Mandat za wjazd na Buspas

STMS

Pionier e-mobilności
Wracając do głównego wątku... Może warto w ogóle zastanowić się nad definicją buspasa i tym jakimi znakami drogowymi powinen być oznaczony według przepisów. Bardzo dokladnie opisane wymagania mozecie zobaczyc tutaj. Jest też poruszony wątek elektrykow.

po co skoro na koniec 2025 przywilej się kończy ... nie ma co bić piany o te parę miesięcy
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wracając do głównego wątku... Może warto w ogóle zastanowić się nad definicją buspasa i tym jakimi znakami drogowymi powinen być oznaczony według przepisów. Bardzo dokladnie opisane wymagania mozecie zobaczyc tutaj. Jest też poruszony wątek elektrykow.
Nie ma to juz wiekszego znaczenia.
Zostalo nam 9miesiecy jazdy elektrykami po buspasach. Potem ten przywilej nam zabieraja. Ale np. W Warszawie z bus pasow nikt nic sobie nie robi, wiec i tak kazdy nimi smiga.
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Nie ma to juz wiekszego znaczenia.
Zostalo nam 9miesiecy jazdy elektrykami po buspasach. Potem ten przywilej nam zabieraja. Ale np. W Warszawie z bus pasow nikt nic sobie nie robi, wiec i tak kazdy nimi smiga.
Myślisz, że tylko w Warszawie?
Ja dziś w Lublinie jechałem 2 kilometry po buspasie... za trzema ICE, z których żaden nie był ani taksówką, ani radiowozem.
Mandat za zakaz wjazdu (jak w opisanym tu przypadku) to 8 punktów i 500 złotych.
Za jazdę po buspasie bez uprawnień cały punkt i 100 złotych.
Nic dziwnego, że sporo osób "wlicza sobie to w ewentualne koszty".
 

wxwx78

Zadomawiam się

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy już była decyzja Rządu o (nie)przedłużeniu tego przywileju?
Nie bylo decyzji o przedluzaniu.
Wygasnie samo, nikt nie ma interesu w tym zeby to trwalo.
Bo chyba nie myslisz ze ktos poslucha 80tysiecy koerowcow elektrykow.
Nie sluchaja milionow to co moga bogaci wlasciciele elektrykow.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Paulina Hennig-Kloska, oficjalnie już zapowiedziała prace nad przedłużeniem przywilejów dla samochodów elektrycznych. Chodzi o możliwość poruszania się buspasami. Aut elektrycznych nadal jest relatywnie mało więc dlaczego nie - to nie kosztuje ;)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Paulina Hennig-Kloska, oficjalnie już zapowiedziała prace nad przedłużeniem przywilejów dla samochodów elektrycznych. Chodzi o możliwość poruszania się buspasami. Aut elektrycznych nadal jest relatywnie mało więc dlaczego nie - to nie kosztuje ;)
gdzie zapowiedziała?
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
gdzie zapowiedziała?
Minister Klimatu i Środowiska, Paulina Hennig-Kloska, zapowiedziała prace nad przedłużeniem przywilejów dla samochodów elektrycznych, takich jak możliwość korzystania z buspasów i darmowe parkowanie, które miały wygasnąć z początkiem 2026 roku. Obecnie liczba samochodów elektrycznych jest stosunkowo niewielka, co minimalizuje wpływ ich obecności na buspasach na transport publiczny. Przedłużenie tych przywilejów może stanowić dodatkową zachętę do wyboru pojazdów elektrycznych, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie buspasy i problemy z parkowaniem są bardziej powszechne. Celem tych działań jest promowanie elektromobilności i ograniczenie emisji zanieczyszczeń w miastach.
Z początkiem przyszłego roku kończą się ustawowe przywileje dla "elektryków" - możliwość jazdy buspasem czy darmowe parkowanie. Co dalej? Myślicie o przedłużeniu przepisów dających te przywileje?
Absolutnie przedłużenie tych przepisów byłoby bardzo pożądane. Jest to zachęta do wybierania "elektryków" w większych miastach, gdzie są buspasy i problem z parkowaniem jest większy.
źródło: https://www.money.pl/gospodarka/min...-bije-wszelkie-rekordy-7129783593220608a.html
 

eimi

Pionier e-mobilności
Top