Minusy i plusy Ioniqa 5

Cav

Pionier e-mobilności
A nie przyszło ci do głowy, że to wynika z tego, że te baterie NIE są wykonane w tej samej technologii?
Wisi mi to i powiewa.
Mówiłem o technologii w sensie 400V vs 800V, a nie o różnicach w szczegółach baterii.

W ten sposób to nic z niczym nie dałoby się porównać, nawet Tesli z Teslą, bo wszędzie mogą być jakieś drobne różnice.
Nie o to chodziło.

Ale oczywiście możesz udowodnić, że Tesla LR naładuje się tak samo szybko jak SR, powodzenia.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli nie rozumiesz co to jest technologia wykonania baterii i jakie C mogą przyjmować w zależności od technologii to ta dyskusja nie ma żadnego sensu. Tesla SR i LR też nie ma tej samej technologii baterii. BARDZO nie ma.
A teraz żeby już całkiem ci namieszać: to czy auto ma 800V czy 400V niewiele zmienia w prędkości ładowania. Znosi jedynie ograniczenie 200kW. Natomiast w większości przypadków ogniwa i tak nie dają rady przyjąć więcej niż 200kW.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli nie rozumiesz co to jest technologia wykonania baterii i jakie C mogą przyjmować w zależności od technologii
W ogóle o tym ani przez moment nie mówiłem.
I nadal nie zamierzam.
to ta dyskusja nie ma żadnego sensu.
Dyskusja nie ma żadnego sensu, bo Ty usiłujesz gadać o zupełnie czym innym.
I nawet nie silisz się na zrozumienie, o czym ja gadam.
Tesla SR i LR też nie ma tej samej technologii baterii. BARDZO nie ma.
I dlatego nikt o niej nie gada.
Poza Tobą, gadającym z samym sobą w kółko.
Żeby tylko się kłócić dla samego kłócenia.
Mnie to nie bawi.
EOD
 

cooler

Pionier e-mobilności
W ogóle o tym ani przez moment nie mówiłem.
I nadal nie zamierzam.

Dyskusja nie ma żadnego sensu, bo Ty usiłujesz gadać o zupełnie czym innym.
I nawet nie silisz się na zrozumienie, o czym ja gadam.

I dlatego nikt o niej nie gada.
Poza Tobą, gadającym z samym sobą w kółko.
Żeby tylko się kłócić dla samego kłócenia.
Mnie to nie bawi.
EOD
Nie ważne kto zaczął, macie się pogodzić i sobie podać ręce!!!
 

Master

Fachowiec
Kolor digital green teal kolor jest super , lekko zmienia barwę w zależności od światła / kąta Tesle ma zamówiona ale TMY P , będę natomiast zmieniał na TM3 LR AWD , albo lepiej na TMY SR lub TM3 tak aby załapać się na dotacje do 225k . przy obecnej cenie Tesli i Hyundai wg mnie warto kupić to auto które się łapie na dotacje na firmę żeby obniżyć koszt. Cena jest obecnie ważnym kryterium ponieważ to właśnie cena wzrosła najbardziej. Ja kupiłem Ioniq 5 z dotacja , obecnie nie dostał bym dotacji z racji za wysokiej ceny wiec dlatego tez Tesla ( poza innymi względami )
Bardzo celnie wypunktowałes wiele istotnych elementów . Cenne są wskazówki od kogos kto jezdził juz troche takim autem w różnych warunkach . Nie była to jazda wyłącznie 1 dniowa lub sponsorowana od jakiegos blogera .. Do auta trzeba się tez przyzwyczaic , wyczuc i poznac przede wszystkim jego tajemnice. Jesli miałbys teraz jeszcze raz wybierac i byłby to wybór miedzy Ioniq 5 czy nowa Tesla Model 3 Standard to wybrałbys ....... ? I dlaczego ?
Ps .Jaki masz kolor Ioniqa i czy wybrałbys jeszcze raz ten sam ?
 
Last edited:

Master

Fachowiec
Nie zwalaj nic na mnie !!! Nie bądz baba i bierz swoje winy na własną klate . :) Spodobało mi sie porównanie @Master w którym opisał plusy i minusy swego Ioniqa 5 . Poprosiłem @Master , a nie Ciebie @nabrU zeby porównał jeszcze Ioniqa 5 do Tesla Model 3 ze względu na to , że cena obu samochodów przekracza 200 000 zł ( w gruncie rzeczy jest podobna ) . Ioniq 5 jest również co trzeba podkreslic autem mocno awangardowym . Jest więc dylemat co wybrać . Tesla Model 3 ze względu na swoją popularnosc wyznacza pewien standard i trend w elektrykach . Po prostu mimowolnie kazdego elektryka porównujemy do Tesla model 3 .Nie mozna zaś tego powiedziec o np. Renault Megane , Vw Id 3 czy innych markach . Zwyczajnie nie maja takiej NOSNOSCI i ROZPOZNAWALNOSCI jak Tesla która co chyba kazdy przyzna gra 1 sze skrzypce w elektrykach .
Zasięg , cena , długosc , szerokosc , kolor nie mają w tym przypadku dla mnie zadnego znaczenia . Bardziej zastosowane rozwiązania w obu modelach gdyz uwazam , ze to dwa bardzo konkurencyjne wobec siebie samochody pod względem nowych rozwiązan i zastosowanych technologii. Analogicznie jak w telefonach komórkowych Apple kontra Samsung Galaxy S
Kapewu ? :)
Właśnie jak napisałem wyżej obecnie mam zamowienie na TMY ale nie łapie się na dotacje ( limit dla firm 225 brutto w moim przypadku ) i kolejnego Hyundai za to nie kupię wiec jak najbardziej rozważam obecnie Tesle i to właśnie TM3 jako ze cena pasuje i TMY RWD . W Tesli wiele się zmienia jak posłuchać na YT Bjorna Nylanda to ! O dziwo nowa wersja TMY z mała bateria jest wg niego super cicha i komfortowa , najcichsza z Tesli wg niego ale czasami można wyrwać TM3 LR w cenie 225 i to bardzo mocno rozważam.
Twojej pytanie Ioniq 5 / tesla 3 jak najbardziej na miejscu bo właśnie tp rozważam ale główny argument to ekonomia żeby kupić tak aby dostać dotacje
 

