piszą, że realny ruch, a w drugim, że nie było korków 😉

Bardzo fajny test w założeniach... w praktyce więcej mam pytań niż odpowiedzi 🤔 nie znam niemieckiego, a filmik nie ma subów angielskich 😔 czy tam uwzględniali opór powietrza? zjazd to było pochylenie? chyba bez sensu to by było, bo zjazd to odzyskiwanie energii potencjalnej ... a jak to uwzględnić na rolkach? 😜
 

p0li

Pionier e-mobilności
Jak co w jednym miejscu piszą, że realny ruch, a w drugim, że nie było korków 😉
to ja napisalem w pierwszym poscie ale juz poprawilem
Bardzo fajny test w założeniach... w praktyce więcej mam pytań niż odpowiedzi 🤔 nie znam niemieckiego, a filmik nie ma subów angielskich 😔 czy tam uwzględniali opór powietrza? zjazd to było pochylenie? chyba bez sensu to by było, bo zjazd to odzyskiwanie energii potencjalnej ... a jak to uwzględnić na rolkach? 😜
warunki startowe identyczne dla wszystkich aut: caly test w 0°C, przed rozpoczeciem testu auto pozostawalo w komorze 18h zeby sie bateria wychlodzila, nieuzywanie podgrzewania baterii podczas jazdy, wylaczenie wszystkich asystentow, opor powietrza byl symulowany wentylatorem, samochody byly sztywno zamocowane do komory wiec rolkami mozna bylo symulowac zjazdy - pomiary auta byly realizowane przez czujniki na kolach (mobilna hamownia)

ogladalem inny material video i tam bylo wiecej ujec z samego testu

podsumowujac - wszystkie aut abyly estowane dokladnie w identycznych warunkach - uniknieto wplywu roznego stylu jazdy kierowcow
co mnie najbardziej zdziwilo - taki se wynik lucida (duza rozbieznosci miedzy wltp a realiami)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Doceniam chęć sprawdzenia jak się auta zachowują zimą, ale ten test jest do bani. Bardzo stronniczy.

Nie uwzględnia najważniejszego współczynnika, czyli oporu powietrza - a zimą jest to bardzo, bardzo bardzo ważne - o ile nie najważniejsze.

Wg ev database i relacjach użytkowników, zużycie zimą przy 110kmh dla EQS 450+ wynosi 23,4kW/100
I to w aucie za co najmniej 500000 PLN - coś im się chyba test rozjechał

Jeśli badają drogie auta(nie dla zwykłego hansa) to czemu nie porównali go z równie drogim i bardzo dobrym lucid air Dream Edition Range(z większą baterią)

W statycznym teście, też jestem najlepszym kulturystą, bardzo szybko podnoszę ciężary z krzesła i równie szybko na krzesło siadam 🤣

No i porównywanie lotusa emeya do MG4 i renault scenic e-tech WTF



Nieładnie niemieckie kłamczuszki, nieładnie. Testy ADAC, nie tylko BEV, można ostatnio włożyć..między książki.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Doceniam chęć sprawdzenia jak się auta zachowują zimą, ale ten test jest do bani. Bardzo stronniczy.
jakies konkrety? czy takie tam pitolenie ruskiego trola?
Nie uwzględnia najważniejszego współczynnika, czyli oporu powietrza - a zimą jest to bardzo, bardzo bardzo ważne - o ile nie najważniejsze.
jest uwzgledniony dmuchawa
Jeśli badają drogie auta(nie dla zwykłego hansa) to czemu nie porównali go z równie drogim i bardzo dobrym lucid air Dream Edition Range(z większą baterią)
napisz, zapytaj...
No i porównywanie lotusa emeya do MG4 i renault scenic e-tech WTF
a co to ma do samego testu? to jest proste porownanie jak sie zachowuja rozne auta w identycznych warunkach - a kwestie ceny dostepnosci i wyposazenia sa drugorzedne

dla mnie ten test jest bardziej rzetelny niz jazdy Bjorna
 
Top