Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
Chyba jest 160000 km czyli coś tam jeszcze zostało bo to pewnie nastąpi wcześniej niż 8 lat. Na razie nasze auto pojawiło się w aplikacji w Rybniku w poniedzialek a w święto już objawiło się koło Mielca. Myślałem że zadzwonią w piątek, póżniej że w sobotę ale w sobotę widzę że stanęło koło blacharni to pewnie jeszcze coś mają skończyć. Skoda wozi nas dalej między wsią a Krakowem i też daje radę na tym co naładuję na wsi. W tzw międzyczasie zdecydowaliśmy się w końcu zrobić ruch który planowaliśmy od lat i wybraliśmy się na festiwal trąbek w Guca, motocyklem który po pewnych dodatkowych pracach, regulacja zawieszenia wymagała jednak poprawy a sam amortyzator tylny był zamontowany w taki sposób że nie można się było dostać do regulacji odbicia. Po poprawnym zamontowaniu okazało się że miałem rację gdy mi się wydawało że strasznie się zrobił sprężysty, trzeba było skręcić refulację z 16 na 10 co jest kolosalną różnicą . Daliśmy radę sprawdzić czy motocykl działa poprawnie, wprawdzie mój prawy bark daje mi znaki ale może muszę może coś poprawić w geometrii. Zawieszenie dało sobie świetnie radę chociaż po wyjeździe z Novi Sad na prostych odcinkach gdy się pojawiał poprzeczny garb to motocykl strasznie prostestowal jakoby tam było na sztywno ustawione, trochę odpuściłem na regulacji przedniego amortyzatora i chyba jest lepiej. Nie wiem ile przejechaliśmy kilometrów ale szacuję na jakieś 3000 ponad. W skrócie to był szybki wyjazd po ciekawych drogach a te w Serbii trafiają się w górzystych rejonach co chwilę. Są odcinki prawie alpejskie a są i rumuńskie sprzed lat. Trasa w dniach wyglądała podobnie, rzadko udało się zakończyć jazdę w normalnych godzinach, przeważnie 10 godzin po 400 km. Dzień pierwszy to wyjazd po pracy z zamiarem dotarcia do Tokaju, zrealizowane. Dzień drugi Tokaj 67c gdzie chciałem zakończyć i przejechać do Novaci na drugi dzień ale dla żony wydawało się za wcześnie. W rezultacie ustawiłem na Drobeta-Turnu i tam miał być nocleg, ale znużony jazdą przez Targu Jiu skręciłem na 67 D i to był duży błąd, po 21 dotarliśmy do Băile Herculane a ostatni odcinek to był koszmarny remont. Trzeci dzień miał być luźniejszy ale nie do końca to wyszło . Ruszyliśmy w kierunku Golubowac ale znużyła mnie jazda wzdłuż Dunaju stwierdziłem że może jechać prosto do Gucy i akurat był skręt na Majdanpek ale go przejechałem. Skonsultowałem pomysł z żoną i o dziwo przystała. W ten sposób z pięknego asfaltu wylądowaliśmy na drodze 164, ta droga składała się tylko z dziur i wypełnień niektórych dziur. Ciekaw jestem jak by się zachował inny motocykl na tej drodze. Po zatankowaniu w Majdanpek , mijaliśmy potężną dziurę, teraz już wiem co to za dziura https://en.m.wikipedia.org/wiki/Majdanpek_mine. To były ciekawe miejsca po drodze do Gucy jechaliśmy prawie alpejskimi kawałkiem na drodze w kierunku Svijanac, a do Gucy dotarliśmy po 20 i ruszyliśmy w poszukiwaniu klimatów.
To było ciekawe doświadczenie ale nie zostalibyśmy tam na dłużej dlatego w piątek ruszamy w kierunku Durmitor. Most na Tara, Żabliak i R14, kończymy w Scepan Polie po Czarnogórskiej stronie chociaż na drugi dzień wyszło że można było przejechać na drugą i znaleźć nocleg, tylko znając siebie skończylibyśmy znowu wieczorem a nie o 17 . Sobota to już zdecydowanie powrót w kierunku domu, praca wzywa. Koszmarny odcinek M18, normalny w kierunku Visegrad, Mokra Góra , park narodowy Tara , Valjevo gdzie darmowy posiłek dla Polaków, Novi Sad około 20 znajdujemy jeszcze siłę na spacer z Twierdzy do centrum i z powrotem . Niedziela powrót 740 km bez autostrad, za wyjątkiem Słowacji, bo za darmo. W domu po 11 godzinach od wyjazdu z Novi Sad maksymalna temperatura 37,5 stopnia
 

