Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

nabrU

Moderator
Michał z "Na prąd po Polsce" wrzucił film o nowym Y. Podsumowując, zawieszenie faktycznie robi robotę, tak samo wyciszenie.

Nie zrozumcie mnie źle, ale prawie za każdym razem na początku pojawia się subiektywna recenzja w stylu „jest wygodniej”, „jest ciszej”, „zawieszenie jest lepsze” itp., a potem okazuje się, że „no cóż, niewiele się różni”. Przy Highlandzie wszyscy zachwalali, że podwójna szyba/laminowane szkło sprawi, że samochód będzie znacznie cichszy, ale potem ktoś pomierzył i okazało się że nie za bardzo.

Dlatego zdecydowanie zalecam, aby każdy miał bardzo zdrową dawkę sceptycyzmu w stosunku do wszelkich tych pierwszych opinii i stwierdzeń. I w sumie nie dotyczy to tylko Tesli...
 

umcus

Pionier e-mobilności
Nie zrozumcie mnie źle, ale prawie za każdym razem na początku pojawia się subiektywna recenzja w stylu „jest wygodniej”, „jest ciszej”, „zawieszenie jest lepsze” itp., a potem okazuje się, że „no cóż, niewiele się różni”. Przy Highlandzie wszyscy zachwalali, że podwójna szyba/laminowane szkło sprawi, że samochód będzie znacznie cichszy, ale potem ktoś pomierzył i okazało się że nie za bardzo.

Dlatego zdecydowanie zalecam, aby każdy miał bardzo zdrową dawkę sceptycyzmu w stosunku do wszelkich tych pierwszych opinii i stwierdzeń. I w sumie nie dotyczy to tylko Tesli...
Tyle, że Michał naprawdę ma awersję do twardych zawieszeń. I skoro mówi, że Juniper jest bardzo podobny do Highlanda, to ta opinia jest dla mnie dosyć wartościowa. Co do głośności, ok, uznaję Twoją opinię, że pomiary mogą być zafałszowane.
 

nabrU

Moderator
Ja tylko zwracam uwagę aby nie nabrać się na 'ahy' i 'ohy' na samym początku. Ludzie dostaną Junipery, pojeżdżą i wtedy się okaże co to za samochód i na ile jest na prawdę lepszy od 'starego' Y. Ty też wyrobisz sobie zdanie sam i mam nadzieję, że podzielisz się opinią.
 

CODI

Zadomawiam się
Tylko wiesz, że oferty będą się różnić diametralnie w zależności od parametrów?
Najlepiej spytać z 3 pośredników i dać im się pobić o Ciebie ;) Przy okazji ogarną tanie ubezpieczenie/GAP.
Nie mowimy o 15 wersjach silnikowo wyposazeniowych mercedesa albo 8 skody i 3-4 różne wersje leasingu. Mowa o leasingu na 230k Brutto (TYLR albo LR AWD w ostatecznosci T3 LR RWD), wplata wlasna przy NaszymElektryku to minimum 30Netto, 24-36 rat. Chodzi o papierek lakmusowy. Interesuje mnie wskazówka kto robi teraz sensowne oferty lepsze niz multirent np. Reszta sie dopasuje.
 

CODI

Zadomawiam się
Ja tylko zwracam uwagę aby nie nabrać się na 'ahy' i 'ohy' na samym początku. Ludzie dostaną Junipery, pojeżdżą i wtedy się okaże co to za samochód i na ile jest na prawdę lepszy od 'starego' Y. Ty też wyrobisz sobie zdanie sam i mam nadzieję, że podzielisz się opinią.
Widac ze Tesla limituje/moderuje materialy w necie. I sa tylko ochy i achy i to bez wątpliwosci. Są to głownie pisma i youtuberzy ktorzy maja klikalność.
Ja wybieram sie na jazde w przyszłym tygodniu, Moze bedzie juz 1h dostepna i zrobie z 50km na S-ce i w miescie. Bo starego Yka nie wezme na pewno, skonczy sie wowczas na chinczyku albo podstawowej T3 LR RWD .
 

