Zimowa wycieczka do Szyczyrku Enyaqiem, bardzo czasochłonna

prebek

Posiadacz elektryka
HMMMM
jeżdżę co 2 tygodnie do pracy (coś około 500km). Raz jadę hybrydą Plug-In a raz BEV.
Jazda hybrydą na tej samej trasie to czas od 5 do 12 godzin (takie warunki) a o dziwo jazda BEV z 2 ładowaniami to od 5,5 do 7,5 godziny.
Tak jak sie ma szczęście i nie zwraca się uwagę na ograniczenia to faktycznie Plug-in em jest szybciej, ale BEVem jest prawie tak samo szybko
Ale ładuje tylko na sprawdzonych stacjach - Ionity, Green Way, Polenergia i DOT.
Raz próbowałem na Orlenie - padaka.
Raz na MOL - dno i metr mułu

Aha no i zawsze jadę wg nawigacji pokładowej i ta mnie ładnie prowadzi.
auto to BMW
 

Runior

Zadomawiam się
Moim zdaniem to bardzo wartościowy wpis. Pokazuje jak niewielkie znaczenie mają dane katalogowe.
Okazuje się że w prawdziwym życiu nawet całkiem nieźle przygotowany (moja subiektywna opinia) użytkownik może zmagać się z bardzo dużym oporem materii nieożywionej.

Wychodzi na to, że BEV jako jedyny samochód w domu będzie rozwiązaniem dla mocno ograniczonej grupy klientów.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Złośliwość rzeczy martwych, ale zużycie spore. W MEB chyba nawet pompa ciepła niewiele dawała.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Na powrocie było cieplej na zewnątrz, temp chyba na 21C, to ze 2-3stopnie niżej ustawione niż na wyjeździe i nam też było ciepło.
 

nabrU

Moderator
pozdrowienia dla nabru, że niby wszystkie VW-podobne mają już prawidłowy soft....), bez podstawowej funkcji niezbędnej zimą?

Nie uważałeś, gdy pisałem, że podgrzewanie baterii jest w VAG w samochodach wyprodukowanych od połowy 2024, prawda? Mimo, że tłumaczyłem Ci jasno po kilka razy na przykładzie ID.3 (nazewnictwa softu Skody nie znam).

Ja tą wycieczkę podsumuję tak:
- infra, infra i jeszcze raz infra,
- wyjazd na jeden dzień i pośpiech (a można było jechać spokojnie wieczorem, przespać się w hotelu/B&B i rano jechać na narty)
 
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
Czyli to ev winne, że nie umiesz obsłużyć swojej własnej karty płatniczej? ;-)

Oraz że wybrałeś stare auto, z kiepskim softem (pozdrowienia dla nabru, że niby wszystkie VW-podobne mają już prawidłowy soft....), bez podstawowej funkcji niezbędnej zimą?
Zdarzyło mi się mieć problem z płatnością. Karta ta sama ale 3 D secure plus limit transakcji do 5. Tauron raz się zdarzyło że próbował się łączyć z autem i się udało ale na końcu pokazała się informacja o niezapłaconym rachunku. Po analizie wyszło że autoryzowali pięć razy co wyczerpało limit, pozytyw że jak już się udało połączyć to nie przerwało . Eleport czy coś takiego, robią autoryzację na 1 PLN i przy 34 % ładowanie przerwane z informacją nie można dokonać autoryzacji, karta była już wcześniej u nich autoryzowana, podobnie jak w Tauron i Orlen. Do dzisiaj nie mam pojęcia czy pobrali te 20 PLN za ładowanie. Z Eleport jedziemy na Orlen, tam wszystko pięknie startuje, ładujemy się do końca ale po zakończeniu jest informacja że nie udało się dokonać płatności. Podjąłem dwie próby nieudane autoryzowania płatności które z powodu przekroczenia dziennego limitu okazały się niewypałem. Dopiero na następny dzień bez problemu płatność przeszła. Jest to karta firmowa debetowa i to może jest jej wada w połączeniu z 3D secure
 

mattmd

Zadomawiam się
Ciekawe komentarz, takie jakby na siłę wmawianie autorowi że to on winny bo to i tamto,a tutaj zwyczajnie winna była skoda której zużycie prądu na autostradzie przy 140 jeszcze w temp poniżej zera to nic niezwykłego że koło 30kwh i pompa ciepla nic tu nie daje.
Winny był też oczywiście orlen.
Ale chyba właśnie o to chodzi żeby się nie doktoryzować tylko normalnie jechac.

