eSUBA94
Posiadacz elektryka
Witam, założyłem temat bo innego takiego nie znalazłem (temat był na pewno nie raz poruszany na starym skasowanym forum samochodyelektryczne bo w tamtych latach masa osób sprowadzała tesle z USA i mało kto miał konwersje na EU i latał na chademo po mieście)
szukam sposobu na podłączenie ładowarki EVSE Level2 na naszej europejskiej sieci 3 fazowej 230V 50Hz
posiadam obecnie auto z pokładową 3,5kW które ma właśnie w porcie Type1 drugi pin podpisany jako L2/N i działa ładowanie zarówno gdy jest tam przewód neutralny ale i nic (sam fazowy + uziemienie)
ale jako że zmieniam na auto które ma ładowarkę pokładową 1 fazową 11,5kW (48A) chciałbym wykorzystać chociaż część z tego bo 7,2kW 32A na L1 to dla mnie czasem będzie za mało a też nie chcę non stop obciążać 1 fazy gdybym robił w domu inne rzeczy w tym samym czasie
nie jestem ekspertem i znawcą od elektryki, nie wiem też czy wszystko dobrze rozumiem
według instrukcji wielu popularnych wall chargerów i mobile connectorów z USA pokazane są takie schematy (i nie tylko one bo te z aliexpress to samo)
jeśli dobrze rozumiem prąd jest wtedy rozdzielany na L1 i L2 po połowie? czy źle myślę?
posiadam też taką bardzo starą ładowarke w domu, nie używałem jej nigdy bo nie potrzebowałem, w niej L1 i L2 jest zmostkowane za pomocą warystora
jeśli ktoś ma inne porady na szybkie i wygodne ładowanie aut EV z rynku USA chętnie wysłucham, kiedyś dużo osób kojarze miało właśnie 1 fazowe, jak były czasy roadstera widywałem w europie na fotkach 70A ładowarki w domach pod roadstera (dostawcą był chyba clippercreek)
mam też dość dobre zabezpieczenie przedlicznikowe gdyż kiedyś z 28 lat temu miałem dawno temu oporowy piec 1 fazowy do grzania wody, płytę elektryczną w kuchni 1 fazową, ciężką bramę przesuwną i dużo halogenowego oświetlenia stąd takie zabezpieczenie dla L1, mam w domu instalację post prl - czyli PEN ale jak będzie trzeba to mogę w końcu je zmienić
szukam sposobu na podłączenie ładowarki EVSE Level2 na naszej europejskiej sieci 3 fazowej 230V 50Hz
posiadam obecnie auto z pokładową 3,5kW które ma właśnie w porcie Type1 drugi pin podpisany jako L2/N i działa ładowanie zarówno gdy jest tam przewód neutralny ale i nic (sam fazowy + uziemienie)
ale jako że zmieniam na auto które ma ładowarkę pokładową 1 fazową 11,5kW (48A) chciałbym wykorzystać chociaż część z tego bo 7,2kW 32A na L1 to dla mnie czasem będzie za mało a też nie chcę non stop obciążać 1 fazy gdybym robił w domu inne rzeczy w tym samym czasie
nie jestem ekspertem i znawcą od elektryki, nie wiem też czy wszystko dobrze rozumiem
według instrukcji wielu popularnych wall chargerów i mobile connectorów z USA pokazane są takie schematy (i nie tylko one bo te z aliexpress to samo)
jeśli dobrze rozumiem prąd jest wtedy rozdzielany na L1 i L2 po połowie? czy źle myślę?
posiadam też taką bardzo starą ładowarke w domu, nie używałem jej nigdy bo nie potrzebowałem, w niej L1 i L2 jest zmostkowane za pomocą warystora
jeśli ktoś ma inne porady na szybkie i wygodne ładowanie aut EV z rynku USA chętnie wysłucham, kiedyś dużo osób kojarze miało właśnie 1 fazowe, jak były czasy roadstera widywałem w europie na fotkach 70A ładowarki w domach pod roadstera (dostawcą był chyba clippercreek)
mam też dość dobre zabezpieczenie przedlicznikowe gdyż kiedyś z 28 lat temu miałem dawno temu oporowy piec 1 fazowy do grzania wody, płytę elektryczną w kuchni 1 fazową, ciężką bramę przesuwną i dużo halogenowego oświetlenia stąd takie zabezpieczenie dla L1, mam w domu instalację post prl - czyli PEN ale jak będzie trzeba to mogę w końcu je zmienić