KRA

Fachowiec
Właśnie jak napisałem wyżej obecnie mam zamowienie na TMY ale nie łapie się na dotacje ( limit dla firm 225 brutto w moim przypadku ) i kolejnego Hyundai za to nie kupię wiec jak najbardziej rozważam obecnie Tesle i to właśnie TM3 jako ze cena pasuje i TMY RWD . W Tesli wiele się zmienia jak posłuchać na YT Bjorna Nylanda to ! O dziwo nowa wersja TMY z mała bateria jest wg niego super cicha i komfortowa , najcichsza z Tesli wg niego ale czasami można wyrwać TM3 LR w cenie 225 i to bardzo mocno rozważam.
Twojej pytanie Ioniq 5 / tesla 3 jak najbardziej na miejscu bo właśnie tp rozważam ale główny argument to ekonomia żeby kupić tak aby dostać dotacje
Tesla Y a 3 to zupełnie inne samochody więc lekko mnie dziwi że zamiennie zastanawiasz się miedzy nimi bo jednak Y jest o wiele większy w rzeczywistości i pojemniejszy. A co do TM3 to o dziwo od kilku dni nie ma nic dostępnego na inwentory Tesli. Czyżby to znaczyło że przygotowywują odświeżoną wersję więc nie zamawiają z fabryki stockowych egzemplarzy obecnej wersji?
 

Master

Fachowiec
Jak z komfortem jazdy, w Tesli jak w taczce czuć każdą nierówność.
Jestem świeżym posiadaczem TMY i Ioniq 5 , bez dwóch zdań Ioniq 5 bardziej komfortowy jeśli dołożymy do tego dużo lepsze siedzenia to jest wyczulona 4 literami różnica. TMY jest bardziej sportowy i na zakrętach lepszy , ale akurat zawieszenie lepsze w Ioniq.
 

Wojtekj23

Posiadacz elektryka
Mam Ioniq jako kolejnego oprócz Mazda Mx 30
Wersja AWD full wypas 2021
Plusów jest mnóstwo odkrywanych po kilku miesiącach nawet.
Moje ulubione PLUSY
- podwójne klejone szyby przod i tył - nie tylko akustyka ale co ważne komfort cieplny zima , różnica ogromna , dzieci jadą lekko ubrane a szyba nie jest zimna jak zwykle
- pochylana i przesuwana kanapa , wygoda do podróży i powiększenie bagażnika , za kanapa tworzy się olbrzymia przestrzeń jak przesuniesz do przodu , tam schowałem buty narciarskie i narty córki i żony (140cm dl )
- kamerki przy załączeniu kierunkowskazu
- duża moc 305km i tryb każdy eko tylko napęd tył lub sport 50/50 AWD
- ipedal - to jest mega i olbrzymia moc rekuperacji
- wykończenie schludne i czyste
- HUD
- mały frunk
- dobra wentylacja nic nie paruje i jest czym oddychać w 4-5 osób
- wygodne fotele i wygodna jazda nie za twarda nie za miękka
- bardzo stabilnie jedzie , leży idealnie na drodze przy każdej prędkości
- fajna aplikacja do obsługi
- wygląd auta z zew mega w środku ciut gorzej ale tez spoko
ale największy PLUS - to V2L
Dwa dni temu zasilalem wybrane obwody w domu z Ioniq 5 - zużyłem przez 8 godzin braku prądu 4,6 kWh , pracował czajnik / płyta indukcja przenośna, dwa piece gazowe , oświetlenie awaryjne
MINUSY takie z marszu podane
- promień skrętu za duzy
- brak apple car play bezprzewodowego
- brak usb c
- troche słaby system multimedialny / navi - jest bogato ale staroswiecko , nie muli ale Np googli Maps nie wrzuca na HUD , słabo podpowiada ładowarki
- model 2021/2022 nie ma podgrzewania baterii zima na żądanie ( gdy wybierany navi ładowarkę )
- bagażnik umiarkowanie duzy ( można powiększyć)
- brak programowania kilka włączen w ciagu dnia ładowania ( gdy masz taryfa nocna i w ciagu dnia taniej ) można tylko jedna strefa
- brak wycieraczki tylnej szyby - no jakoś nie mogę bez niej :(
Ogólnie auta super , hyundai wrzucił tu wszystko
Co potrafil :)
mam zamienienie na tesle ale się waham czy nie lepszy drugi Ioniq 6

- model 2021/2022 nie ma podgrzewania baterii zima na żądanie ( gdy wybierany navi ładowarkę )




Mam pytanie do użytkowników I 5. Od którego roku modelowego można wymusić podgrzewanie baterii ręcznie, i/lub wpisując ładowarkę jako punk docelowy w fabrycznej nawigacji. Jeździłem 2024 i po wybraniu ładowarki włączył podgrzewanie, ale nie zwróciłem uwagi czy mógłbym wymusić to z palca.
W nowej Konie jest to możliwe na oba sposoby, ale kolega którego cytuję napisał że w Ioniqu nie.
 

Najnowsze dyskusje

Top