mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

umcus

Pionier e-mobilności
w Niemczech też się dobrze sprzedaje bo u nas zeszli z ceną?
U nich też zeszli z ceną. W salonach były ładne (prze)ceny na początku roku. Nie jestem pewien, czy nie mieli jeszcze lepszych cen niż u nas.
Twierdzenie że id.7. przed obniżkami był drogi jest jedynie wynikiem braku znajomości ocenianego pojazdu. Gdy weźmiemy pod uwagę cenę aut konkurencyjnych: Audi A6 e-tron, BMW i5 czy Tesla S okazuje się że id.7 drogi nie był, teraz to wręcz okazja cenowa - klasa E o wyposażeniu z segmentu premium za cenę skrajnie budżetowego pojazdu konkurencji.
W życiu nie postawiłbym ID7 jako konkurenta do A6, i5 czy Tesli S. No chyba, że chcesz pokazać, że na ich tle ID7 jest tani. Wyposażenie nie czyni premium. Hyundai Tucson fajnym samochodem jest, ale żeby go od razu premium nazywać, bo ma fajne wykończenie i HUDa na pokładzie? No chyba, że to cena świadczy o premium, to się zgodzę - wersja GTX jest teraz za 280k (po przecenie z 320 - buhahaha). A tak poważnie, ID7 to nie premium, (tak samo jak Tesla). Wielokrotnie pisałem (dzięki czemu jakiś nawiedzony uznał, że robię kryptoreklamę), że to fajny samochód, ale cena była absurdalna. Po korekcie jest względnie dobrze wycenionym elektrykiem, co potwierdził wyraźnie rynek, jak sam napisałeś.
 

mecekbomba

Fachowiec
U nich też zeszli z ceną. W salonach były ładne (prze)ceny na początku roku. Nie jestem pewien, czy nie mieli jeszcze lepszych cen niż u nas.

W życiu nie postawiłbym ID7 jako konkurenta do A6, i5 czy Tesli S. No chyba, że chcesz pokazać, że na ich tle ID7 jest tani. Wyposażenie nie czyni premium. Hyundai Tucson fajnym samochodem jest, ale żeby go od razu premium nazywać, bo ma fajne wykończenie i HUDa na pokładzie? No chyba, że to cena świadczy o premium, to się zgodzę - wersja GTX jest teraz za 280k (po przecenie z 320 - buhahaha). A tak poważnie, ID7 to nie premium, (tak samo jak Tesla). Wielokrotnie pisałem (dzięki czemu jakiś nawiedzony uznał, że robię kryptoreklamę), że to fajny samochód, ale cena była absurdalna. Po korekcie jest względnie dobrze wycenionym elektrykiem, co potwierdził wyraźnie rynek, jak sam napisałeś.
VW nie jest marką premium ale sam id.7. tak samo jak np Touareg określiłbym mianem auta klasy premium. Rozumiem że nigdy nie siedziałeś w tym samochodzie i wiedzę czerpiesz z youtuba. Ok, szanuję. Ja do id.7 przesiadłem się z passata b9 i jakkolwiek passat jest fajnym samochodem w segmencie popularnym to jednak różnica między id.7 a passatem jest znaczna. Jasnym jest jedynie to że Tesla to nie premium, to segment budżetowy jak Toyota. I nie Tucson nie jest fajny, to proste wozidełko jak Rav4 czy Tesla Y, nawet matrycowych reflektorów nie ma a napęd hybrydowy jak i plug-in woła o pomstę do nieba.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Ja do id.7 przesiadłem się z passata b9 i jakkolwiek passat jest fajnym samochodem w segmencie popularnym to jednak różnica między id.7 a passatem jest znaczna. Jasnym jest jedynie to że Tesla to nie premium, to segment budżetowy jak Toyota.
Tu nie do końca bym się zgodził. Jak popatrzyć na osiągi i software (niestety nie działające FSD w Europie) to jednak trochę powyżej Toyoty.
 

mecekbomba

Fachowiec
Tu nie do końca bym się zgodził. Jak popatrzyć na osiągi i software (niestety nie działające FSD w Europie) to jednak trochę powyżej Toyoty.
ale jak popatrzeć na wyposażenie i wnętrze tańszych modeli to moim zdaniem raczej Toyota i pisze to bez złośliwości. Co więcej nic nie słychać o nowych S/X co oznacza że za niedługo Tesla będzie producentem wyłącznie budżetowych pojazdów. Na miejscu Muska kupiłbym jakąś podupadającą markę na wyprzedaży w Stellantisie i zrobiłbym z niej markę premium obok budżetowej Tesli.
 

