Porównanie Tesli Model Y i Volkswagen ID.4

rogeer

Zadomawiam się
Witam,

Czytam to forum od dłuższego czasu ale dopiero teraz nadszedł moment, że postanowiłem się zarejestrować ponieważ potrzebuję konsultacji.
Od dawna marzyłem o aucie elektrycznym ale zawsze te samochody były za drogie albo nie nadawały się na jedyne auto w rodzinie albo były pilniejsze potrzeby typu dom, dzieci itp.
Teraz nastała wreszcie ta chwila gdzie ceny samochodów są akceptowalne, zasięgi odpowiednie a ja akurat mogę sobie na taki zakup pozwolić.
Ale do meritum.
Warunki wstępne:
  • jedyne auto w rodzinie (2+2+pies)
  • WLTP 500-600 km - stawać na trasach i tak stajemy bo dzieci i pies
  • nie chcę więcej mocy, nie potrzebuję, chce zasięgów więc patrzę tylko na LR RWD
  • na codzień prawie nie jeździmy, głównie miasto i też nie za dużo. Rocznie do tej pory robiliśmy jakieś 10-12k km.
  • bagażnik > 470L - teraz taki mam i żona na nic mniejszego się nie zgadza a wręcz ma być większy
  • auto kupuję prywatnie (oboje UoP) wspomagając się kredytem
  • nienawidzę kupować samochodów i chce kupić raz, dobrze i na 10 lat mieć spokój
Po długich analizach (tak dobre pół roku albo i więcej) wybór padł na dwa auta: Nową Teslę Model Y LR RWD oraz VW ID.4 Plus 77 kWh .
Pod koniec zeszłego roku zdecydowałem sie na Teslę ale chciałem zaczekać na facelift Tesli, jak już nadszedł i wyglądał dobrze to zaczeła się burza wokół Elona więc zacząłem się przyglądać bardziej ID.4. Ogólnie kupno Tesli teraz by mi troszkę ciążyło na sumieniu ale zawsze można sumienie zagłuszyć odpowiednią ilością oszczędzonych pieniędzy.
Ceny w konfiguratorach wyraźnie wskazywały na przewagę Tesli. Po wyrównaniu wyposażenia (pompa ciepła, panoramiczny dach itp. Tesla jest tańsza o jakieś 30k pln. Pojechałem do salonu VW, dostałem ofertę i się okazuję, że od ceny z konfiguratora na dzień dobry jest 25k rabatu do tego kredyt z VW jest na RRSO 6.34% gdzie na stronie Tesli jest RRSO 11.5%. Przy tej samej wpłacie własnej po 4 latach robi się z tego coś koło 22k PLN na korzyść VW.

Z analizy samych samochodów na papierze wyszło mi, że Tesla ma przewagę technologiczną ale nie aż taką jakby się mogło zdawać.
ID.4 w zeszłym roku został mocno poprawiony i wg. ev-database.org rzeczy typu zasięgi, moc są już porównywalne z Teslą. ID.4 2021 a 2024 to w zasadzie inne auto. Jazd testowych nie odbyłem ale się umawiam się na weekend.

To co ma Tesla Model Y a nie ma ID.4
  • minimalnie lepszy zasięg
  • fotele przednie wentylowane
  • tylne fotele podgrzewane
  • elektrycznie składane tylne oparcia
  • sentry mode
  • ekran z tyłu
  • brak kosztów przeglądów
  • większy bagażnik
  • jest gadżetem
To co ma ID.4 a nie ma Tesla Model Y
  • asystent parkowania (Tesla ma ale za dodatkowe 19k pln)
  • zdalne parkowanie (j.w.)
  • kamera 360
  • android auto/car play
  • bardziej standardowe auto
  • bardziej komfortowe zawieszenie (ale przy nowym Modelu Y chyba jest podobnie)
  • jest mniejszym autem a mam nieduży garaż więc u mnie to akurat na plus
  • mogę zrezygnować z niektórych opcji typu panoramiczny dach, 3 strefa klimatyzacji i uzyskać niższą cenę
Ogólnie ze względu na finansowanie skłaniam się ku VW ID.4 ale tutaj chciałem zapytać szanowne grono ekspertów o opinię.
Czego ze wspomnianych rzeczy w samochodach używacie? Czy coś z tych różnic warte jest różnicy w cenie?
Coś o czym zapomniałem? Przeoczyłem?

Będę bardzo wdzięczy za wszelkie podpowiedzi, sugestie i opinie.
 

mattmd

Zadomawiam się
Pytaj w Fordzie o program Ambasador, najem na 25 miesięcy wychodzi po 900zł brutto
No tak tylko to jest wynajem beż opcji wykupu?
Co innego jak ktoś bierze na działalności, a co innego jak sobą fizyczna i jednak 8500 na start, później 25x900=22500 czyli razem 31tys i zostajesz z niczym.
Ocyzwisice ktoś powie ze to mega okazja- ale jednak dodatkowo 35tys trzeba włożyć na 6miesiecy zanim wrócić z dopłat (jak wróci bo 100% nigdy nie ma) I jak przy oddawaniu nie będzie jakich nieporozumień (też 100% nigdy nie ma)
 

Ratt

Posiadacz elektryka
No tak tylko to jest wynajem beż opcji wykupu?
Co innego jak ktoś bierze na działalności, a co innego jak sobą fizyczna i jednak 8500 na start, później 25x900=22500 czyli razem 31tys i zostajesz z niczym.
Ocyzwisice ktoś powie ze to mega okazja- ale jednak dodatkowo 35tys trzeba włożyć na 6miesiecy zanim wrócić z dopłat (jak wróci bo 100% nigdy nie ma) I jak przy oddawaniu nie będzie jakich nieporozumień (też 100% nigdy nie ma)
Zawsze możesz jeździć taksówką. Za 31k PLN to naprawdę można 25 miesięcy na luzie. Serio piszę. Posiadanie samochodu to nie tylko ekonomia :)
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
HEPA nie ma ale jest coś co się nazywa Air Care. Z tego co doczytałem to to nie jest filtr HEPA tylko jakiś system co to sam wyłącza nawiew z zewnątrz jak wykryje, że jest zanieczyszczone powietrze. @qbcio to opisywał przy okazji wrażeń z wyjazdu do Austrii.
Miałem to w Volvo, nie działało w 10% tak dobrze jak system filtrów w Y :-(
 

Kovalsky

Model Y LFP 2024
Po sześciu tygodniach posiadania Tesli Y nie zamieniłbym jej na żadnego vw/audi/mercedesa/forda/skodę/seata. Jedynym nadal rozważanym autem, które wchodziłoby w grę byłby Ioniq 5 (pod warunkiem, że w podobnej konfiguracji byłby tańszy o 20%).
 

Nestor

Fachowiec
Po sześciu tygodniach posiadania Tesli Y nie zamieniłbym jej na żadnego vw/audi/mercedesa/forda/skodę/seata. Jedynym nadal rozważanym autem, które wchodziłoby w grę byłby Ioniq 5 (pod warunkiem, że w podobnej konfiguracji byłby tańszy o 20%).
Czyli przejezdziles ww. sensowny czas zeby ferowac takie wyroki?
 
Top