Trochę gorzko o nowym programie dopłat

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Dlaczego sądzisz, że mi zależy na obniżaniu przestępczości? Musiałeś mnie źle zrozumieć.
Zależy Ci nawet jeśli o tym nie myślisz codziennie. Niższa przestępczośc zmniejsza ryzyko ze Ci zniszcza lub ukradna samochód, pobiją lub zabiją, a nawet jeśli jesteś pewien ze to nie dotknie Ciebie to zawsze moze dotknąc rodziców czy dzieci.

p.s. W takim USA jest 7 morderstw na 100tys mieszkańców, u nas przed wojną było tyle samo, ale za PRL spadło do 2/100tys
po przemianach ustrojowych w latach 90-tych doszliśmy do poziomu USA i było 7/100tys
Dziś jest 0,7 morderstwa, czyli 10 razy mniej niz w USA
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Na chwilę obecną najsensowniejszym nowym EV "na drugie" jest Dacia Spring (pomimo potwornej toporności tego auta), a najlepiej sprzedającym się nowym samochodem elektrycznym była Tesla Y, Dacia nie znalazła się nawet w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych.
T03 już niedługo wyprze Dacię bo jest lepszy pod każdym względem i moze on zdobędzie popularnosć, skoro po dotacji nowy moze kosztowac ledwie 40tys
 

umcus

Pionier e-mobilności
Zależy Ci nawet jeśli o tym nie myślisz codziennie. Niższa przestępczośc zmniejsza ryzyko ze Ci zniszcza lub ukradna samochód, pobiją lub zabiją, a nawet jeśli jesteś pewien ze to nie dotknie Ciebie to zawsze moze dotknąc rodziców czy dzieci.
Strasznie dużo założeń poczyniłeś, ignorując co wcześniej napisałem. Dalsza dyskusja nie ma sensu, wierzę że akurat w tej kwestii zrozumiesz czemu :)
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Wg mnie program jest nieźle skonstruowany - dopłata do Springa to 40-50%, a do Tesli 15%, więc trochę promuje tansze. Pytanie, czy warto dopłacać do samochodów za 200tys, ale wydaje mi się, że pieniędzy jest za dużo, a tanich samochodów za mało. Moim zdaniem inwestycje w ładowarki to jeszcze nie ten etap, chyba że mowa o słupkach z tanim ac przy blokach mieszkalnych.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Strasznie dużo założeń poczyniłeś, ignorując co wcześniej napisałem. Dalsza dyskusja nie ma sensu, wierzę że akurat w tej kwestii zrozumiesz czemu :)
Alez nic nie ignorowałem, po prostu z niektórymi tezami się zgadzam więc na nie nie odpowiadam bo po co jak mamy podobną opinię.
Natomiast absolutnie sie nie zgadzam z "nie zalezy mi na niskiej przestępczości", to może napisac tylko ktoś bez instynktu samozachowawczego albo planujacy samobójstwo, wszyscy inni moga sobie co najwyzej nie zdawac sprawy z zagrożenia jakie przestępczosc dla nich niesie
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem inwestycje w ładowarki to jeszcze nie ten etap, chyba że mowa o słupkach z tanim ac przy blokach mieszkalnych.
Inwestycje w łądowarki też by zrobiły swoje, nawet gdyby były mało używane.
Gdyby wąsaty Janusz widział jak sobie stoją takie ładowarka i tak nikt ich nie używa (a prad w nich zakładam nie jest drogi) to taki przysłowiowy Janusz mógłby dojśc do wniosku ze będzie sprytniejszy od innych i wykorzysta coś co mu państwo za darmo zafundowało.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Inwestycje w łądowarki też by zrobiły swoje, nawet gdyby były mało używane.
Gdyby wąsaty Janusz widział jak sobie stoją takie ładowarka i tak nikt ich nie używa (a prad w nich zakładam nie jest drogi) to taki przysłowiowy Janusz mógłby dojśc do wniosku ze będzie sprytniejszy od innych i wykorzysta coś co mu państwo za darmo zafundowało.
Wydaje mi się, że generalnie ludzie doceniają elektryki na krótki dystans, do miasta, a są sceptyczni jeśli chodzi o dalsze podróże. I może trzeba się na tym skupić, bo w sumie elektryki nie mają wad jeśli chodzi o miasto i ładowanie w domu, oprócz ceny.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że generalnie ludzie doceniają elektryki na krótki dystans, do miasta, a są sceptyczni jeśli chodzi o dalsze podróże. I może trzeba się na tym skupić, bo w sumie elektryki nie mają wad jeśli chodzi o miasto i ładowanie w domu, oprócz ceny.
Ludzie są sceptyczni a potem się okazuje, że dłuższą podróż autem czyli powyżej 400 km to mają raz do roku. Na tym się trzeba skupiać.
 
Top