luki

Pionier e-mobilności
A ja bym zupełnie tego nie łączył, czy to premium czy nie premium. Na co dzień nie macam drzwi, czy podszybia, z HUD nie korzystam, czy to światła LED, matrycowe, czy laserowe - wszystko jedno. Auto ma spełniać swoje cele. Przy wyborze liczy się budżet, którego czasem nie przekroczymy (nie, bo nie) i tyle. Jeżeli mamy na auto, powiedzmy, 200tys, to nie kupimy za 280tys, choćby sąsiad miał pęknąć z zazdrości... VW obniżył cenę do poziomu akceptowalnego dla większej liczby klientów, to i się sprzedało. To trochę tak jak z ceną na ładowarce DC - za 1zł będzie oblegana, za 2zł będzie przyzwoicie zajęta, za 3zł naładuje się ten co musi.
Przy okazji ID.7 jest wreszcie w klasycznej bryle, która przy połączeniu z sensowną baterią, daje fajne zasięgi jako spore rodzinne auto. Ciekaw jestem czy w kombi dałoby się upchnąć jej jeszcze więcej.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
ale jak popatrzeć na wyposażenie i wnętrze tańszych modeli to moim zdaniem raczej Toyota i pisze to bez złośliwości.
Tu zgoda. W S/X też porażka względem "premium" jeżeli chodzi o wnętrze. Ale jak ktoś chce mieć zabawkę z osiągami premium w kwestii przyspieszenia czy prowadzenia to nie ma lepszej alternatywy obecnie moim zdaniem względem cena/osiągi.
 

umcus

Pionier e-mobilności
VW nie jest marką premium ale sam id.7.
Polimeryzowałbym ;)
tak samo jak np Touareg określiłbym mianem auta klasy premium. Rozumiem że nigdy nie siedziałeś w tym samochodzie i wiedzę czerpiesz z youtuba.
Nope. Siedziałem. I nie, ID7 nie jest autem premium. To, że Tobie się wydaje, że siedziesz w aucie premium, to dokładnie tak jest - wydaje Ci się. To jest mniej więcej ten sam poziom, co próba pozycjonowania Superba przez Skodę jako poziomu premium - nie, nie i jeszcze raz nie. Zgodzę się, że w ID7 VW w końcu odrobił lekcje - zarówno od strony samego EV jak i jakości użytych materiałów, oraz w końcu sensownie działającego infotaimentu (wreszcie!), jednak nie czyni go to przedstawicielem premium. Nawet rynek nie pozycjonuje go jako premium, czego dowodem była fatalna jego sprzedaż gdy utrzymywał cenę zarezerwowaną dla marek premium. W momencie, gdy producent został zmuszony do urealnienia ceny, wtedy nagle statystyki poszły w górę. Nie dlatego, że można było kupić premium w cenie klasy średniej, a dlatego, że urealniona cena była warta jakości ID7. Tylko i aż to. Ale nie mieszajmy w to premium.
Jasnym jest jedynie to że Tesla to nie premium, to segment budżetowy jak Toyota. I nie Tucson nie jest fajny, to proste wozidełko jak Rav4 czy Tesla Y, nawet matrycowych reflektorów nie ma a napęd hybrydowy jak i plug-in woła o pomstę do nieba.
Nie wiem, w jakiej wersji siedziałeś, ale Tucson w którym siedziałem, był o niebo lepiej zmontowanym samochodem od Passata, z lepszym wnętrzem. Ba, jeździło mi się nim o niebo lepiej (mimo pewnych wad, o których już też pisałem), niż hybrydą Passata, która jest jednym wielkim nieporozumieniem i porażką.

No ale to są odczucia, każdy z nas ma swoje. Rynek za to jest bezstronny i bezlitośnie weryfikuje nasze "chciejstwo". W przypadku ID7 tak się stało i rynek wyraźnie pokazał, gdzie jest miejsce ID7.

