Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Piernik

Posiadacz elektryka
Pamiętaj, że w każdej z tych 90% sukcesu to czynnik ludzki. Zobaczymy na kogo trafisz przez infolinię.
Wiem, wiem, obiecałem że się podzielę informacją jak mi idzie to chciałem zdać relacje na koniec dnia ;)
Ciekawe jak to działa z dopłatami. Z tego co wiem, oni wbijają się do dowodu rej.
No to raczej dupa będzie ;(
W osobach fizycznych proszę o dowody rejestracyjne i nawet trzeba czekać do "twardego" ale muszą być "na nich".
W tym projekcie nawet umowy dotacji nie publikują ;( tam powinno być.
Przynajmniej ja znaleść nie mogę.
w załączniku nr 1 do regulaminu jest tylko to:
  • Oświadczenie, że przez cały okres Trwałości Przedsięwzięcia, każdy pojazd stanowiący przedmiot dofinansowania będzie:
  • zarejestrowany na terenie Rzeczypospolitej Polskiej;
Więc na tym etapie chyba jednoznacznie nie wiadomo.
Jak ktoś się doszuka to niech da znać.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Odzwoniła Pani z infolinii jakieś, i zapytała mnie moje dane te które podałem wcześniej w formularzu.
Miał zadzwonić handlowiec, nie zadzwonił, może w poniedziałek. Zobaczymy.
Do mnie zadzwoniła i przesłała ofertę na Niro

Pierwsza wpłata 27 000, 36 miesięcy
pierwsza oferta łączny koszt 9,3%
później 8%

czekam na odpowiedź czy oprocentowanie stałe, czy zmienne
 

motorolapl

Zadomawiam się
Właśnie przyszła moja Tesla Model 3 SR+
Zamówiona w sierpniu za 199 990

Do końca dnia mam daćznać handlowcowi czy biorę, czy przepada moje zamówienie.

Co byście zrobili?
Opcja 1: zapłata własnym keszem za FV, rejestracja na moją spółkę.
Opcja 2: finansowanie w AR**U, spłacanie przez 3 lata 2200zł netto, a potem wykup za cenę, którą sam sobie wycenia Arval
Opcja 3: Wziącie leasingu operacyjnego z wpłatą 27 000, oraz niską ratką, a potem liczenie na cud, że uda się odzyskać kasę?
wzialbym 3cia opcje z wyzszym wkladem poczatkowym. ja przynajmniej tak rozwazam. w tym roku obnize sobie pit kosztem.
najzwyzej wsparcia nie dostane, ale i tak jestem do przodu bo kupilem przed podwyzka. Nie bedziesz musial biegac za tymi wnioskami o dotacje, tylko bedzie ewentualnie to robil leasingodawca

opcja 1, amortyzacje auta masz 5 lat, do sumy 150k pln
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Odzwoniła Pani z infolinii jakieś, i zapytała mnie moje dane te które podałem wcześniej w formularzu.
Miał zadzwonić handlowiec, nie zadzwonił, może w poniedziałek. Zobaczymy.
A do mnie zadzwonił, mają pożyczkę leasingową i z góry zezwalają na cesją nich i na fundusz. Pani handlowiec nawet to kilka razy podkreślała. Cenowo są niestety drożsi niż impuls.
 

Gurumotive

Fachowiec
A do mnie zadzwonił, mają pożyczkę leasingową i z góry zezwalają na cesją nich i na fundusz. Pani handlowiec nawet to kilka razy podkreślała. Cenowo są niestety drożsi niż impuls.
Getinowa rańsz niż pożyczka impulsowa?
wzialbym 3cia opcje z wyzszym wkladem poczatkowym. ja przynajmniej tak rozwazam. w tym roku obnize sobie pit kosztem.
najzwyzej wsparcia nie dostane, ale i tak jestem do przodu bo kupilem przed podwyzka. Nie bedziesz musial biegac za tymi wnioskami o dotacje, tylko bedzie ewentualnie to robil leasingodawca

Ale czy odzyskam wpłatę, jako dopłatę do mojego elektryka. Zgodnie z rozpisanym schematem - nichuja nie odzyskam
opcja 1, amortyzacje auta masz 5 lat, do sumy 150k pln
Amortyzacja elektryka do 225k i limit jest na wszystkich formach finansowania.
Pigs ma rację!

Wydaję mi się, że akurat rata w Arvalu, o której piszesz (2200 zł) dotyczy aktualnej ceny Tesli, a gdy kosztowała 199 990 zł to rata wynosiła 1999 zł albo jeszcze mniej.

Masz rację, w twoim przypadku się to nie kalkuluje.
Tyle, że ty na twoim przykładzie dyskredytujesz cały CFM jako rodzaj finansowania.

Ja podając swój przykład z kolei piszę, że jest to finansowanie dostosowane do konkretnych potrzeb i nie uogólniam, że jest zawsze najlepsze, ale może być konkurencyjne.

Przy okazji składania wniosku wyszła mi w Arvalu cena Ioniq 5 - 13% zniżki od ceny katalogowej, normalnie można uzyskać 6-7%.
Przez 36 miesięcy w ratach spłacam jakieś 32% wartości samochodu (po zniżkach dealerskich), mając w racie pełne ubezpieczenie, przeglądy serwisy. Zakładając, że te koszty zawarte w racie to jakieś 5 tys. zł rocznie (to i tak delikatne założenie przy wartości samochodu 225 000 zł), spłacam jakieś 25% wartości pojazdu przez 3 lata. I teraz powiedz mi czy w przypadku 3 letniego eletryka z przebiegiem ~50 tys. km RV wyniesie 75% czy raczej bliżej 60-50%? Aha, i nie uwzględniam tu żadnych korzyści podatkowych, czy oszczędności na paliwie przy przejściu z ICE.

Tak, czuję się beneficjentem programu w Arvalu :) albo inaczej... mam nadzieję, że już niedługo się tak poczuję ;)
Ceny Tesli podają bardzo różne, najtaniej było w marcu, bez dotacji za 1900 :p


Do mnie zadzwoniła i przesłała ofertę na Niro

Pierwsza wpłata 27 000, 36 miesięcy
pierwsza oferta łączny koszt 9,3%
później 8%

czekam na odpowiedź czy oprocentowanie stałe, czy zmienne
Wrzuć tu proszę całą ofertę
 
Last edited:

motorolapl

Zadomawiam się
mi najtansza poki co oferte zaprezentowal santander. to co Iwo pisal o tym ze GAP nie pokrywa aut z silnikiem elektrycznym, to prostuja, i generalnie sa najtansi. robie wysoki wklad, stosunkowo nie wysoka rata, niski wyku

1637950477955.png
 
Top