Podgrzewanie bateri w taki sytuacjach zwyczajnie należy kilka razy dynamicznie orzyspieszyc i ostro hamować i temperaturę podbijesz przed ladowarka
Karta rfid również by w tej sytuacji mocno pomogła
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Nie uważałeś, gdy pisałem, że podgrzewanie baterii jest w VAG w samochodach wyprodukowanych od połowy 2024, prawda? Mimo, że tłumaczyłem Ci jasno po kilka razy na przykładzie ID.3 (nazewnictwa softu Skody nie znam).

Ja tą wycieczkę podsumuję tak:
- infra, infra i jeszcze raz infra,
- wyjazd na jeden dzień i pośpiech (a można było jechać spokojnie wieczorem, przespać się w hotelu/B&B i rano jechać na narty)
Doskonale wiedziałem, że to nie ma podgrzewania, założenie było takie że 10min gdzieś w Tychach dobiję kilka kwh, żeby dojechać z pustą baterią do Szczyrku pod AC elocity. Jak najbardziej pustą, żeby za szybko mi nie naładował się i żebym nie musiał kolejką z góry zjeżdżać(albo z II części ośrodka przebijać się) odpinać auta, (kolejką bo nie ma śniegu na dole). Wybrałem to auto ponieważ, pod samym wyciągiem widziałem w aplikacji ładowarkę, co prawda drogą ac 2,25, ale 2h na odpięcie kabla. Gdzieś na mieście w szczyrku był tauron za 1,6zł, ale 3km od stoku i 30min na odpięcie .75kwh miało bobrać po 65gr różnicy w cenie, wyszło 50zeta za parking, w cenie prądu, normalnie kosztuje 20zł, a będą 7.30 darmocha na chodniku.

Infra nie miała tu żadnego znaczenia, najpierw wyszło zajebiste zużycie przy mrozie następnie awaria ładowarki pod stokiem. A co by dała infra, jak auto więcej nie przyjmie, ładowałem na orlen dc100kw.

Co do wyjazdu na 1 dzień, jeden gotuje rosół inny idzie do knajpy, trzeci do szwagra na zakrapiany obijad, a my jeździmy na narty. Wyjazdy na noc nie wychodzą, nie raz testowane, integracja do późna w nocy, rano nie ma komu wstać, a jak jeszcze nocleg ze śniadankiem, to na stoku o 10h, jak wszystkie pikniki co na ferie przyjechały.
Więc na to u mnie jest trochę inna strategia, na razie zawsze skład skołuje czasem nawet na 3 auta.
 

nabrU

Moderator
Nikt nikomu winy nie wmawia, bo:

1. Enyaq rzeczywiście nie jest jakoś bardzo oszczędny, a w zimie już w ogóle. Nawet 'angielski' EV Database twierdzi, że zimą na 'hajłej' to maks 315km, no to polski 'hajłej' musi być mniej (bo 140km/h albo lepiej ;) się jedzie), więc jasnym było, że na raz się nie da.

1740411421206.png


2. Orlen 100kW to pewnie realnie z 75kW przy nawet nagrzanej baterii (Plugshare twierdzi, że w lecie tyle ten Orlen w tej lokalizacji daje), więc miało być tanio, niekoniecznie dobrze (czytaj szybko),

3. Problemy z apkami, kartami, autoryzacjami, zawieszającymi się słupkami - samochód tu raczej w niczym nie zawinił.

Doskonale wiedziałem, że to nie ma podgrzewania, założenie było takie że 10min gdzieś w Tychach dobiję kilka kwh, żeby dojechać z pustą baterią do Szczyrku pod AC elocity.

O podgrzewaniu baterii nie pisałem do Ciebie...

Infra nie miała tu żadnego znaczenia, najpierw wyszło zajebiste zużycie przy mrozie następnie awaria ładowarki pod stokiem. A co by dała infra, jak auto więcej nie przyjmie, ładowałem na orlen dc100kw.

Dobre, czyli awaria ładowarki na stoku albo brak sensownej ładowarki po drodze (tak min. ze 150kW, bo pod tyle maks masz ładowanie w Skodzie) to nie wina infrastruktury :ROFLMAO:
 
Top