Attachments

  • IMG_9486.jpeg
    IMG_9486.jpeg
    322,3 KB · Liczba wyświetleń: 6
  • IMG_5020.jpeg
    IMG_5020.jpeg
    462 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • IMG_5055.jpeg
    IMG_5055.jpeg
    658,8 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • IMG_5057.jpeg
    IMG_5057.jpeg
    894,5 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • IMG_1825.jpeg
    IMG_1825.jpeg
    684,7 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • IMG_5221.jpeg
    IMG_5221.jpeg
    529,6 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • IMG_9651.jpeg
    IMG_9651.jpeg
    319 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • IMG_9653.jpeg
    IMG_9653.jpeg
    365,3 KB · Liczba wyświetleń: 4
  • IMG_9632.jpeg
    IMG_9632.jpeg
    521,7 KB · Liczba wyświetleń: 5
  • 48E022D9-CD90-4CF1-8BCC-7388C8C85ACD.jpeg
    48E022D9-CD90-4CF1-8BCC-7388C8C85ACD.jpeg
    511,2 KB · Liczba wyświetleń: 6

consigliero

Posiadacz elektryka
Może już niedługo się wybierzemy odebrać ID.3. Wygląda na to że wszystko jest z nim ok, na razie. Wczoraj z nudów zrobiliśmy rundkę po okolicznych salonach aby się zorientować w ofercie i ID.3 dla naszych potrzeb dalej jest dobrym rozwiązaniem lub taki maluch jak skoda. Niestety nie mamy w pobliżu tesli to się nie wypowiem ale czekam aż się pojawi renault 5. Przez ostatnie dni monitowałem serwis że spada w aucie poziom naładowania baterii, a już raz tak miał i było to spowodowane jakim przetarciem. Tym razem obserwowałem spadek na poziomie 1 % dziennie, widziałem to w aplikacji i wysyłałem im raport. W poniedziałek wrócił nasz pan Andrzej z urlopu który stwierdził że auto było przepakowywane i to mógł być powód. Nie bardzo mi się to układało w calość i jeszcze zostawili na nic niedomkniętą szybę albo niezamkniętą, tego już w aplikacji nie można zdiagnozować. Jedno o zadbał obecnie pan Andrzej to pozamykał auto i zabrał kluczyki dalej od auta. Po naładowaniu do 80% wygląda na to że jest spokój.
 

Attachments

  • IMG_3249.png
    IMG_3249.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 15
  • IMG_3250.png
    IMG_3250.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 15
  • IMG_3256.png
    IMG_3256.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 15

consigliero

Posiadacz elektryka
Auto oddali, wygląda i jeździ, ale podczas poszukiwań ewentualnych przyczyn ubytków poziomu baterii znaleziono błąd statyczny modułu anteny.
 

nabrU

Pionier e-mobilności

consigliero

Posiadacz elektryka
Hurra!



Ale której tej anteny bo ID.3 ma ich trochę?
To ten moduł co jego część wystaje na dachu i tak naprawdę to nie wiem za co odpowiada. Może to być podobnie jak z wymianą lampy że wymienimy a różnica będzie estetyczna. Wprawdzie wszystkie przeprowadzone testy mówią że jedyna metoda naprawy to wymiana. Nie da się tego powiązać z naprawą bo raport przyjęcia nie wykazał tego problemu. Co do samej baterii to podchodzę do tego filozoficznie I raczej spodziewam się następnej wymiany modułu. Pojeździmy zobaczymy. Na razie poziom naładowania jest ok
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Co do anteny to podobno część nr 5WA035507E (Roof combination aerial black). To 'combination' i ilość złączek sugeruje, że obsługuje trochę systemów. A Tobie co nie działa, że podejrzewają antenę?

1725191529818.png
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Tutaj nie ma nic z gatunku że coś podejrzewają. Po prostu jest to stały błąd którego nie mogą się pozbyć i w informacji zwrotnej jest że należy wymienić moduł. U mnie działa na razie wszystko, czasem mam informację że nie działa przewidywanie znaków albo coś w tym stylu ale za chwilę jest ok, może to jest właśnie skutek. I to nie jest to co na zdjęciu, to jest moduł wpinany od dolu chyba o numerze J666 za 2000 PLN
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wygóglałem, że ten 'diabelski' J666 unit to Internet access control unit i znajduje się pod ta rekinią anteną. Poniżej to service manual do ID.3:

1725193737170.png
1725193927491.png
Dane stąd (jest tam trochę serwisówek do różnych innych VW):

 

consigliero

Posiadacz elektryka
W ramach kronikarskiego obowiązku. W piątek rano po nocnym ładowaniu wsiadam do auta i ciemność widzę. Próbowałem wysiąść i wsiąść ale nic to nie zmieniło. Podjechałem do Mielca, posiłkując się telefonem jako prędkościomierzem. Pan Andrzej ściągnął minusową klemę i szczytał błędy które niewiele wniosły. Tak naprawdę to nie było czasu na analizę tym bardziej że nie chciał mieszać z przygotowaną wcześniej akcją na wymianę diabelskiej anteny, która mamy przygotowaną. Próbowałem też czy aby nie mam opcji kasowania jakiś błędów z pozycji car scanera ale tam niewiele się dowiedziałem na temat błędów
 

Attachments

  • IMG_5546.jpeg
    IMG_5546.jpeg
    3 MB · Liczba wyświetleń: 9
  • a51b3b3e-5867-4e10-8264-54bdac407fe6.jpeg
    a51b3b3e-5867-4e10-8264-54bdac407fe6.jpeg
    428,9 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • IMG_5553.jpeg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 4
Top