Skoda Elroq - ZAKUP GRUPOWY z dobrym rabatem w Polsce - sprzedaż rozpoczęta!

Nestor

Fachowiec
Ekran jest na sztywno, byla tu chyba przestrzen na bujniecie tego o kilkanascie stopni w lewo czy prawo.

Z drugiej strony masz tez maly wyswietlacz za kierownica i HUD. TO nie model Y (gdzie tez nie da sie obracac tego TV), gdzie musisz wszystko robic na ekranie.

Krytyka jednakowoż zasadna.
PS. Mialem zalaczyc oferte w PDFie na 203k, ale najwyrazniej forum nie lyka PDFow o rozmiarze 5.5mb.
 

bumar2000

Nowy na Forum
JDG ryczałt + nie płatnik VAT, więc jedyny bonus to dodatkowe 5k za złomowanie (przy najmnie na fizyczną jest 5k, na JDG 10k).

Czyli to dodatkowe 6,9k (a nawet 10k) mogę sobie "pokryć" ze złomowania
Co do złomowania na JDG to mam oficjalną informację że auto musi być co najmniej 3 lata wpisane w ewidencji środków trwałych. Niestety ja mam auto prywatne użytkowane w działalności - jak wiele ludzi z tego co się orientowałem - więc nici z dodatku.
 

bumar2000

Nowy na Forum
Mam kalkulacje dla wartości auta 167 900 brutto, BEV Skoda Najem all inclusive bez opon
1) 36msc, 30kkm, wpłata 30k brutto (dopłata os fizyczna), rata 1993 brutto
2) 48msc, 40kkm, wpłata 35k brutto (dopłata os fizyczna + złomowanie), rata 1967 brutto
3) 48msc, 40kkm, wpłata 40k brutto (dopłata JDG + złomowanie), rata 1838 brutto

Będę jeszcze przeliczał 2 i 3 na 36msc ale to już po jazdach próbnych
Może to głupie pytanie, ale mam zamiar wziąć pierwszy leasing i zastanawiam się jaki jest sens wynajmu vs klasyczny leasing gdzie wykupujesz samochód - jest on zdecydowanie najtańszy bo 102%. Czy generalnie chodzi o wartość rezydualną auta i problemy z odsprzedażą?
 

tlisek

Tomek
Co do złomowania na JDG to mam oficjalną informację że auto musi być co najmniej 3 lata wpisane w ewidencji środków trwałych. Niestety ja mam auto prywatne użytkowane w działalności - jak wiele ludzi z tego co się orientowałem - więc nici z dodatku.
O, to ta informacja zdecydowanie komplikuje sytuację, dzięki.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Może to głupie pytanie, ale mam zamiar wziąć pierwszy leasing i zastanawiam się jaki jest sens wynajmu vs klasyczny leasing gdzie wykupujesz samochód - jest on zdecydowanie najtańszy bo 102%. Czy generalnie chodzi o wartość rezydualną auta i problemy z odsprzedażą?
Dokładnie (Trzymasz 2/3 lata i się nie przejmujesz co dalej.).
Plus spodziewany spadek cen/postęp w bateriach/sensowniejsze samochody zwłaszcza w segmentach B-C
 

bumar2000

Nowy na Forum
Dokładnie (Trzymasz 2/3 lata i się nie przejmujesz co dalej.).
Plus spodziewany spadek cen/postęp w bateriach/sensowniejsze samochody zwłaszcza w segmentach B-C
No ok, mam dwie oferty na auto warte 152 tys. (40 tys. wpłaty początkowej): leasing klasyczny rata 3200 zł oraz niskie raty 1000 zł. Klasycznie po 3 latach mam auto warte powiedzmy 50% czyli 76 tys., niskie raty po 3 latach wydałem 40 tys. + 36 tys. czyli 76 tys. i oddaje auto. Bilans wygląda bardzo podobnie, przy czym w opcji klasycznej jest szansa że cena nie spadnie o 50% ale np. 40% i wtedy jestem do przodu.
 

