Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

UseYbrain

Posiadacz elektryka
A ja w dupie mam wskazania komputera na starcie. Wsiadam i jadę i mówię sobie: „najwyżej szybko gdzieś znajdę ładowarkę i podładuje”. Komputer na starcie do Wawy pokazywał mi -20% baterii w miejscu docelowym Hala Koszyki. MINUS !!!! Dojechałem bez ładowania. Tesla Model Y AWD 9’2022. 120 km/h - 383 km od 100 do 1% ! A EV klub mówi że stary Y 319 km a nowy 351 przy prędkości 120km. Oni to chyba wyliczają na podstawie krótkiego odcinka. Ja pojechałem :)
 

Attachments

  • IMG_4980.jpeg
    IMG_4980.jpeg
    159,8 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • IMG_4974.jpeg
    IMG_4974.jpeg
    66,6 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • IMG_0703.png
    IMG_0703.png
    226,2 KB · Liczba wyświetleń: 27
Last edited:

qb4hkm

Pionier e-mobilności
A ja w dupie mam wskazania komputera na starcie. Wsiadam i jadę i mówię sobie: „najwyżej szybko gdzieś znajdę ładowarkę i podładuje”. Komputer na starcie do Wawy pokazywał mi -20% baterii w miejscu docelowym Hala Koszyki. MINUS !!!! Dojechałem bez ładowania. Tesla Model Y AWD 9’2022. 120 km/h - 383 km od 100 do 1% ! A EV klub mówi że stary Y 319 km a nowy 351 przy prędkości 120km. Oni to chyba wyliczają na podstawie krótkiego odcinka. Ja pojechałem :)
Ojtam ojtam, sam Ylon dmuchał Ci wiatrem w plecy zapewne.
 

Maxxxx

Zadomawiam się
A ja w dupie mam wskazania komputera na starcie. Wsiadam i jadę i mówię sobie: „najwyżej szybko gdzieś znajdę ładowarkę i podładuje”. Komputer na starcie do Wawy pokazywał mi -20% baterii w miejscu docelowym Hala Koszyki. MINUS !!!! Dojechałem bez ładowania. Tesla Model Y AWD 9’2022. 120 km/h - 383 km od 100 do 1% ! A EV klub mówi że stary Y 319 km a nowy 351 przy prędkości 120km. Oni to chyba wyliczają na podstawie krótkiego odcinka. Ja pojechałem :)
ale Ty nawet 100 km/h średniej nie miałeś. Raczej bliżej 80-85 co widać z ostatnich 194 km .
 

pawel_mx

Zadomawiam się
Witam,
Przebrnąłem przez ten błotnisty wątek i przyznaje, że należy uruchomić taką funkcję edycji tematu podczas rozbudowywania się wątku aby nie byc zdziwionym co zawierają 22strony dyskusji ;)
Mimo wszystko muszę sie pożalić do jakich wnioskow ja doszedlem i zadac na koncu pytanie.
Trasa jak nizej od poziomu 89% do 4% (85% baterii)
Predkosc stała autostrada, tempomat 115km/h

------------------------ Tesla ------- tessie
Dystans:----------- 369,2km ----367,49km
Zużyta energia----- 69,4kwh ---- 75,62kwh
Srednia----------------- 18,8kwh------ 20,48kwh
Kondycja baterii ------- 81,6kwh------- 88,5kwh
Degradacja baterii -----------16%---------- 8,8%

A pacjent to model x performace 2020 z przebiegiem 96,5tyś km, bateria niby 97kwh netto gdy nowa.

No i teraz pytanie. Gdzie jest prawda?
Jaka jest kondycja baterii, jaka degradacja? Wszystko zaczelo sie od fwgo ze tessie mowi 88kwh a ja nigdy ze wskazania tesli nie moglem tyle wyjechac na trasie bo bateria wskazywała 0%. To tylko jedna trasa ale nie wazne od pory roku i jazdy rozjazd jest taki sam od roku i 40tyś km. Zastanawia mnie jaka jest prawdziwa kondycja baterii. Bo jesli wg tessie to ok jak na ten przebieg styl jazdy przy tej mocy ale jesli wg tesli troche słabo to wygląda.
Dygresją, majac okazje uzytkować tm3 hl lg to niebo, a ziemna ze zużyciem w trasie. Moim x zeby zejsc ponizej 20/100 to bron boże jechac pod słońce bo zdezenia z fotonami maja wpływ 😉 i ni drydydy zejsc poniżej. Z tych 40tys km od kiedy mam auto tesla pokazuje 22,3kwh/100km
Pozdrawiam
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@pawel_mx
Tessie podobno liczy na podstawie tego ile wchodzi do baterii gdy auto jest nowe i ile wchodzi gdy jest zużyte. Wychodzi na to że nie uwzględnia np zwiekszajacego się oporu wewnętrznego baterii.

