to_masz
Posiadacz elektryka
oglądnąłem przy porannej kawie i moje przemyślenia
- ciężko z filmiku odczuć jak ten samochód jechał, ale Tesla przy rekuperacji wpada w lekki poślizg na śliskiej nawierzchni (ofc zaraz go opanowuje, ale nie zapobiega)
- chyba dwa razy podkreślał, że tylny silnik ma przekładnię dwustopniową, żeby [Niemcy] mogli jeździć efektywnie do 210km/h ... myślę, że to polskiemu kultowi prędkości też przypadnie do gustu 🙃
- 320 kW jako chwilowy maks. ładowania i 10 min ładowania = 300 km zasięgu, czyli 40% w 10 min, bo zaraz potem wspominają, że zasięg 750 km
- poza filmikiem gdzieś było info o baterii 85 kWh, więc 34 kWh w 10 min = średnia moc ładowania 200 kW. Zastanawia mnie czy te 10 min. to 10-50% SOC, czy może 40-80% SOC, bo facet mówi o tym, że to jest teraz ich KPI, który założyłbym że jest bardziej ambitny niż optymalny wycinek z krzywej ładowania [a np. Audi e-tron GT ma średnią moc ładowania 250 kW właśnie przy SOC 40-80% ... Mercedes przy baterii 80% tego co w Audi powinien mieć 80% tego wyniku czyli właśnie 200 kW]