Mercedes CLA, koncept

to_masz

Posiadacz elektryka
oglądnąłem przy porannej kawie i moje przemyślenia
  • ciężko z filmiku odczuć jak ten samochód jechał, ale Tesla przy rekuperacji wpada w lekki poślizg na śliskiej nawierzchni (ofc zaraz go opanowuje, ale nie zapobiega)
  • chyba dwa razy podkreślał, że tylny silnik ma przekładnię dwustopniową, żeby [Niemcy] mogli jeździć efektywnie do 210km/h ... myślę, że to polskiemu kultowi prędkości też przypadnie do gustu 🙃
  • 320 kW jako chwilowy maks. ładowania i 10 min ładowania = 300 km zasięgu, czyli 40% w 10 min, bo zaraz potem wspominają, że zasięg 750 km
  • poza filmikiem gdzieś było info o baterii 85 kWh, więc 34 kWh w 10 min = średnia moc ładowania 200 kW. Zastanawia mnie czy te 10 min. to 10-50% SOC, czy może 40-80% SOC, bo facet mówi o tym, że to jest teraz ich KPI, który założyłbym że jest bardziej ambitny niż optymalny wycinek z krzywej ładowania [a np. Audi e-tron GT ma średnią moc ładowania 250 kW właśnie przy SOC 40-80% ... Mercedes przy baterii 80% tego co w Audi powinien mieć 80% tego wyniku czyli właśnie 200 kW]
 

Sliszue

Zadomawiam się
Wg artykułu rzeczpospolitej:
W salonach nowy Mercedes CLA powinien pojawić się na początku lata
Jako pierwsze do salonów trafią dwie wersje elektryczne: Mercedes CLA 250+ i CLA 350 4-Matic. Modele spalinowo-hybrydowe pojawią się pod koniec tego roku. Mercedes nie podał jeszcze cen.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wreszcie jakiś kandydat, który w przyszłości mógłby u mnie zastąpić Mach-E. Tylko nie do końca jestem przekonany, że będzie miał one-pedal. Różne informacje na ten temat się przewijają.
 

to_masz

Posiadacz elektryka
czekam na jakieś testy, dopiero wtedy będę rozważał 🙃

Tylko nie do końca jestem przekonany, że będzie miał one-pedal
zobacz filmik i @OldSeb zwracał uwagę, że koleś się podnieca, że samochód sam się stabilnie zatrzymuje jadąc z górki po śniegu bez wciskania pedałów (4 minuta 20 sekunda filmu).
 

vwir

Pionier e-mobilności
czekam na jakieś testy, dopiero wtedy będę rozważał
Ja też. Mach-E jest zbyt dobrym autem żebym się wpakował w coś kiepskiego. Nie mam żadnego parcia żeby go zmieniać, jedynie duuużo większy zasięg móglby mnie przekonać (tak żebym moją standardową trasę 2x200km mógł pokonać bez podładowywania).

zobacz filmik i @OldSeb zwracał uwagę, że koleś się podnieca, że samochód sam się stabilnie zatrzymuje jadąc z górki po śniegu bez wciskania pedałów (4 minuta 20 sekunda filmu).
Wiem, widziałem, dlatego piszę o tym, że różne informacje się pojawiają. Popatrz na przykład tutaj: https://elektrowoz.pl/auta/oto-nowy...-ladowanie-do-320-kw-zasieg-do-792-jedn-wltp/
Nowy CLA nie ma one-pedal driving
 

to_masz

Posiadacz elektryka

vwir

Pionier e-mobilności
Nie nie będzie gdyż potrzebna byłaby homologacja dla każdego trybu jazdy.
W Mach-E mogę sobie włączyć, wyłączyć one-pedal, mogę zmniejszyć lub zwiększyć poziom rekuperacji (poprzez tryb jazdy). Ustawienia zapamiętują się dla każdego użytkownika z osobna. Sugerujesz, że Ford homologował auto w każdym z tych trybów? ;)
 
Top