umcus

Pionier e-mobilności
Nie mowimy o 15 wersjach silnikowo wyposazeniowych mercedesa albo 8 skody i 3-4 różne wersje leasingu. Mowa o leasingu na 230k Brutto (TYLR albo LR AWD w ostatecznosci T3 LR RWD), wplata wlasna przy NaszymElektryku to minimum 30Netto, 24-36 rat. Chodzi o papierek lakmusowy. Interesuje mnie wskazówka kto robi teraz sensowne oferty lepsze niz multirent np. Reszta sie dopasuje.
A kto mówi o 15 wersjach?
EVdlaCiebie.pl, Polismate Dominik Kasztelaniec, Daniel Grzyb ingreen360.pl. Ta trójka wystarczy, żeby zorientować się w ofercie rynkowej. Uderzanie bezpośrednio jest średnio dobrym pomysłem. Ale jasne, można. A jak już dostaniesz oferty, to wracasz do tych co dali gorsze oferty i pytasz, czy są skłonni coś jeszcze ugrać. A potem wybierasz najlepszą ofertę.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Miałem przyjemność dziś przejechać się juniperem i porównać bezpośrednio do Y 2024. Powiem tak - oczekiwania miałem chyba za bardzo rozdmuchane. Nie ma tak diametralnej różnicy jak między Tm3 a Tm3 HL. Różnica jest w tylnej części auta, jakby mniej rezonuje, poprzeczne nierówności lepiej połyka, układ kierowniczy gorszy, bardziej taki gumowy, przy przyspieszaniu/hamowaniu ma większe wychylenia przód/tyl, trochę cichszy ale nie ma tutaj takiej różnicy względem Y 2024 jak się co niektorzy zachwycają, moim zdaniem 3HL cichsza, hamulec dziwnie pracuje, jest bardzo twardy a hamuje średnio. Musiałbym wiecej pojezdzic, miałem zdecydowanie za mało czasu. Jest to lepsze auto, ale bardziej 10% lepsze niż 50%.

I jeszcze dodam że wszystkie te wykładziny były już upierdzielone błotem. W nowym Y nie ma plastików przy progach tylko wszędzie dywan. Czarno to widzę przy dzieciach bez opcjonalnych nakładek plastikowych z Ali
Dzięki za Twoje wrażenia, wiem że są subiektywne, ale lżej mi będzie odbierać mój model 3, bo biłem się z myślami.

Oczywiście wszystkim kupującym junipera zazdroszczę dźwigni kierunkowskazów i nie tylko. I szczerze gratuluję. Ale sam będę szczęśliwy z modelem 3 lr rwd.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale tak serio to do czego Ci te 90kWh? Właśnie wróciłem z Austrii (około 1000 km w jedną stronę), jadąc TMY RWD (bateria 60kWh). Na ładowarkach "straciłem" około 2 godzin w jedną stronę, fakt. Tylko ja takie trasy robię powiedzmy 4-5 razy w roku max. Na co dzień to albo jadę wyłącznie na własnym prądzie, albo małe podładowanie po drodze. Szwagier jechał dieselem, dojechał około godzinę wcześnie do domu. Ale nie robili dłuższych przerw na jedzenie, tylko krótkie na niezbędne potrzeby fizjologiczne. Gdyby tak nie gnali, dojechalibyśmy o podobnej porze..
Rozumiem to, planowane trasy rządzą się innymi regułami niz życie. Nie każdą trasę da się zaplanować.
Miejskie auto z bateria 58 daje mi już prawie 100% swobodę w spontanicznych wyjazdach na 100km. Bo bateria jest praktycznie zawsze gotowa. Przy mniejszej już tak się nie da a przynajmniej w % będzie to statystycznie trudniejsze. W 208e musiałem się przesiadać na ICE teraz praktycznie nie muszę. Na króciutkich trasach. Ta sama sytuacja jest w dłuższych. Moje trasy są w okolicy 500km. Chcę dojechać a nie jechać i jeść czy sikać po drodze. Jeśli nie przejadę że 3,5h zimą a ze 4h latem ekspresówka to nie mogę nazwać tego komfortem.

Oczywiście trasy wakacyjne to nie problem. Po 1000km czy coś. Tu można zaplanować i nie trzeba gonić. Na wakacjach się nie spieszę.

Z aktualna bateria wyjazdy pewnie byly by pol na pół. Czasem mógł bym pojechać Y a czasem jednak musiał wybrać ICE.
Nie chce 3ciego auta w rodzinie.
 
Last edited:
Top