Czyli jak była nowa i wziałeś z ładowarki 100kWh to do baterii trafiło 95kWh a udało się wyjeździć z tej baterii 94kWh, reszta uciekła jako ciepło. Teraz gdy jest starsza wystarczy 91.2kWh żeby naładować ale w baterii zostaje zmagazynowane tylko 82kWh a udaje się wyjeździć tylko 79.8kWh.

Im szybciej ładujesz albo szybciej przyspieszasz i mocniej rekuperujesz tym bardziej opór wewnętrzny będzie widoczny. Dlatego aby zbadać samą pojemność trzeba naładować powoli na AC i wyjeździć najspokojniej jak się da.
 
Last edited:

pawel_mx

Zadomawiam się
@pawel_mx
Tessie podobno liczy na podstawie tego ile wchodzi do baterii gdy auto jest nowe i ile wchodzi gdy jest zużyte. Wychodzi na to że nie uwzględnia np zwiekszajacego się oporu wenętrznego baterii.

Czyli jak była nowa i wziałeś z ładowarki 100kWh to do baterii trafiło 95kWh a udało się wyjeździć z tej baterii 94kWh, reszta uciekła jako ciepło. Teraz gdy jest starsza wystarczy 91.2kWh żeby naładować ale w baterii zostaje zmagazynowane tylko 82kWh a udaje się wyjeździć tylko 79.8kWh.

Im szybciej ładujesz albo szybciej przyspieszasz i mocniej rekuperujesz tym bardziej opór wewnętrzny będzie widoczny. Dlatego aby zbadać samą pojemność trzeba naładować powoli na AC i wyjeździć najspokojniej jak się da.
Generalnie ładuje na ac w domu ale nie o to chodzi ile ladowarka wskazuje podczas ladowania bo straty zawsze bedą ma procesie ale skoro bms baterii stwierdził ze wchodzi 88,5kwh wg tessie to czemu wg tesli nie moge tego wyjechać, nawet zbliżyc sie do tego. Tessie 40tys km temu pokazała 89,2kwh i wtedy tak samo w porywach 83kwh wyjezdzalem wg tesli. Mam dla porownania też nowego y LR rwd i tessie pokazuje baterie 99,4% kondycji i z przejazdów tesla pokazuje ze tyle zużywa na trasie, zgadza sie co do 0,2kwh. Dlavzego w nowej baterii to sie zgadza a w "starej" nie skoro tessie tez korzysta z tych samych danych z bms co tesla?
Czy wg zużyć tesli i wskazan jestem w połowie drogi do degradacji baterii do poziomu 70%??? Jak to sprawdzic i udowodnic w przypadku zgloszenia problemu na gwarancji baterii? Czy nie tak ze laduje do 100% wsiadam i jade do 0% i to co pokaże tesla jako zużyta energia to jest obecna pojemnosc baterii? Bo generlanie jak bym nie jechał spokojnie czy wariował to zuzywam 80-81kwh a fabrycznie było 97kwh. Wieje chu...nią 🤔
 

to_masz

Posiadacz elektryka
@pawel_mx moje osobiste doświadczenia, to że mocno mi się rozjechało chyba w TeslaFi jakieś raportowanie na początku, bo miałem wybrany zły model samochodu -- oni też robili założenie "ile wchodzi do baterii gdy auto jest nowe" i zarówno model, jak i wybór wielkości felg miał na to wpływ (wcześniej myślałem, że felgi w samochodzie wybiera się tylko, żeby zmienić wygląd wizualizacji auta na tablecie 😅).

Ty masz TMX 2020 ten z produkcji 2019/20 (95 kWh) czy 2020/21 (98 kWh)? Na tej podstawie zobaczysz sobie EPA range jak był nowy i możesz porównać do obecnie raportowanego.

Ile raportuje Ci Tessie jako added/used (ŁĄCZNIE DODANO, ZUŻYTO ŁĄCZNIE) na ładowaniu tego TMX? Te dane nie są wyliczane, tylko idą z API.

👉 Zobaczysz sobie ile doładowanie x kWh zwiększa % SOC i jak to przeliczane jest na EPA range.
 
Top