test samochodow w warunkach zimowych

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Jesteś w błędzie. Jest to morze radości. Z tego że mam darmową podwózkę na narty. Bo dla mnie narty to cel a dojazd to tylko środek do realizacji celu.
Ale, widzę że jesteś z innej planety. Na mojej planecie brak reflektorów LED to zaleta bo usterkę naprawiam za 10 zł - żarówka H7.
Tu masz realistyczny test samochodu. Północna Finlandia. Bez wentylatorów.
Auta elektryczne mają szereg ograniczeń. Prosty fakt. Robienie doktoratów z tego pozostawiam doktorantom. Ja swoje wiem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja dziś miałem test zimowy Springa czyli kolejny wypad na narty - 170 km, 13,5 kWh/100km i jeszcze 15 km w baku zostało.
Po co mi testy aut za pół miliona?
Ja to bym wolał na te narty w aucie za pół miliona...
Podziwiam.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
dokładnie bo zimą robienie 170km całej trasy jakimkolwiek elektrykiem przy zużyciu 13,5kWh/100km to... jest bardzo delikatnie ujmując męczarnia. Chociaż cel uświęca środki.
No chyba, że jednak auto za pół bańki. Lucidem jechał.

Ciekawi mnie szereg założeń.
Z górki? Z wiatrem? Otwarte okna aby nie parowały szyby? Prędkość 60~80km/h?
Trasa nie była cała? Nie wliczona energia na rozgrzanie?
Kreatowności musiało być sporo.

Cholera... latem ciężko mi było taki wynik wykręcić.... nawet eUp.
Musiałem mocno tego chcieć... cholernie mocno. Ale tego nie można było nazwać cel uświęca środka. Bo to była kara - dojechałem zmęczony.
 

p0li

Pionier e-mobilności
@p0li no właśnie jako inżynierowi ciężko mi zrozumieć pewne kwestie jak np. badanie oporu powietrza na hamowni ... jak ustawię sobie wentylator przed rowerkiem stacjonarnym to nie znaczy, że to moje nogi będą musiały mocniej pedałować, żeby utrzymać tą samą prędkość.
dziwi mnie ze jako inzynier nie widzisz roznicy miedzy autem na rolkach pomiarowych a stacjonarnym rowerkiem na stojaku

jakbys mial rowerek na rolkach ktora tam sie utrzyma jak pedalujesz to wiatr w twarz zmienia warunki nie? bo musisz wiecej pedalowac zeby sie utrzymac (takie proste porownanie)
 

p0li

Pionier e-mobilności
No i to jest słabe. Dmuchawa na 100% nie jest w stanie objąć wszystkich zmiennych występujących zimą jak np pełen obrys auta, boczny wiatr, podmuchy.
nie taki byl cel - celem bylo odwzorowanie identycznych warunkow dla wszytkich aut
Ale już nie znęcam się nad niemieckimi stronniczymi wynikami, dużo bardziej wolę jak robi testy carwow, jadą w sznurku po tej samej trasie, auta zmieniają kolejność i kierowców, jadą aż auto stanie.
Jest w tym jakaś metodologia która do mnie dociera.
mozna i tak, ale tu tez mozna duzo zarzucic - kazdy kierowca inaczej operuje gazem wiec wyniki juz sa subiektywne bo warunki brzegowe nie sa takie same dla wszystkich aut

itd
 

p0li

Pionier e-mobilności
To samo mogę zapytać ciebie,. Gratulacje za brak kultury w rozmowie.
Równie mogę stwierdzić że są to metody rodem z volksdeutsch :ROFLMAO:
I co ma wspólnego opinia o teście z ruskimi?
kultury dyskusji ucze sie od waszego kosciola - jakos tak bardzo latwo przychodzi wam rzucanie epitetow jesli ktos twierdzi ze tesla to przereklamowany sredniak
trzeba byc bardzo pewnym siebie zeby tak stanowczo wydawac opinie o czyms o czym nie ma sie pojecia dodatkowo nie znajac metodologii czy procedur w zastosowanym tescie

a dla teslarza nazwa volsdeutsch jest teraz komplementem nie? wiec tak to potraktuje :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
dokładnie bo zimą robienie 170km całej trasy jakimkolwiek elektrykiem przy zużyciu 13,5kWh/100km to... jest bardzo delikatnie ujmując męczarnia. Chociaż cel uświęca środki.
No chyba, że jednak auto za pół bańki. Lucidem jechał.

