Welcome package - Jakie adaptery w standardzie? Pakiet powitalny

Michal

Moderator
Przepraszam nie doprecyzowałem, wybijał akurat wyłącznik różnicowo-prądowy, nie była to kwestia natężenia prądu. O tym wiem i zawsze zaczynam od 10A i idę w górę :).
No to jak różnicówka wybijała to chyba dobrze, że nie udało Ci się ładować, bo mogłeś kogoś przy okazji zabić nieświadomie :p Brzmi jak zwalona instalacja... Może nie było podpiętego pod gniazdo neutrala, tylko po co gniazdo jak nie działa...
 

Giaur77

Fachowiec
Moim zdaniem cenowo super wypada [UMCv2] - widzę, że na sklepie DE sam EVSE po przeliczeniu na PLN i z polskim VAT-em wychodzi teraz 1650 zł, a końcówki np. niebieskie wychodzą po 220 zł.
Ja za nowy z salonu zapłaciłem 2300 zł za EVSE + 450 zł za końcówkę trójfazową 16A. Jak chciałem więcej końcówek, to każda kosztowała około 400-450 zł ale stwierdziłem, że resztę można pewnie już dorobić samemu za kilkadziesiąt złotych sztuka (wychodzi około 50-60zł sztuka). Ja do tej pory dorobiłem sobie przejściówkę na:
  • złącze trójfazowe z 4-ma bolcami zamiast 5 - mam takie u rodziców i polecam dorobić bo występuje często w PL, a nie ma tego nawet w pełnym zestawie Juice-boostera,
  • zwykłą dużą mufę trójfazową 32A - mam takie u teściów
Miałem w planie dorobienie na te niebieskie złączki pod kampery (16A i 32A), ale nie wiem czy to zadziała i pod którą fazę się podłączyć, żeby zadziałało - zakładam, że powinno działać i pewnie można pod dowolną fazę ale nie sprawdzałem. Trochę żałowałem, że nie dorobiłem tych niebieskich podczas pobytu we Florencji, bo tam na miejskim parkingu były takie wtyki, a auto stało 3 dni nie ruszane - opis gdzie i o co chodzi w innym wątku [tutaj]. Przed następnym sezonem na pewno sprawdzę i dorobię ;) Nawet jak nie da się tego podpiąć pod czerwoną mufę, to można dorobić przejściówkę z niebieskiego na Schuko i ładować (może raczej podtrzymywać) sobie 13A na takim parkingu dołączonym do auta EVSE.

Mam nadzieję, że nie muszę o tym wspominać ale z przejściówkami własnej roboty trzeba uważać na deszcz/wodę. Całość powinna się znajdować pod daszkiem i nie na ziemi. Tylko oryginalny kabel jest odporny na warunki atmosferyczne i może dochodzić do auta ;)
Tylko to UMC na stronie DE nie jest dostępne i to od dłuższego czasu. Widziałeś może gdzieś jeszcze?

Ja widziałem w jakimś sklepie z wysyłką z Chin i jakoś nie za bardzo ufalem w oryginalność
 

Michal

Moderator
Zawsze było niedostępne :p Trzeba napisać do Warsaw_parts[małpeczka]tesla.com.
 

Giaur77

Fachowiec
Zawsze było niedostępne :p Trzeba napisać do Warsaw_parts[małpeczka]tesla.com.
A widzisz... Jak to dobrze tu zaglądać 😀

Zakładam jednak, że UMC gen 2 to tylko jedna faza, do 32A. Racja?

Tu problemem mogą być zabezpieczenia w instalacji. Chyba powszechne są 20A więc tyle da się najczęściej wyciągnąć z tego EVSE
 

Michal

Moderator
[EDIT: nakłamałem - miałem na myśli UMCv1, a nie UMCv2 - niestety te nowe są jednofazowe]

Nie, UMCv2 to EVSE potrafiące pracować z instalacjami zarówno jedno jak i trójfazowymi - opisałem [tutaj].
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
No to jak różnicówka wybijała to chyba dobrze, że nie udało Ci się ładować, bo mogłeś kogoś przy okazji zabić nieświadomie :p Brzmi jak zwalona instalacja... Może nie było podpiętego pod gniazdo neutrala, tylko po co gniazdo jak nie działa...
No tak dobrze, ja to mówię w kontekście tego że trzeba być gotowym na wszystkie możliwie niespodzianki i wozić w zasadzie wszystkie możliwe przejściówki.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem cenowo super wypada [UMCv2] - widzę, że na sklepie DE sam EVSE po przeliczeniu na PLN i z polskim VAT-em wychodzi teraz 1650 zł, a końcówki np. niebieskie wychodzą po 220 zł.
Ja za nowy z salonu zapłaciłem 2300 zł za EVSE + 450 zł za końcówkę trójfazową 16A. Jak chciałem więcej końcówek, to każda kosztowała około 400-450 zł ale stwierdziłem, że resztę można pewnie już dorobić samemu za kilkadziesiąt złotych sztuka (wychodzi około 50-60zł sztuka). Ja do tej pory dorobiłem sobie przejściówkę na:
  • złącze trójfazowe z 4-ma bolcami zamiast 5 - mam takie u rodziców i polecam dorobić bo występuje często w PL, a nie ma tego nawet w pełnym zestawie Juice-boostera,
  • zwykłą dużą mufę trójfazową 32A - mam takie u teściów
Miałem w planie dorobienie na te niebieskie złączki pod kampery (16A i 32A), ale nie wiem czy to zadziała i pod którą fazę się podłączyć, żeby zadziałało - zakładam, że powinno działać i pewnie można pod dowolną fazę ale nie sprawdzałem. Trochę żałowałem, że nie dorobiłem tych niebieskich podczas pobytu we Florencji, bo tam na miejskim parkingu były takie wtyki, a auto stało 3 dni nie ruszane - opis gdzie i o co chodzi w innym wątku [tutaj]. Przed następnym sezonem na pewno sprawdzę i dorobię ;) Nawet jak nie da się tego podpiąć pod czerwoną mufę, to można dorobić przejściówkę z niebieskiego na Schuko i ładować (może raczej podtrzymywać) sobie 13A na takim parkingu dołączonym do auta EVSE.

Mam nadzieję, że nie muszę o tym wspominać ale z przejściówkami własnej roboty trzeba uważać na deszcz/wodę. Całość powinna się znajdować pod daszkiem i nie na ziemi. Tylko oryginalny kabel jest odporny na warunki atmosferyczne i może dochodzić do auta ;)
Moglbys wyjasnic jak UMC2 dziala przy 3 fazach. Z opisu wynika ze tylko dziala z niebieska ( camping ) i zwyklym gniazdkiem. UMC 1 ma czerwone w komplecie i rzeczywiscie kosztuje w wawie ok 2750.
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Nie działa z 3 fazami bo UMCv2 jest jednofazowe, tyle że może obsłużyć 32A przez złącze niebieskie, ale dalej na 1 fazie.
Michal twierdzi inaczej stad moja ciekawosc.

“Nie, UMCv2 to EVSE potrafiące pracować z instalacjami zarówno jedno jak i trójfazowymi - opisałem [tutaj].”
 

Giaur77

Fachowiec
Może chodzi o takie EVSE Tesli? To ma 3 fazy ale jest też droższe
 
Top