Welcome package - Jakie adaptery w standardzie? Pakiet powitalny

Bronek

Pionier e-mobilności
Rodzi się też pytanie : Dlaczego niektórzy producenci dają evse słabsze niż możliwości ładowarki zainstalowanej?
Czy tylko kasa decyduje ? Bo tańsza?
A może robią to po to, by początkowo niekumaty a szczęśliwy nowy właściciel elektryka nie zrobił blackautu w kamienicy, zanim skuma co i po co i dlaczego i co się z czym je?
Zanim nie ogarnie tematu swojej instalacji elektrycznej. Tak na wszelki wypadek, lepiej mu dać coś słabszego .
Leaf dawał chyba 13 A cegłę a może przyjąć ok 30-31A z 1 fazy
Tesla też tzw NEMA do evse daje max 16A z 1 fazy a przecież nawet to małe evse może puścić do auta też 32A. itd...
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
albo Renault Zoe, wydaje mi się, że mają nawet więcej jak Tesla jeśli chodzi o AC
niektóre wersje mają 43kW AC
z takich mocniejszych to też Smart ma ładowarkę 22kW Brusy (w pierwszych wersjach padały kondensatory ale od drugiej działa wszystko jak powinno)
 

t3sla4sun

Zadomawiam się
@p0li No ok, ale to wtedy trzeba dawać jakiś taki "PowerBank", który przechowuje energię i wrzuca ją do samochodu jako DC, czy co się stosuje? Bo raczej stacja ładowania DC na 22 kW to będzie dość dużo miejsca zajmowała ;P
 

slaveq

Pionier e-mobilności
@p0li No ok, ale to wtedy trzeba dawać jakiś taki "PowerBank", który przechowuje energię i wrzuca ją do samochodu jako DC, czy co się stosuje? Bo raczej stacja ładowania DC na 22 kW to będzie dość dużo miejsca zajmowała ;P
Prostownik? :D. Z komercyjnymi rozwiązaniami do domu to raczej chyba ciężko na razie. Z drugiej strony na co po co? Ludzie tutaj na forum używają z powodzeniem ładowarki 230v na jedną fazę. Ja używam teraz Wall Connectora 11 kW i myślę że jakbym się przesiadł na evse dodane do auta to nie poczułbym różnicy. Statystyki teslamate pokazują mi, że mój samochód przez 94% czas stoi zaparkowany to jakbym go ładował 4A z jednej fazy to też by mi wystarczyło
 
Last edited:
Top