mattmd

Zadomawiam się
No ok, mam dwie oferty na auto warte 152 tys. (40 tys. wpłaty początkowej): leasing klasyczny rata 3200 zł oraz niskie raty 1000 zł. Klasycznie po 3 latach mam auto warte powiedzmy 50% czyli 76 tys., niskie raty po 3 latach wydałem 40 tys. + 36 tys. czyli 76 tys. i oddaje auto. Bilans wygląda bardzo podobnie, przy czym w opcji klasycznej jest szansa że cena nie spadnie o 50% ale np. 40% i wtedy jestem do przodu.
Odpowiedz jest bardzo prosta i wielokrotnie przerabiana.
Jak masz działalność chyba jasne że bierzesz leasing
Jak jesteś osobą fizyczna to pomijając mega promocje pp kilka stówek za samochod miesięcznie to jal planujesz go zatrzymać na dłużej około 5 lat powiedzmy to kupujesz na własność- jak po 2 latach chcesz się go pozbyć to ciężko wyobrazić sobie sytuację żebyś go sprzedał lepiej niż wychodzi z leasingu konsumenckiego - ale kto wie jakby ktoś znał pdzyszlosc to bylby bardzo bogaty
 

Nestor

Fachowiec
Dokładnie (Trzymasz 2/3 lata i się nie przejmujesz co dalej.).
Plus spodziewany spadek cen/postęp w bateriach/sensowniejsze samochody zwłaszcza w segmentach B-C
Ja bylem absolutnie kiepski z matmy w liceum i na studiach, sprawdz mnie prosze.
1742242975076.png
(W kalkulacjach zalozylem JDG i 50% odpisanie vatu, bez odpisywania dochodowego [ryczalt]). Zakladam ze w obydwu scenariuszach mozna dostac 40k doplaty, wiec nie wliczam tego w ogole.

Place 128k przez 3 lata i zostaje z niczym. "Oszczedzam" 80k.

EDIT: Musialem poprawic upust vatu, ktorego tu nie wliczylem.
W leasingu place 213 (103%), minus 50% vatu ~190k, plus OC/AC, dodatkowe 4k rocznie, GAP 300 rocznie, zalozmy 13k, czyli 203.

Zakladasz wiec ze po tych 3 latach samochod bedzie wart mniej niz 75k (203-128)?

Na szybko sprawdzilem, 3-letnie enyaq 80tki kosztuja na otomoto dalej po 180k.

Gdyby nie udalo mi sie dobrze sprzedac tego elroka, to dalej zostaje mi auto, ktorym moge jezdzic pewnie z 7-10 lat jeszcze. Ewentualnie kupie nowa baterie za 30-40k i bedzie 'jak nowy'.

Czego nie widze?
 

bumar2000

Nowy na Forum
Ja bylem absolutnie kiepski z matmy w liceum i na studiach, sprawdz mnie prosze.
View attachment 25979
(W kalkulacjach zalozylem JDG i 50% odpisanie vatu, bez odpisywania dochodowego [ryczalt]). Zakladam ze w obydwu scenariuszach mozna dostac 40k doplaty, wiec nie wliczam tego w ogole.

Place 128k przez 3 lata i zostaje z niczym. "Oszczedzam" 80k.

EDIT: Musialem poprawic upust vatu, ktorego tu nie wliczylem.
W leasingu place 213 (103%), minus 50% vatu ~190k, plus OC/AC, dodatkowe 4k rocznie, GAP 300 rocznie, zalozmy 13k, czyli 203.

Zakladasz wiec ze po tych 3 latach samochod bedzie wart mniej niz 75k (203-128)?

Na szybko sprawdzilem, 3-letnie enyaq 80tki kosztuja na otomoto dalej po 180k.

Gdyby nie udalo mi sie dobrze sprzedac tego elroka, to dalej zostaje mi auto, ktorym moge jezdzic pewnie z 7-10 lat jeszcze. Ewentualnie kupie nowa baterie za 30-40k i bedzie 'jak nowy'.

Czego nie widze?
Też myślę, że leasing lepiej wychodzi. Co do sprzedaży, znalazłem w Internecie informacje jakoby Enyak był top 1 jeżeli chodzi o utratę wartości po 3 latach - tylko 40% straty. Nie wiadomo czy podobnie będzie z Elroqiem. Co do zostawienia auta trochę boję się serwisu po gwarancji, mam wrażenie że na ten moment ceny są totalnie z czapki.
 

tlisek

Tomek
Ja osobiście patrzę na to najem jako "abonament miesięczny na nowe auto co 3-4 lata".
I głównym czynnikiem jest właśnie to, że nie muszę później i w trakcie myśleć o sprzedaży / serwisach itp. Za 3 lata następne auto i tak w kółko - czyli po prostu wygoda ;)
 
Top