Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

CODI

Zadomawiam się
ID7 spoko, katalogowo jednak z podobnym setupem drozszy o 100k od takiej skody. Wiekszy bagaznik, nizszy, pewnie lekko bardziej dopieszczony, ale 50% ceny robi swoje jednak.

Co do VAG i sprzedawcow, to bardzo zalezy od salonu. Rozmiawalem z trzema we wrocku, tylko z jednym kontakt byl wysmienity - przez recepcje, po sprzedawce i dzial finansowy. Wszyscy mega fajni.
Reszta.. to tak po łebkach. Trzeba dzwonic po kilku, niestety.
Gdzie we Wro miałeś najlepsza ofertę i obsługę?
 

luk49696

Posiadacz elektryka
U mnie ani VW ani Skoda nie była zainteresowana jak w grudniu chciałem przetestować. Coś tam bajdurzyli, że muszą mieć zgode centrali. Żeby nie było, przez 3 tyg. dzwoniłem dwa razy w tygodniu przypomnieć się. Za każdym razem była ta sama śpiewka, że czekają na odpowiedź, a nikt nigdy nie oddzwonił. Do tej pory cisza w eterze. Stąd skreśliłem VAG z listy, bo skoro już na etapie sprzedaży nie są zainteresowani klientem, to chyba nie chcę wiedzieć, jakie byłoby zainteresowanie, jakbym przyjechał z jakąkolwiek reklamacją. Może w większych miastach o wygląda inaczej, ale u mnie w Płocku przebiła ich tylko KIA pod względem braku zainteresowania klientem.
U mnie identycznie. Kia całkowicie olanie przez salon Kia - mają EV6 na jazdy próbne, ale chęci brak. VW dzisiaj byłem oglądać ID7 - sprzedawca swoją "empatią" odradził kupno :). BMW to już totalna porażka - wypełniłem formularz na stronie w weekend, w poniedziałek o 9:00 telefon, 20 min namawiania na leasingi, kredyty, wynajem a na koniec że nie mają i4 do jazd i trzeba obdzwonić wszystkie salony na śląsku może coś sobie znajdęo_O.
 

luk49696

Posiadacz elektryka
Do dzisiaj czekam aż oddzwonią do mnie w sprawie ID.4 którego testowałem w... 2021 roku i mieli mi go wycenić według mojego widzimisię i przedstawić fajną ofertę. Efekt jest taki, że od 2021 roku jeżdżę Mach-E. Zdążyłem już spłacić leasing, kiedyś może będę myślał o następcy, a VW dalej przygotowuje ofertę ;)
Może wtedy dostaniesz :):):)
 

CODI

Zadomawiam się
Gall-ICM. Dziwna nazwa, nigdy nie zwracalem na nich uwagi, ale dzialaja bardzo sprawnie i przyjemnie.
To chyba najstarszy dealer aut z grupt VAG we wro po tym jak Wojtanowicza pogonili. Kiedyś tylko Skoda ale brałem od nich dużo czesci do VW we wczesnych latach 2000nych. Pasek miał z Superbem dużo wspólnego. Obsługa byla prima sort i ceny niższe za to samo co w VW.
 

dawiss

Zadomawiam się
To we Wrocławiu jest chyba podobnie. Dzisiaj rozmowy z VW z dwoma salonami. W jednym jazda testowa ID.4 (stara wersja) na 11 kwietnia (!!!) w drugim nie mają i nie wiedzą kiedy i czy będzie. ID.7 owszem bez problemu ale nie tourer. Mają zwykłe na stanie i można testować. Sprzedawcy ogólnie ok ale bez rewelacji.
W Tesli, do wyboru do koloru w tygodniu a od kwietnia także w soboty, gość bardzo miły i będzie się przypominał.
Ford coś pośredniego, sprzedawca niby spoko ale jakieś szczegóły finansowania to już jakoś nie mieli ochoty przedstawiać. Audi słabo, bez przekonania proponował Q4 z jakichś starych roczników za kasę większą niż Tesla.
Skoda też słabo tam gość mi praktycznie odradzał zakup.
Kia w miarę ok.
W sumie z takiego mojego luźnego oglądania samochodów po różnych salonach najgorzej wspomniam Mercedesa gdzie nic od nikogo nie mogłem się dowiedzieć i mnie po prostu ignorowali typu stoję przy samochodzie i oglądam a obok chodzi sprzedawca i gada przez telefon, patrzę na niego, on na mnie i odchodzi żebym go przypadkiem nie zaczepił. Poszedłem na recepcję a tam, że mam szukać sprzedawcy po salonie.
Na Brucknera id.4 jazdy miałem od ręki. Tam też dawali id.7 na dłużej, z gościem od try it & love it trzeba gadać. Nie wiem jak teraz bo może wypchnęli te swoje demo i zamieniają na nowe.
Teslę we Wro mogę pochwalić za kontakt. Wojtek zapisał sobie na jaką czekam i faktycznie dał znać po kilku tygodniach.
 

