Consigliero ID.3 1st

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeśli nie przeszkadza wskakiwanie na fotel prawie jak do busa ;-) to prawie sukces.
Jeździ się okej, największą bolączką jest infotainment - np. co jakiś czas chce "aktualizować profil kierowcy" co po kliknięciu "ok" objawia się zmianą niektórych ustawień. A wczoraj ześwirował GPS i o ile na starcie lokalizuje się prawidłowo, to nagle zasuwa po mapie gdzieś w przestrzeń - dziś w drodze do pracy poinformował, że jestem na Białorusi i tutaj nie działa rozpoznawanie znaków :-]
Czekam na OTA do softu 3.5 (kiedy przyjdzie nie wiem), może te drobne upierdliwości zlikwiduje.
Bateria mogłaby być większa, ale pomimo to nawet wyjazdy spod Białegostoku w góry nie są zbyt wielkim ładowarkowym czasożercą. I mieszczę się z dwoma dziesięcioletnimi synami ze spaniem w środku :)
Widzisz @nabrU o tych problemach w VW z serii ID mowie. Tam ciagle cos nie dziala, i ciagle czekasz na aktualizacje.
Zupelnie jak w tesli :)
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Najlepiej przestać czekać, auto w końcu cały czas jeździ, nawet jak trzeba mu wymienić kolejny moduł/ moduły w baterii. W ten sposób mamy szansę odzyskać spokój. To podobnie jak podczas naszej wycieczki motocyklem, żona się stresowała a ja mialem stoickie podejście, w końcu wszystko co można kupić za pieniądze to tak naprawdę tanie jest. No a że motocykl stał się nagle warty podwójnie to i dobrze bo i tak go sprzedawać nie będziemy
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Dzięki za interesujące spostrzeżenia.
A byłbyś jeszcze uprzejmy odpowiedzieć na pytanie, które zadał Consigliero? Albo ew. moją wersję tego pytania: jaki zrobiłeś maksymalny przebieg jednym egzemplarzem motocykla osobiście?

Może wyjaśnię po co w ogóle się wtrącam.
Też trochę pojeździłem na dwóch kołach różnych marek (też najwięcej chyba japońskich) i jednak jak widzę gościa co na jednym egzemplarzu nawinął 250.000 km to pierwsza myśl jaka mi przychodzi to “respect”, a ostatnia to “foch”. A że fascynują mnie odmienne stany świadomości, to pytam.
😉
A jak jeszcze dodam do tego, że ten gość jest legendą na największym polskim forum motocyklowym (od japońskich motocykli), to pozostaje mi pokorna prośba - “czy mógłbyś zapoznać mnie ze swoim dealerem?”
Na pytanie ci nie odpowiem bo poprostu nie pamietam. Ale czesto zmieniałem motocykle bo chcialem probować róznych. Oczywiscie wszystkie motocykle uzywane z róznymi przebiegami. Co do drugiej czesci twojej wypowiedzi to za cholere nie rozumiem o co ci chodzi. Moze powinienem zapoznac sie z twoim dilerem? Moja pierwsza odpowiedz odniosła sie do BMW a nie personalnie do uzytkownika. Sam interesowałem sie kiedys BMW i chciałem kupic K1200S ale jak wszedłem na forum i poczytałem troche to szybko mi ten pomysł wyparował z głowy na szczescie.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Widzisz @nabrU o tych problemach w VW z serii ID mowie. Tam ciagle cos nie dziala, i ciagle czekasz na aktualizacje.

To ja musiałem miec jakiegoś wyjątkowego VW. U mnie przez prawie trzy lata raz rozładował się aku 12V i tyle. Aktualizacje (zarówno te OTA jak i wgrywane przez dealera) miałem zawsze na czas i bez problemów, więc ja nie mogę narzekać
 

kantosPL

Zadomawiam się
W kwietniu zamontowano mi hak, taki do wożenia rowerów, byłem przekonany że dostanę taki o udźwigu 75 kg ale już po zamontowaniu okazało się że wcisnęli nam starszą wersję. Mam dogadane z VW na zasadzie dżentelmeńskiej umowy że jak się pojawi dostępność to mi zmienią na swój koszt. Mogę go nawet normalnie używać, ale z hakami u mnie jest tak że lubię mieć a z wykorzystaniem bywa różnie. Po montażu zrobił się problem bo nie można było dodać nowej instalacji i wystąpiły błędy, na Które centrala VW poszukiwała rozwiązania. Na szczęście dotyczyło to głównie funkcjonalności systemów wspomagających, line assist, automatyka świateł, wszystko co było powiązane z kamerą przednią . Przez chwilę podejrzewałem że być może była to wina specjalistycznego przyrządu do kontroli świateł
Widzę że dosyć dawno opisywałeś temat ale może jeszcze uda Ci sie odpowiedzieć.
Czytam sobie Twoją skądinąd ciekawą relację i natrafiłem na temat haka.
Rozumiem że wcześniej nie miałeś go w specyfikacji i został dołożony później. Czy robiąc to w serwisie dostanie się zderzak z tą klapką pod numerem rej czy też ta klapka jest tam domyślnie od wyjazdu z fabryki i w serwisie tylko umieszczą mi za nią mocowanie haka i pozostałe elementy?
Chcę kupić id.3 używaną i ten temat mnie nurtuje.
Z góry dziękuję za odpowiedź. ( Tenkju from dy mountajns )
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Widzę że dosyć dawno opisywałeś temat ale może jeszcze uda Ci sie odpowiedzieć.
Czytam sobie Twoją skądinąd ciekawą relację i natrafiłem na temat haka.
Rozumiem że wcześniej nie miałeś go w specyfikacji i został dołożony później. Czy robiąc to w serwisie dostanie się zderzak z tą klapką pod numerem rej czy też ta klapka jest tam domyślnie od wyjazdu z fabryki i w serwisie tylko umieszczą mi za nią mocowanie haka i pozostałe elementy?
Chcę kupić id.3 używaną i ten temat mnie nurtuje.
Z góry dziękuję za odpowiedź. ( Tenkju from dy mountajns )
To jest retrofit znaczy się wytną i zamontują tą klapkę
 

