mecekbomba

Fachowiec
Szanowni forumowicze!

Rozważam zakup (czy też raczej leasing) id.7. Prośba o wskazanie wad pojazdu z Waszego punktu widzenia bowiem po oględzinach w salonie ja wad nie dostrzegam. Stylistyka rzecz gustu więc o to nie pytam.
Plusy:
1. wyposażenie (ogrzewana przednia szyba, matrixy, elektryczne fotele z masażem i wentylacją, ogrzewana przednia szyba, wyświetlacz kierowcy + HUD),
2. 6,5 s. do setki, napęd na tył. Mogłoby być lepiej ale nie jest źle,
3. 600 km WLTP.

Minusy:
1. skromny ekran kierowcy,
2. minimalistyczne wnętrze,
3. dotykowe przyciski na kierownicy,
4. brak bagażnika z przodu (dla mnie zupełnie nieistotne),
5. cena ale leasing VW wychodzi dobrze.

Jedyna alternatywa jaką widzę to Scenic ale suvów/crossoverów nie znoszę a i osiągi znacząco słabsze. ioniq6 też sporo kosztuje a wyposażenie i zasięg ma skromniejsze. Inna alternatywa to plugin. Passat plugin ma ponad 100 km zasięgu a rata wyniesie 2539 zł brutto (id.7. 3372 zł brutto). Obiektywnie paliwa za 800 zł miesięcznie na trasach nie przepalę.

Jakie są wady id.7. według Was? czy jest coś lepszego?
 

Hainer

Zadomawiam się
Mam ID7 od miesiąca. Spalanie dzisiaj na trasie Rybnik - Kraków - Rybnik na starej drodze 780 wyszło 12,5kW przy średniej prędkości 60km/h. Temperatura średnia podczas jazdy około 15 stopni. Jak na gabaryty i masę tego auta to niesamowity wynik. Wg mnie to nie marka Premium ale za te pieniądze ( kupiłem go za 189tyś ) nie znajdziecie w chwili obecnej nic lepszego.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Wszędzie jest hype na id7, ja też nie raz myślałem, że może źle zrobiłem kupując moją teslę zamiast niego. Tu polecam ten film dla wahajacych się nad wyborem, bo są też pokazane wady vw:
Ciężko to nazwać testem. To raczej opinia fana Tesli zakochanego w jednej marce, który krytykuje wszystko co jest zrobione inaczej niż w Tesli. A nawet nie potrafi ustawić dwu poziomowej podłogi bagażnika bo tesla takiej nie posiada 😁
 

John

Zadomawiam się
Popieram @sebsek, nie doceniam wartości tej recenzji. Poza argumentem z amortyzatorami, ktory wchodzi w opozycje do wielu innych recenzji - fajnie ze ktos ma odmienne zdanie, do sprawdzenia bo wiadomo ze wiele filmikow na YT oplaconych.
Ale inne wady to nie wady a preferencje. Dlaczego fotele kierowcy i pasażera maja być obite plastikiem? Tylko by dzieci nie zniszczyły? Dlaczego fakt ze coś jest takie jak w innych samochodach to minus? Znane, sprawdzone i ergonomiczne rozwiązania sa znacznie lepsze niz ciecie kosztów w Tesli. W tesli to wybaczam, oszczędzając XXtys moze isc na kompromisy, ale jesli producent mialby tylko zabrac a nie obnizyc ceny to nie popieram. Tu mamy nie tylko wiecej przyciskow, ale tez 2 ekrany, HUDa czy masaz w fotelu... o radarze zamiast samych kamer nawet nie wspomnę.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Wszędzie jest hype na id7, ja też nie raz myślałem, że może źle zrobiłem kupując moją teslę zamiast niego. Tu polecam ten film dla wahajacych się nad wyborem, bo są też pokazane wady vw:
ciężko się ogląda, "lekki minus bo to nie Tesla", a co ma powiedzieć ktoś kto specjalizuje się w Teslach i jak sam wspominał ID7 to on za wiele nie serwisował. :) 3- moja ocena tego testu. Ale warto inny punkt widzenia poznać.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Dlaczego fakt ze coś jest takie jak w innych samochodach to minus?
Wtedy większość rozwiązań tesli jest na minus :D
 

dawiss

Zadomawiam się
ciężko się ogląda, "lekki minus bo to nie Tesla", a co ma powiedzieć ktoś kto specjalizuje się w Teslach i jak sam wspominał ID7 to on za wiele nie serwisował. :) 3- moja ocena tego testu. Ale warto inny punkt widzenia poznać.
Jak może serwisować auto, które zaczęło do ludzi trafiać w 2024?

Z ciekawostek, w nowych autach jest już soft 5.4. Dodaje min. oznaczenia z czujników parkowania na hud, możliwość dodania skrótu do własnej konfiguracji asystentów. Zobaczymy jak się VW spisze z OTA.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Jak może serwisować auto, które zaczęło do ludzi trafiać w 2024?

Z ciekawostek, w nowych autach jest już soft 5.4. Dodaje min. oznaczenia z czujników parkowania na hud, możliwość dodania skrótu do własnej konfiguracji asystentów. Zobaczymy jak się VW spisze z OTA.
Ja im tam życzę, żeby się ogarnęli. Ale z przeszłości ich postępów to nie wygląda konkurencyjnie :(
Jak by nie patrzeć, branża automotive, daje pracę większości europy. Nawet mój sąsiad pośrednio pracuje dla branży.
 
Top