sebsek

Posiadacz elektryka
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
To mogłaby być ciekawa opcja:
 

rogeer

Zadomawiam się
Na Brucknera id.4 jazdy miałem od ręki. Tam też dawali id.7 na dłużej, z gościem od try it & love it trzeba gadać. Nie wiem jak teraz bo może wypchnęli te swoje demo i zamieniają na nowe.
Teslę we Wro mogę pochwalić za kontakt. Wojtek zapisał sobie na jaką czekam i faktycznie dał znać po kilku tygodniach.
Podzwoniłem popytałem. Ten ID.4 na Brucknera jest właśnie z try&love. Można tylko 11 kwietnia przetestować bo wtedy jeden klient oddaje a dzień później drugi już ma zarezerwowany na miesiąc. ID.5 w starszej wersji można testować od ręki.
Ogólnie jak się sprzedawcy zorientowali, że jestem poważnie zainteresowany to zaczęli być bardziej aktywni, różne oferty, dzwonią na kiedy umówić jazdę próbną.
Byłem też w Fordzie. Explorer fajny, cena bardzo dobra za max opcje, dorzucają wallbox ale opcje finansowania niestety kiepskie. Kredyt najgorszy ze wszystkich, jako jedyni dają leasing konsumencki ale nawet pomimo wyższej dotacji w takiej opcji wychodzi drogo.
 

Esiak

Fachowiec
Byłem też w Fordzie. Explorer fajny, cena bardzo dobra za max opcje, dorzucają wallbox ale opcje finansowania niestety kiepskie. Kredyt najgorszy ze wszystkich, jako jedyni dają leasing konsumencki ale nawet pomimo wyższej dotacji w takiej opcji wychodzi drogo.
Pytaj w Fordzie o program Ambasador, najem na 25 miesięcy wychodzi po 900zł brutto
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Na szybko czytałem wątek i może dubluję, ale z różnic to dodałbym:
- Tesla ma frunki/ trunki i to robi różnicę
- przepaść w obsłudze nawi/media na korzyść Tesli
- camp/dog mode bo masz psa (w id.4 nie było jak testowałem 2 lata temu, może już jest)
- Ekosystem dodatków, gadżetów z Ali itp itd - ze względu na liczbę sprzedanych TMY jest tego masa - jak do żadnego innego samochodu
- generalnie liczba sprzedanych TMY zwiększa szanse na długoletni serwis, zamienniki czy upgrade-y np. Baterii
- Tesla daje otwarty dostęp do zakupu części. Również promuję self-service i udostępnia dokumentację techniczną bardziej niż VW.

Z zalet id:
- tesla jest o wiele bardziej “connected” i masz zalety jak wszystko działa, ale jak przestanie (z dowolnego powodu) to może być problem z teslą. Do id raczej dalej bym wsiadł nawet jakby wybuchły wszystkie datacenters VW.
- wartość rezydualna Tesli jest nieprzewidywalna (nie tylko ze względu na odpały Elona) - jeśli dla Ciebie ważna jest wiedza dziś za ile odsprzedasz auto za 10 lat to…

Za i przeciw:
- Tesla ma inny model obsługi. I sam zakup to pikuś. Przeglądy, naprawy, akcje przywoławcze…. Jak lubisz sobie pogadać z panem Mietkiem Mechanikiem albo wpadasz na kawę do dealera 5 lat po zakupie auta to wybierz VW


Mam Teslę i dlatego więcej zalet wpisałem przy Tesli, że je widzę. Nie widzę tych w VW bo go nie mam od 2 lat. Jakbyś chciał się przyjrzeć TMY po 2 latach i 30 kkm i coś dopytać to mieszkam we Wrocławiu
 
Top