cooler

Pionier e-mobilności
To ja musiałem miec jakiegoś wyjątkowego VW. U mnie przez prawie trzy lata raz rozładował się aku 12V i tyle. Aktualizacje (zarówno te OTA jak i wgrywane przez dealera) miałem zawsze na czas i bez problemów, więc ja nie mogę narzekać
Ja cały czas twierdzę że mój egzemplarz Tesli nie jest pechowy, był po prostu źle złożony w fabryce W USA a serwis zamiast go porządnie poprawić to nie mając umiejętności czy chęci tylko pograszał sprawę nieudanymi próbami.
Odnoszę się do przebojów @consigliero z VW id.3 oraz do kompletnego braku problemów @nabrU.
Po prostu serwis VW w UK bierze grube pieniądze ale zna się na rzeczy, tymczasem VW w PL partaczy cały czas sprawę ucząc się na klientach stąd takie a nie inne efekty.
"PO Serwisie ich poznacie" - wszyscy tu się śmieją z Toyoty a ja moje najlepsze doświadczenia z serwisem mam właśnie ze strony Toyoty - dostępność terminów, części i fachowość napraw powoduje że gdyby Toyota miała elektryka w podobnej cenie jak Tesla, nawet gdyby nie miała tak dobrych parametrów ale nieco gorsze, to ja wybrałbym Toyotę.
Bo tylko Toyota przyznała się do błędu i wymieniła rozwarstwione klocki na gwarancji, tymczasem w podobnych sytuacjach VW i Tesla wymieniła na nowe oczywiście na mój koszt.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Ten haszczak na profilowym to Twój?
zasadniczo Malamut i już go z nami nie ma. Jeżeli chodzi o kwestię auta to podchodzę do niej filozoficznie i wcale nie uważam że to są jakieś problemy. Kwestię jakości serwisów też bym pominął, a skoncentrowałbym się na odpowiedzialności producenta. VW wymaga chyba miecza wiszącego nad szyją w postaci jakiś pozwów wtedy dopiero zwraca uwagę na problemy kierowców.
wracając do zwierząt to nie jesteśmy gotowi na ponowne wspieranie przemysłu związanego z opieką nas zwierzętami, wystarczą nam dwa koty i obserwacja tego co natura daje. Wygląda na to że mamy nowego sąsiada lub sąsiadkę
 

Attachments

  • IMG_9452.jpeg
    IMG_9452.jpeg
    475,7 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • IMG_9455.jpeg
    IMG_9455.jpeg
    393 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • IMG_9456.jpeg
    IMG_9456.jpeg
    494,7 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • IMG_9458.jpeg
    IMG_9458.jpeg
    456,3 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • IMG_9459.jpeg
    IMG_9459.jpeg
    466 KB · Liczba wyświetleń: 11

staarek

Fachowiec
Najlepiej przestać czekać, auto w końcu cały czas jeździ, nawet jak trzeba mu wymienić kolejny moduł/ moduły w baterii. W ten sposób mamy szansę odzyskać spokój. To podobnie jak podczas naszej wycieczki motocyklem, żona się stresowała a ja mialem stoickie podejście, w końcu wszystko co można kupić za pieniądze to tak naprawdę tanie jest. No a że motocykl stał się nagle warty podwójnie to i dobrze bo i tak go sprzedawać nie będziemy
Tak z ciekawości, ile Ci jeszcze zostało gwarancji na baterie? Podejrzewam, ze co do wieku auta, to pewnie jeszcze ze 4 lata, a jak z przebiegiem? VW daje 150 000? Zblizasz sie do tego powoli? Wiadomo, niech sie moduły psuja, dopoki jest gwarancja, bo myślę ze po gwarancji naprawy baterii tanie nie beda... Zastanawiam się czy faktycznie bylo w baterii kilka modułów fabrycznie wadliwych, czy z czasem wszystkie "padna". Jak szybko po aktualizacji 3.2 zaczął pojawiac sie "wieszak?" Sam mam od niedawna rocznik 2021, 77kwh, ale ma zrobione niecale 20 tys km i na razie (odpukac) żadnych problemów. Wcześniej jezdzilem MG5 i zostalo mi ok 30 tys km gwarancji na baterie (MG daje w uk
110 tys km), tyle ze tutaj po gwarancji pewnie bym kombinowal z uzywana z ebaya niz serwisem, bo mozna kupic kompletna za ok 12tys zl, wiec raczej duzo taniej niz wymiany w serwisie. Co do id buzza, to jezdzi ich w UK niemalo, i fajne autka, ale cena mnie przeraza. W Anglii trafiaja sie tanie poflotowe elektryki dostawczaki (mysle ze firmy probuja przechodzic na EV, ale jeszcze nie do konca sie to sprawdza i pozniej sprzedają w naprawdę atrakcyjnych cenach z malym przebiegiem) niestety buzz to nie jest raczej opcja dla firm. To raczej partnery, ducato itd. Mam w planie kupic takiego za rok lub dwa i przerobić go na kampera, tyle ze musze najpierw sprzedac obecnego...
 
Last edited:
Top