Ja właśnie wróciłem z nart, jak poniżej. W jedną stronę ok. 350 km, trochę kręcenia się na miejscu, u wyszło w sumie ok. 1100 km i 20 kWh/100 km brutto (ale zdecydowana większość to drogi krajowe, a na miejscu to gminne/powiatowe).

IMG_20250126_122716033.jpg
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ja właśnie wróciłem z nart, jak poniżej. W jedną stronę ok. 350 km, trochę kręcenia się na miejscu, u wyszło w sumie ok. 1100 km i 20 kWh/100 km brutto (ale zdecydowana większość to drogi krajowe, a na miejscu to gminne/powiatowe).

View attachment 24495
i 20kWh to wciąż zacny wynik. 208e są ładnymi autkami. Wszystko się da i można to lubić. Ale... 13,5kWh. To już wyczyn dla ideii.... i chwalenie się abstrakcjami to podpada już pod mniejszą szkodliwość.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
@p0li no właśnie jako inżynierowi ciężko mi zrozumieć pewne kwestie jak np. badanie oporu powietrza na hamowni ... jak ustawię sobie wentylator przed rowerkiem stacjonarnym to nie znaczy, że to moje nogi będą musiały mocniej pedałować, żeby utrzymać tą samą prędkość. W przypadku rowerów akurat apki takie jak Kinomap zmniejszają lub zwiększają opór żeby oddać nachylenie terenu, ale jest to bardzo przybliżone (lżejsza osoba ma takie samo obciążenie jak cięższa, a opory powietrza w ogóle tam są pomijane). Dlatego zastanawia mnie czy tutaj nie było tak samo? Może ktoś zna niemiecki i ogarnie co ten facet mówi w filmie? 😉

Nie zmienian to faktu, że test na pewno fajnie oddaje efektywność baterii i układu napędowego w warunkach zimowych. I trochę potwierdza moje obserwacje, że im bliżej 0, tym Tesla bardziej traci przewagę tej efektywności nad innymi producentami.
Wg mnie, to opory związane z jazdą są symulowane przez odpowiednie „przyhamowywanie” rolek stanowiska, a dmuchawa służy jedynie celom odwzorowania wpływu temperatury otoczenia na znajdujący się w ruchu pojazd, czyli schładzaniu całego układu. Facet mówi wyraźnie, że dane zebrane w trasie przez auto „pomiarowe” zostały wgrane w stanowisko pomiarowe. Jak dla mnie, to ten test ma wysoką wartość porównawczą samochodów bo eliminuje zmienne warunki i wpływ człowieka.
 
Last edited:

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wg mnie, to opory związane z jazdą są symulowane przez odpowiednie „przyhamowywanie” rolek stanowiska, a dmuchawa służy jedynie celom odwzorowania wpływu temperatury otoczenia na znajdujący się w ruchu pojazd, czyli schładzaniu całego układu. Facet mówi wyraźnie, że dane zebrane w trasie przez auto „pomiarowe” zostały wgrane w stanowisko pomiarowe. Jak dla mnie, to ten test ma wysoką wartość porównawczą samochodów bo eliminuje zmienne warunki i wpływ człowieka.
"So mussten sich alle Fahrzeuge den exakt gleichen Geschwindigkeiten stellen, ohne Einfluss von sich ändernder Verkehrsdichte, Wind, Wetter oder durch einen eventuellen Stau."

"Wszystkie pojazdy musiały jechać dokładnie z tą samą prędkością, bez względu na zmieniające się natężenie ruchu, wiatr, pogodę lub ewentualny korek uliczny."



To nie ten test.
 
Top