Co nie zmienia faktu, że ID7 jest fajnym samochodem i w cenie 200k (ale nie 280k czy 320k!)jest naprawdę fest wyborem. Gdyby nie to, że po latach spędzonych z VW miałem już dosyć tej marki, i miałem zachciankę na kalkulator na kółkach, pewnie sam bym go kupił.
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
A ja bym zupełnie tego nie łączył, czy to premium czy nie premium. Na co dzień nie macam drzwi, czy podszybia, z HUD nie korzystam, czy to światła LED, matrycowe, czy laserowe - wszystko jedno. Auto ma spełniać swoje cele. Przy wyborze liczy się budżet, którego czasem nie przekroczymy (nie, bo nie) i tyle. Jeżeli mamy na auto, powiedzmy, 200tys, to nie kupimy za 280tys, choćby sąsiad miał pęknąć z zazdrości... VW obniżył cenę do poziomu akceptowalnego dla większej liczby klientów, to i się sprzedało. To trochę tak jak z ceną na ładowarce DC - za 1zł będzie oblegana, za 2zł będzie przyzwoicie zajęta, za 3zł naładuje się ten co musi.
Przy okazji ID.7 jest wreszcie w klasycznej bryle, która przy połączeniu z sensowną baterią, daje fajne zasięgi jako spore rodzinne auto. Ciekaw jestem czy w kombi dałoby się upchnąć jej jeszcze więcej.
Dziękuję że to napisałeś, podpisuję się pod każdym słowem obiema rękoma 😀

Żałuję że jak ja musiałem w zeszłym roku w marcu podjąć decyzję co ma być moim kolejnym autem służbowym to temat ID.7 tourer nie istniał.
Gdyby to co tu teraz piszecie i to jakim jest autem ID.7 tourer i to jakie ma teraz ceny było wtedy to jeździł bym teraz ID.7.

Cieszę się że temat nie istniał bo wybrałem wtedy najbardziej dopasowaną do moich i firmy potrzeb opcję czyli TMY LR AWD i zobaczyłem jak wygląda elektryczny świat po za grupą VAG.

TMY pod wieloma względami to świetny samochód, pod wieloma jest moim zdaniem lepszy od ID.7 ale ma też spore minusy i z tego co tu piszecie i sam się przekonałem po jeździe testowej to te minusy ID.7 załatwia.
Pytanie czy przy naszym użytkowaniu ID.7 nie ujawni swoich minusów i jaki będzie realny zasięg.
Od przyszłego tygodnia będziemy porównywać bo do odbioru będzie pierwszy w firmie ID.7 tourer :)
 

John

Zadomawiam się
Też się zgadzam, co to zmienia i właściwie kto decyduje czy marka jest Premium? Bo jeśli użytkownicy który lubią się chwalić sąsiadom to niezbyt mnie to interesuje ;)
Zawsze mnie śmieszyło to określenie premium, Czy BMW za X jest bardziej premium niż dużo lepiej wyposażona KIA/Fiat/VW/Skoda w tym samym budżecie? Jeśli premium oznacza tylko ile się przepłaca, albo czy sąsiad który nie widzi wnętrza będzie zazdrosny - zgoda. Ale jeśli premium to określenie funkcjonalnosci, bezawaryjności dla użytkownika - no to zdecydowanie nie. Nawet komfort kilkuletniego premium potrafi przegrać z nowym nie-premium samochodem. Co z tego, że jest S klasa, jeśli kupując bieda wersję A klasy nie mamy niczego z tego poza znaczkiem. Mały przykład funkcjonalny - parasolka w drzwiach w Skodzie, prawie jak Bentley! Które BMW albo Audi ma ten bajer, albo ile należy dopłacić do masaży czy HUDa które nie są nawet dostępne w niższych seriach?
Koniec offtopu.

Dla mnie ID.7 ma wszystko i jeszcze więcej niż szukałem, niestety dopiero w budżecie jest/było w wyprzedażowej promocji -85k. Co do zasięgu - sam się obawiam, ale szybkie ładowanie i dobrą krzywą powinno zmniejszyć ból (porównywałem do Tesli Y).

@luki do tourera upchniesz więcej, ale jak patrzyłem na porównanie z średniej wielkości pudełkami kartonowymi na YT, nie o tyle więcej ile bym się spodziewał. Sedan jest już pojemny.
 
Top