Nawet on ...

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Ten drugi film a szczególnie po tym jak odpowiada na komentarze to wg mnie jest rewolucyjne podejście. Pierwszy tak mocny głos kogoś kto żyje z napraw. Naprawdę zdrowe podejście, śmieje się z "ideologi". Myślę, że to przemówi do niezdecydowanych a zacietrzewionych nic nie przekona :).
Wreszcie.

Ale i tak ktoś zaraz zarzuci, że to jest sponsorowane przez Nissana 🤣🤣🤣, który udostępnił Chrisowi samochód.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Szczególnie że robi mu antyreklamę bo mówi że Nissan zaleca wymianę oleju w przekładni co 20kkm a tak na prawdę zaleca jedynie inspekcję :p

Ale faktycznie sekcja z komentarzami bardzo sensowna.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
EV w PL to kolejne narzedzie do dzielenia ludzi, praktycznie pod kazdym filmem na kanale ktory nie jest w 100% o autach elektrycznych sa tylko i wylacznie negatywne komentarze ktore czesto przeradzaja sie w jakas forme agresji, ciekawe z czego to wynika
Z dopłat to wynika, bo niby za jaki h... ma być dopłata z podatków wszystkich ludzi dla bogatego człowieka (w oczach jeżdżącego starym B5 w dieslu za kilka k PLN dopłata 30-40k PLN do auta wartego 150-200k PLN to jawne przegięcie i ja to rozumiem, w 100% rozumiem).

Nie każdy musi być bogaty i nie każdy musi być biedny, ale dopłacanie do zabawek lepiej sytuowanych ludzi przez całe społeczeństwo to jest hujowizna, stąd wynika ta agresja.
 

solik

Pionier e-mobilności
Jak nie bylo doplat bylo to samo, druga sprawa ze bez nowych aut nie bedzie uzywanych

Druga sprawa jest taka ze o doplatach wbrew pozorom malo kto wie
 

nabrU

Moderator
Jak nie bylo doplat bylo to samo, druga sprawa ze bez nowych aut nie bedzie uzywanych

Dokładnie, w UK dopłat nie ma od 2,5 roku, a i tak debilne komentarze są...

A stary prosument to czym jest jak nie zachętą, z której skorzystałeś @Ronin78 ?

P.S. A dopłaty do EV w PL to nie są czasem ze środków 'unijnych'? Nie jestem za dopłatami (i one przecież znikną) ale mam alergię na populistyczne teksty rodem z FAT.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
doplaty do mieszkan, do dzieci (kto to widzial jakies 800 plus, 12 tys itp, spytajcie rodzicow co o tym mysla).. ale akurat bola auta, tylko skad potem maja byc te tesle ktore zastapia b5 skoro nie bedzie nowych kupowanych i to z funduszy europejskich
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
A fundusze europejskie zostały zebrane przez polityków i oni te swoje prywatne pieniądze dobroczynnie nam społeczeństwom rozdają.
 

Froggy

Posiadacz elektryka
A fundusze europejskie zostały zebrane przez polityków i oni te swoje prywatne pieniądze dobroczynnie nam społeczeństwom rozdają.
No nie, ale jak się przyjrzeć temu, które kraje dopłacają do budżetu UE, a które głównie z niego "ciągną", to wyjdzie, że to nie byli polscy podatnicy.
A systemy "zachęt" służą przecież jakiemuś celowi.
800 plus wspiera przemysł spirytusowy (no dobrze, nie jestem uczciwy wbijając taką szpilę akurat w ten program, ale na pewno nie chodziło o dzietność, biorąc pod uwagę zapaść demograficzną Polski)
Dopłaty do kredytów mieszkaniowych wspierały deweloperów i banki.
Na ich tle dopłaty do elektryków są wprost niewinnym i pożądanym elementem "krajobrazu".

Zresztą wy tu o samochodach za 150-200.
A jak taki "tata wielodzietnej rodziny" weźmie maksymalną (KDR+złomowanie Passata) dopłatę do Dacii Spring, albo Leapmotora T03, żeby żona miała czym dzieci do placówek odwieźć? To już chyba będzie nieźle?
 

nabrU

Moderator
No nie, ale jak się przyjrzeć temu, które kraje dopłacają do budżetu UE, a które głównie z niego "ciągną", to wyjdzie, że to nie byli polscy podatnicy.


1742499312933.png


Jeśli brać powyższe za jakiś odnośnik to polski podatnik płaci 5,2% na te dopłaty. Teoretycznie też ci więcej zarabiający (czytaj 'bogatsi') płacą więcej podatków. A jak wziąć całe dochody Unii to polska składka jest o połowę mniejsza (2,6%). To tak dla prostowania populizmów, kto i ile na te EV dla 'bogatych' płaci...

Źródło: https://commission.europa.eu/strate...m-eu-budget/2021-2027/spending-and-revenue_pl
 
Top