Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Opinia jak dup*, każdy ma swoją ;) Na żywo mi się bardzo podobał tył, przód mniej. Ale najbardziej podobało mi się z tyłu, że choćbym nie wiem jak wielkie buty założył, to bez problemu je wcisnę pod fotel. W TM3 z kolei pod tym względem był dramat.
Do tego zmierzam. Przez ogromną praktyczność i ilość miejsca w Y jestem w stanie przymknąć oko na nie do końca pasujący mi wygląd. Jak jutro będzie dostępna w Katowicach to zobaczę na żywo co i jak.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Do tego zmierzam. Przez ogromną praktyczność i ilość miejsca w Y jestem w stanie przymknąć oko na nie do końca pasujący mi wygląd. Jak jutro będzie dostępna w Katowicach to zobaczę na żywo co i jak.
Ciekawy jestem Twojej i swojej opinii jak zobaczymy na żywo. Ciekawe czy ktoś zmieni zdanie :)
 

camel

Posiadacz elektryka
Do tego zmierzam. Przez ogromną praktyczność i ilość miejsca w Y jestem w stanie przymknąć oko na nie do końca pasujący mi wygląd. Jak jutro będzie dostępna w Katowicach to zobaczę na żywo co i jak.
A w związku z obniżkami na Kia EV9 ktoś bierze ten czołg pod uwagę?
 

e-Jacek

Zadomawiam się
Tesla traci... Mam trzy modele, miałem cztery (SEXY) i wiem jedno - Tesla (jako firma) zawsze miała w d... to co nazywamy wykończenie, ale dawała kopa na performance, ładowaniu, infrastrukturze. Cały świat dogania pod tym względem Teslę (a niektórzy ja przeganiają w różnych drobiazgach - Lucid - zasięg, Taycan - ładowanie), ale firma kostnieje. Zaczyna zachowywać się tak, jak jej do niedawna konkurenci. Zabetonowała sie na 400V, choć wszyscy wiedza, że 800/900V jest przyszłością. W ogóle nie zmieniła nastawienia do wykończenia i teraz traci na swoim segmencie E (S/X) bo kosmos ją dzieli od starych marek w nowym wydaniu. A jej pierd... (walnięty) szef, zamiast wziąć się do roboty zaczął się bawić w politykę i nasyła na nas nazistów z DDR.

Dlatego zgadzam się z Bjornem. Moje S/X maja 2 lata. Ale za kolejne dwa raczej nie powtórzę tego wyboru, chyba że nastąpi przełom, którego ciągle nie mogę się doczekać.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie potrzebuję, pomimo 2+2 i pies mieścimy się do tm3. Ale szukam drugiego auta i alternatywy do tm y. A EV9 ma 800V i baterie 100kwh więc nieźle.
Przejedź się, najlepiej nieco dłużej, oceń, jak pasuje to dlaczego nie.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Tesla traci... Mam trzy modele, miałem cztery (SEXY) i wiem jedno - Tesla (jako firma) zawsze miała w d... to co nazywamy wykończenie, ale dawała kopa na performance, ładowaniu, infrastrukturze. Cały świat dogania pod tym względem Teslę (a niektórzy ja przeganiają w różnych drobiazgach - Lucid - zasięg, Taycan - ładowanie), ale firma kostnieje. Zaczyna zachowywać się tak, jak jej do niedawna konkurenci. Zabetonowała sie na 400V, choć wszyscy wiedza, że 800/900V jest przyszłością. W ogóle nie zmieniła nastawienia do wykończenia i teraz traci na swoim segmencie E (S/X) bo kosmos ją dzieli od starych marek w nowym wydaniu. A jej pierd... (walnięty) szef, zamiast wziąć się do roboty zaczął się bawić w politykę i nasyła na nas nazistów z DDR.

Dlatego zgadzam się z Bjornem. Moje S/X maja 2 lata. Ale za kolejne dwa raczej nie powtórzę tego wyboru, chyba że nastąpi przełom, którego ciągle nie mogę się doczekać.
Zdaje sobie ze mam trochę spaczone podejście do tesli - może zbyt emocjonalnie i pozytywnie do niej podchodzę. No ale trzech tesli rownolegle to bym sobie nie kupił xD

Ogólnie to tak jak piszesz, niektórzy przeganiają teslę w pojedynczych aspektach, ale patrząc na budzetowe TM3/Y w tych pieniądzach nie ma raczej nic lepszego. Auta premium S/X to już kwestia dyskusyjna i nie wiem czy taki TAYCAN to może i lepszy wybór.

800V + poprawiona krzywa + pojemnosc 100kWh w TM3/Y robilo by robotę, ale fakt jest taki że nie podbiło by to jakoś szczególnie sprzedaży, a nawet mogłoby osłabić poprzez większe ceny. Ewidentnie tabelki mowia tesli ze lepiej więcej i taniej sprzedać niż być w każdym aspekcie NAJ.
 

Malcewicz

Posiadacz elektryka
Podobną dyskusję stosunkowo niedawno sam prowadziłem i wyciągnąłem kilka wniosków. Spora część nieporozumienia może wynikać z czynników innych od głównego punktu dyskusji.

Najczęściej problemem jest zwyczajnie interpretacja - co to znaczy gdy ktoś powie że "Tesla jest najlepsza"? Bo wbrew pozorom to nie oznacza że jest bez wad, czy idealna. Chodzi o to że jest lepsza od konkurencji. To w pewnym stopniu może być subiektywne, ale raczej tylko co chodzi o gust, na tym się teraz nie będę skupiał. Gdy ktoś powie "Iga Świątek jest najlepszą tenisistką" czy to oznacza że nie przegrała żadnego seta? Nie. Jedynie że większością pokonała przeciwniczki. Tak samo trzeba patrzeć na to stwierdzenie a propos samochodów.

Każdy samochód ma coś w czym jest "najlepszy", np. Taycan ładowanie, EQS komfort, itd. W przypadku Tesli to może być infotainment i wydajność. Ale to na co trzeba zwrócić uwagę, to że reszta części może być dobra, średnia, albo beznadziejna - powiedzmy ten EQS ma dobrą wydajność, a beznadziejny infotainment. Trzeba wyciągnąć taką "średnią ważoną" z tych wszystkich elementów, biorąc pod uwagę że np. mały zasięg i wolne ładowanie jest dużo większym minusem niż mniej wygodna klamka.
W końcu przechodząc do sedna: dlaczego Teslę, mimo swoich wad, wielu uważa za najlepszą? Nie jest to dlatego, że jest najlepsza pod każdym względem, ale że całościowo jest po prostu dobra i to wystarczy żeby być lepszym od konkurencji.

Co o tym myślicie? Mam nadzieję że się za bardzo nie rozpisałem.
 
Last edited:
Top