Consigliero ID.3 1st

cooler

Pionier e-mobilności
To był deal bo auto było dłużej niż na przegląd, było naprawiane blacharsko i uzywalismy skody przez ponad tydzień. Ja tam się nie obrażam za ten dodatek. Dalej jeździ i dzisiaj nawet jest czyste
Niesamowity przebieg, widać kto używa auta i lubi jeździć - mam za ostatnie 3 lata podobny, ale zrobiłem na parę samochodów.
Oby się nie psuł i zadowolenia z dalszej bezproblemowej jazdy, bo to ostatecznie jest najwazniejsze - śmieją się ze mnie że uwielbiam swoją Sienne ale ona dopiero po 8 latach ostrego zasuwania miała pierwszą w ogóle w historii drobną awarię, choć przez to że wydarzyła się na wyjeździe to była akurat dokuczliwa.
Wolałbym mniej bajerów w elektrykach a więcej niezawodności (no i zasięgu).
Szerokości!
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Pojawiła się jakaś aktualizacja, opisana jako poprawiająca napęd ale co wniosła, nie wiem. Zaktualizowały się też mapy, teraz to 25.1. Do końca gwarancji na baterię zostało 13000 km
Dostałem kalkulację na Renault 5 ale chyba wolałbym 4
 

Attachments

  • IMG_6340.png
    IMG_6340.png
    560,7 KB · Liczba wyświetleń: 38
  • IMG_6342.jpeg
    IMG_6342.jpeg
    236,1 KB · Liczba wyświetleń: 36
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
Już drugi dzień ruszam spod domu i muszę jechać do Buska z otwartym portem ładowania. Tam stawiam w słońcu na 3-4 godziny i klapka się zamyka ale na drugi dzień czyli dzisiaj była rano temperatura -8,5 i klapka ponownie się nie zamyka. Wiem że przesadziłem z myciem bo chyba ze 3 razy w tym roku już myłem pewnie gdzieś jest wilgoć. Dzisiaj postawiłem do ładowania w słońcu, może się naprawi, chociaż z dwojga złego wolę jak się nie zamyka niż nie otwiera
 

Attachments

  • IMG_3879.jpeg
    IMG_3879.jpeg
    646,3 KB · Liczba wyświetleń: 7

cooler

Pionier e-mobilności
Już drugi dzień ruszam spod domu i muszę jechać do Buska z otwartym portem ładowania. Tam stawiam w słońcu na 3-4 godziny i klapka się zamyka ale na drugi dzień czyli dzisiaj była rano temperatura -8,5 i klapka ponownie się nie zamyka. Wiem że przesadziłem z myciem bo chyba ze 3 razy w tym roku już myłem pewnie gdzieś jest wilgoć. Dzisiaj postawiłem do ładowania w słońcu, może się naprawi, chociaż z dwojga złego wolę jak się nie zamyka niż nie otwiera
Ja do końca nie rozumiem fenomenu instalowania elektrycznych klapek w tak kluczowym dla działania samochodu miejscu.
Mam 2 VW ICE, tylko zwalnianie blokady jest elektryczne, a klapkę otwieram sobie manualnie, to samo z zamknięciem. Nigdy w żadnym samochodzie taki sposób nie zawiódł, ale nie, w BEV musi być bardziej skomplikowane i zawodne.
Sam w Tesli miałem wymieniane z 5 razy klapkę, bo a to się nie otwierała, a to nie zamykała, a to nie reagowała na dotyk etc. 4 lata temu w TmS to był efekt wow, ale teraz mogli by sobie darować i zrobić normalna manualnie otwierana klapkę. Walczą o każdą część żeby najlepiej jej nie było a tu taka zawodna i skomplikowana konstrukcja.
 

luki

Pionier e-mobilności
Już drugi dzień ruszam spod domu i muszę jechać do Buska z otwartym portem ładowania. Tam stawiam w słońcu na 3-4 godziny i klapka się zamyka ale na drugi dzień czyli dzisiaj była rano temperatura -8,5 i klapka ponownie się nie zamyka. Wiem że przesadziłem z myciem bo chyba ze 3 razy w tym roku już myłem pewnie gdzieś jest wilgoć. Dzisiaj postawiłem do ładowania w słońcu, może się naprawi, chociaż z dwojga złego wolę jak się nie zamyka niż nie otwiera
A co tam się dzieje? Ten bolec od blokady nie łapie? Czy się nie da jej zamknąć, bo zawias blokuje? Może trzeba psiknąć tu i tam WD40, lub innym sprayem wypedzajaco-wilgoć-smarujacym?
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Podejrzewam że 3 mycia w tym roku zrobiły trochę wilgoci i jak spadła temperatura to pojawił się problem. Nie chce się zamknąć bo jak podejrzewam bolec się nie przekręca, bo pewnie zamarzł. Po tych 4 godzinach w słoneczku zamyka się poprawnie. Klapka w VW nie jest elektryczna tylko jest blokowana elektrycznie i mieliśmy jakiś czas temu problem z jej otwieraniem, prawie zamówiłem nowy element ale podczas naprawy blacharskiej serwis coś poczarował i problem zniknął. Coś tam psiknąłem ale to może być wewnątrz a nie mam sprężonego powietrza aby tam dmuchnąć. Zobaczymy jak będzie jutro bo może postawienie w słońcu coś da.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Klapka w VW nie jest elektryczna tylko jest blokowana elektrycznie i mieliśmy jakiś czas temu problem z jej otwieraniem, prawie zamówiłem nowy element ale podczas naprawy blacharskiej serwis coś poczarował i problem zniknął.
Ok, to zrozumiałem że padła elektryka otwierania klapki i nie da się zamknąć ręcznie, a to tylko blokada: rzeczywiście lepiej że się nie zamyka niż gdyby przy 5% SoC się nie otwarła.
 

daniel

Señor Meme Officer

cooler

Pionier e-mobilności
Produkt: Sprężone powietrze
Skład: propan, n-butan, ditlenek węgla, izobutan, azot. Produkt łatwopalny

Ciekawostka: sprężone powietrze to tak naprawdę nie powietrze i nigdy nie było to powietrze tylko jakieś czynniki chłodnicze. Prawdziwe powietrze nie da się tak mocno sprężyć.
Kolega ma rację. Podczas dmuchania tym cudem na wylocie dyszy jest jeszcze zimniej w związku z przemianą fazową I jest większa szansa że zaszkodzi a nie naprawi.
 
Top